Charger '72
Re: Charger '72
Dit is 1,1 inch en qua schokbrekers heb ik het hele QA1 setje
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Re: Charger '72
Torsieveren vervangen, haakse leiding voor m'n benzine leiding gemonteerd, staat toch beter dan een kromme slang
Zwarte kickdown en gaskabel binnen en gemonteerd, iemand nog een extra lange kickdown nodig voor een 904 of 727?
Verders stuurslot en automaat hendel verwijderd ivm een floorshifter
Zwarte kickdown en gaskabel binnen en gemonteerd, iemand nog een extra lange kickdown nodig voor een 904 of 727?
Verders stuurslot en automaat hendel verwijderd ivm een floorshifter
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Re: Charger '72
Hebben niet stil gezeten maar ook niet echt opgeschoten, feestdagen en gezellig biertje drinken in de loods met de buurman had prioriteit
Heb me tapijt eruit gehaald, boeltje met 3m geïsoleerd en nieuw tapijtje erin.
Verders plekje gemaakt voor m'n switch panel wil koelvinnen kunnen overriden en zelf aanzetten, benzine pomp handmatig schakelen etc.
Al mijn bedrading etc word verborgen en het hele paneel komt waar het kachelhuis zat aan de passagiers kant.
Had nog een extra dashboard kastje en aangezien die dingen toch piepklein ding opengslepen en paneel erin gemaakt.
Aangezien ik geen scharnier punten heb heb ik een polyesterkap aangeschaft scoop was iets groter dan verwacht. En wil het gewoon is proberen dus best wel een flink aantal uren ingestopt om deze te schuren en voorbereiden en schuren etc. heb diverse lagen aangebracht van primer dan een filler en dan weer een primer en me me eerste laag verf/lak.
Tussendoor alles spiegel glad zitten schuren etc etc daarvoor een festool aangeschaf met alle schuurschijven.
Zitten wel wat stofje in hoop deze er uit te kunnen waterproofen met wat uitlopers en dan nog van plan 2 a 3 lagen aan te brengen.
Als het niet lukt misschien paar 100 euro als lesgeld en kan hem altijd nog wegbrengen.
Wel heel erg tevreden over de 2k spuitbussen van CROP, spuiten echt super
Heb me tapijt eruit gehaald, boeltje met 3m geïsoleerd en nieuw tapijtje erin.
Verders plekje gemaakt voor m'n switch panel wil koelvinnen kunnen overriden en zelf aanzetten, benzine pomp handmatig schakelen etc.
Al mijn bedrading etc word verborgen en het hele paneel komt waar het kachelhuis zat aan de passagiers kant.
Had nog een extra dashboard kastje en aangezien die dingen toch piepklein ding opengslepen en paneel erin gemaakt.
Aangezien ik geen scharnier punten heb heb ik een polyesterkap aangeschaft scoop was iets groter dan verwacht. En wil het gewoon is proberen dus best wel een flink aantal uren ingestopt om deze te schuren en voorbereiden en schuren etc. heb diverse lagen aangebracht van primer dan een filler en dan weer een primer en me me eerste laag verf/lak.
Tussendoor alles spiegel glad zitten schuren etc etc daarvoor een festool aangeschaf met alle schuurschijven.
Zitten wel wat stofje in hoop deze er uit te kunnen waterproofen met wat uitlopers en dan nog van plan 2 a 3 lagen aan te brengen.
Als het niet lukt misschien paar 100 euro als lesgeld en kan hem altijd nog wegbrengen.
Wel heel erg tevreden over de 2k spuitbussen van CROP, spuiten echt super
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: Charger '72
Ik heb hem in het echt mogen aanschouwen, echt respect voor al het werk! En die cowl kap: waanzinnig!
Re: Charger '72
Dus motorkap na diverse malen opnieuw gedaan te hebben is het ongeveer 65% goed maar met polijsten etc ziet het er wel ok uit.
Wel heel veel begrip voor de tijd om het strak te maken spuiten etc is absoluut geen makkie.
Verders de loods overgenomen qua huur waar ik zat dus meteen ff flink geinvesteerd in LED verlichting, werkbank, gereedschap en meteen andere huurders gevonden om de kosten te dekken.
Verders verder gegaan met me bedrading en dat loopt iets uit ivm we alles nalopen en er relais worden aangelegd zodat er geen hoge spanning loopt over het contact slot etc. Dan ook wat omvormers erin gesoldeerd voor de metertjes, zit er standaard 1 in het dashboard maar als deze hapert zijn meteen al je meters misschien wel stuk.
Alle bedrading is nagelopen en alle verlichting werkt nu perfect, ging natuurlijk van alles stuk of werkte niet meer. Heel veel switches al vernieuwd etc maar toch.
Lichtschakelaar die ermee kapt, brake light switch, headlamp motor (Laten reviseren nu alleen weer opnieuw afstellen)
Verders nog kijken wat voor blower ik aansluit voor de voorruit ontwaseming ivm APK plicht nog 2 jaar
Start onderbreker voorbereid die 2 belangrijke circuits onderbreekt
En panelen aan het maken om de ruimte tussen me bumper en radiator netjes af te sluiten.
Electra schiet op verlichting
Wel heel veel begrip voor de tijd om het strak te maken spuiten etc is absoluut geen makkie.
Verders de loods overgenomen qua huur waar ik zat dus meteen ff flink geinvesteerd in LED verlichting, werkbank, gereedschap en meteen andere huurders gevonden om de kosten te dekken.
Verders verder gegaan met me bedrading en dat loopt iets uit ivm we alles nalopen en er relais worden aangelegd zodat er geen hoge spanning loopt over het contact slot etc. Dan ook wat omvormers erin gesoldeerd voor de metertjes, zit er standaard 1 in het dashboard maar als deze hapert zijn meteen al je meters misschien wel stuk.
Alle bedrading is nagelopen en alle verlichting werkt nu perfect, ging natuurlijk van alles stuk of werkte niet meer. Heel veel switches al vernieuwd etc maar toch.
Lichtschakelaar die ermee kapt, brake light switch, headlamp motor (Laten reviseren nu alleen weer opnieuw afstellen)
Verders nog kijken wat voor blower ik aansluit voor de voorruit ontwaseming ivm APK plicht nog 2 jaar
Start onderbreker voorbereid die 2 belangrijke circuits onderbreekt
En panelen aan het maken om de ruimte tussen me bumper en radiator netjes af te sluiten.
Electra schiet op verlichting
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: Charger '72
Kep je plekkie gezien: mooi en ruim dus goed geregeld!
Ik vind persoonlijk zo'n cowl hood echt gaaf! En hij misstaat zeker niet op je Charger. Het is ook gelijk weer iets wat niet veel Chargers hebben dus dat maakt het nog cooler! Goed keuze Crash!
Je bent lekker bezig met je bedrading! Dat zou ik dus ook wel willen maar als ik dan zo naar jouw foto's kijk: lijkt me toch echt een hele klus! En wat je zegt: ik denk dat als je er eenmaal aan begint, dat er veel mankementen naar boven komen zoals kapotte schakelaars en dergelijk. Maar goed, het houd jouw in ieder geval niet tegen!
Keep up the good work!
Ik vind persoonlijk zo'n cowl hood echt gaaf! En hij misstaat zeker niet op je Charger. Het is ook gelijk weer iets wat niet veel Chargers hebben dus dat maakt het nog cooler! Goed keuze Crash!
Je bent lekker bezig met je bedrading! Dat zou ik dus ook wel willen maar als ik dan zo naar jouw foto's kijk: lijkt me toch echt een hele klus! En wat je zegt: ik denk dat als je er eenmaal aan begint, dat er veel mankementen naar boven komen zoals kapotte schakelaars en dergelijk. Maar goed, het houd jouw in ieder geval niet tegen!
Keep up the good work!
Re: Charger '72
Voortgang gemaakt met me cover tussen de radiator en gril, zal ook flink helpen met de airflow
Toch wel aardig wat werk in, moet nog wat montage punten maken en dan natuurlijk strak maken spuiten etc
Before
After
Toch wel aardig wat werk in, moet nog wat montage punten maken en dan natuurlijk strak maken spuiten etc
Before
After
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: Charger '72
Paneeltje ondertussen in de plamuur gezet, gebruik altijd Debrasal alsi. Zitten staal deeltjes in je zou er zo weer schroefdraad in kunnen tappen. Het duurt wat langer met strak maken maar laatst zelf stukje gepolijst en het word superglad.
Verder electra de bestaande kachel paneel is doorgemeten extra schakelaar erop gebouwd om zou warm of koud in te schakelen ipv vaccuum.
Kachelhuis heb ik al lang niet meer heb aftermarket elektrische unit op het oog
Verder electra de bestaande kachel paneel is doorgemeten extra schakelaar erop gebouwd om zou warm of koud in te schakelen ipv vaccuum.
Kachelhuis heb ik al lang niet meer heb aftermarket elektrische unit op het oog
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears