dodge charger 1969

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
mikecharger69
Posts: 18
Joined: 07 Jan 2014, 14:31

dodge charger 1969

Post by mikecharger69 »

hallo,

heb in oktober 2011 een dodge charger geimporteerd uit amerika vandaan. zelf geimporteerd en over laten komen. ben toen een jaar buiten school en werk om begonnen met het opknappen van de auto. heb hem vorige winter op kenteken weten te krijgen. wou het zo snel mogelijk doen vanwege dat ze toen al liepen te rommelen met de wegenbelasting. sinds dien staat hij in opslag vanwege dat ik geen plek thuis meer had in de schuur. wil hem eerdaags wel weer tevoorschijn halen vanwege dat ik een gasinstallatie op de kop heb getikt en die graag wil inbouwen voordat de zomer aanbreekt. foto's komen vanavond.

mike
User avatar
Gijs
Posts: 536
Joined: 07 Aug 2008, 10:49

Re: dodge charger 1969

Post by Gijs »

Welkom, en het is al even avond, kom maar op met de foto`s
mikecharger69
Posts: 18
Joined: 07 Jan 2014, 14:31

Re: dodge charger 1969

Post by mikecharger69 »

oke even kijken hoe dit werkt. ik kwam hem op het spoor doordat iemand mij een oude pickup wou verkopen. deze stond erachter en heb naar die gevraagd. uiteindelijk kwam die dus naar nederland toe.
nog in de achtertuin ergens in californie
nog in de achtertuin ergens in californie
nog in de achtertuin ergens in californie
nog in de achtertuin ergens in californie
nog in de achtertuin ergens in californie
nog in de achtertuin ergens in californie
318ci v8
318ci v8
dashboard
dashboard
mikecharger69
Posts: 18
Joined: 07 Jan 2014, 14:31

Re: dodge charger 1969

Post by mikecharger69 »

daarna is hij onderweg gegaan en heb gevraagd om foto's van de auto tijdens het transport. wil graag weten wat er met mijn autootje gebeurt tijdens de lange rit. dus hier heb ik wat foto's van hoe hij erbij staat op de haven in Amerika. ik mistte wel wat onderdelen op deze foto's, maar achteraf bleek alleen het luchtfilter te missen.
Attachments
haven amerika
haven amerika
haven amerika
haven amerika
haven amerika
haven amerika
haven amerika
haven amerika
haven amerika
haven amerika
haven amerika
haven amerika
haven amerika
haven amerika
haven amerika
haven amerika
niek.
Posts: 197
Joined: 16 Apr 2013, 13:52
Location: rotterdam

Re: dodge charger 1969

Post by niek. »

Mooi man meer meer meer fotos haha
Gr
mikecharger69
Posts: 18
Joined: 07 Jan 2014, 14:31

Re: dodge charger 1969

Post by mikecharger69 »

eindelijk, ik kan hem ophalen! vol verwachting de auto opgehaald en alles valt me mee. als je zo'n auto koopt zonder er eerst heen te gaan is een grote gok. maar hij is niet rot. er zitten hier en daar wel wat plekjes op maar hij is niet helemaal verrot. voor de rest zat alles er ook bij. toen kwam er nog een heftruckchauffeur aanrijden met een palletje. dit zat er ook bij! ligt daarop het originele 318 blok wat toendertijd is vervangen. ook de originele versnellingsbak vond ik in de achterbak. je kan het maar hebben. dat hij een paar weken op zee heeft gestaan zonder carburateur vond ik wel minder fijn.
Attachments
spanbanden natrekken
spanbanden natrekken
spanbanden natrekken
spanbanden natrekken
spanbanden natrekken
spanbanden natrekken
spanbanden natrekken
spanbanden natrekken
spanbanden natrekken
spanbanden natrekken
op de kar
op de kar
op de kar
op de kar
op de kar
op de kar
mikecharger69
Posts: 18
Joined: 07 Jan 2014, 14:31

Re: dodge charger 1969

Post by mikecharger69 »

eindelijk thuis!

waarschijnlijk morgen ga ik verder met het verhaal
Attachments
thuis
thuis
thuis
thuis
thuis
thuis
User avatar
HemiMopar
Posts: 476
Joined: 28 Jan 2008, 20:09
Location: Wateringen

Re: dodge charger 1969

Post by HemiMopar »

Yeeeeeeehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaw!!! WELKOM! Geweldig man gefeliciteerd met je aan koop! Ben zeer benieuwd naar dit project Love this car! :yeah: :OO: :OO: :OO:
MOPAR Or No Car!

Got a mopar 1966 Dodge charger 383CI !
User avatar
mr bean
Posts: 1013
Joined: 08 Jun 2007, 13:26
Location: Grootebroek

Re: dodge charger 1969

Post by mr bean »

Hey Mike, ik was je Charger al eens tegengekomen op jullie website,kicke foto's staan daarop.
je hebt een mooie werkplaats tot je beschikking :good:
Moparloos druk zoekende naar 4 speed Mopar...
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: dodge charger 1969

Post by Dickdale »

Welkom! Wat zijn buiten de gasinstallatie om je plannen met de lader?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
mikecharger69
Posts: 18
Joined: 07 Jan 2014, 14:31

Re: dodge charger 1969

Post by mikecharger69 »

eerst maar eens kijken naar het extra blok wat erbij zit. ik heb het vermoeden dat dit het originele blok is wat eruit komt en dat ze in amerika er eens een ander blok in gehangen hebben. reden onbekend. blok heb ik even schoongeveegd van alle rommel en goed ingespoten met olie om verdere roestontwikkeling te voorkomen. heb even goed gekeken naar het blok maar 4 cilinders zijn roestig vanwege dat ze open stonden. wel jammer, maar wel lekker dat je een extra blokje voor onderdelen erbij krijgt. ook de bak even bekeken die achterin lag. er lag ook nog een aircopomp, aircoradiateur en een gewone radiateur in. ook de missende 4-barrel edelbrock lag achterin verstopt. voor het blok een beuntje gebouwd zodat hij rechtop kan staan en alle onderdelen er los op gemonteerd zodat deze delen niet kwijt raken.
Attachments
de achterbak
de achterbak
uiteindelijk in mijn hok
uiteindelijk in mijn hok
in mijn hok
in mijn hok
onderdelen
onderdelen
in mekaar gebouwd
in mekaar gebouwd
alles open
alles open
blok
blok
inlaat en carburateur
inlaat en carburateur
blokje
blokje
blok hoe ik hem kreeg
blok hoe ik hem kreeg
Stargazer
Posts: 690
Joined: 30 Aug 2011, 00:43

Re: dodge charger 1969

Post by Stargazer »

Welkom!

Geweldig je Charger.
Is dat een 68 grill aan de voorzijde?

Succes!
The Earth has provided the means to burn it down
mikecharger69
Posts: 18
Joined: 07 Jan 2014, 14:31

Re: dodge charger 1969

Post by mikecharger69 »

aan mr bean

hoe bent u op onze bedrijfssite gekomen? ben even benieuwd hoe populair de site is

aan dickdale

mijn plannen zijn om alles aan te pakken op zijn tijd en ondertussen lekker blijven rijden. alles naar mijn eigen smaak en eigen inzicht verbouwen.

aan stargazer

klopt, het is een 68'er grill in een 69'er auto. (eerlijk gezegd vindt ik deze grill mooier als die van een 69'er. lijkt even wat breder dan dat hij al is ;) )

aan allen

bedankt voor de leuke feedback! leuk om te weten dat er nog meer gekken in nederland zijn met dezelfde hobby! :yeah:
User avatar
mr bean
Posts: 1013
Joined: 08 Jun 2007, 13:26
Location: Grootebroek

Re: dodge charger 1969

Post by mr bean »

vanwege die dikke matzwarte Freightliner cummins :good: :good: :good: die laatst op marktplaats te koop stond en als het goed is zit een gedeelte van mijn stuurhuis op je Charger ;)

MVG, Arnout

Image
Moparloos druk zoekende naar 4 speed Mopar...
mikecharger69
Posts: 18
Joined: 07 Jan 2014, 14:31

Re: dodge charger 1969

Post by mikecharger69 »

toen die eenmaal binnen stond heb ik de motorkap op het dak gelegd om goed bij de motor te kunnen. maar eerst even gekeken hoe de onderkant erbij stond. de remmerij bekeken hoe dat er allemaal bij zat kwam ook al snel. alle remmerij zat er nieuw onder! dat scheelt weer. toen ik een wiel eraf trok kwam er inene wel een dikke zwarte spin tevoorschijn. die hebben we ook maar even van het leven beroofd... onderkant viel me alles mee. hier en daar een klein plekje maar niet straalverrot. alleen de kofferbakplaten waren nogal deprimerend om te zien. maar na even na gevraagd te hebben bleek dat dit een bekende plek was. hij viel me alles mee.
Attachments
goede dempers, niet veel geluid helaas
goede dempers, niet veel geluid helaas
onder
onder
andere kant
andere kant
onderkant
onderkant
remmerij
remmerij
nieuwe remmetjes
nieuwe remmetjes
op de bokken
op de bokken
mikecharger69
Posts: 18
Joined: 07 Jan 2014, 14:31

Re: dodge charger 1969

Post by mikecharger69 »

arnoud,

had ik van jou niet een stuurhuis gekocht (gekregen bijna) vanwege dat ik die van mij toen gesloopt had? en die vrachtwagen is verkocht naar duitsland. we hebben er meer staan hoor als er nog iemand geinterresseerd is in een truck ;) site is

www.chopperdokter.nl
User avatar
moparwum
Posts: 330
Joined: 29 Aug 2011, 16:15
Location: Texel

Re: dodge charger 1969

Post by moparwum »

Dan moet je het vlak wat ik groen gemaakt heb ff schoonschuren , dan weet je wat voor blok je erbij gekregen heb :)
groen.JPG
Wum.
Owned cars : '71 Dart Swinger , G 20 shorty 305 ( omdat er geen B 250 te koop stond )
'73 bmw 2002 Tii
ex ,'69 Dart GT 318 , '71 Dart GT 198 slant six
User avatar
mr bean
Posts: 1013
Joined: 08 Jun 2007, 13:26
Location: Grootebroek

Re: dodge charger 1969

Post by mr bean »

stuurhuis kwam bij mij vandaan zat bij een partij onderdelen die ik gekocht had,degene waar jij hem van heb was Danny.
Danny had er een onderdeel van nodig en daarna zag ik jou oproep op marktplaats en is het stuurhuis doorgegaan naar jou ofzoiets.
Moparloos druk zoekende naar 4 speed Mopar...
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: dodge charger 1969

Post by Dickdale »

kofferbakbodem, wielranden en extensions zijn over het algemeen de bekende plekken. Daarnaast de goot van de kofferbak en de raamlijsten...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
Peter Heesen
Posts: 124
Joined: 28 Sep 2011, 12:33
Contact:

Re: dodge charger 1969

Post by Peter Heesen »

Mooi project, zo te zien mooie complete auto, met relatief weinig roest ;)

Kofferbakbodem is standaard bij deze auto's, mijn project was er nog iets erger aan toe, tot en met de frame rails verrot :sucks:
Maar gaat nu de goede kant op, zie: Dodge Charger SE 1970 440 CI
In het forumoverzicht.

Succes met het project.
Peter Heesen
Dodge Charger SE
1970 440 Ci.
727 Torqueflite
5 3/8 Rear axle
User avatar
MoparJW
Posts: 700
Joined: 16 Jun 2007, 11:47
Location: Groningen

Re: dodge charger 1969

Post by MoparJW »

Leuk ding :good: Deze zomer moet hij gaan rijden als ik het goed begrijp?
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: dodge charger 1969

Post by ARLI »

Ik heb voor Mike en zijn vader ook paar klussen gedaan.
http://www.arli.nl/images/peterbild.jpg
Mike was vroeger een beetje dolende qua automerk, hopelijk wordt het nu een MOPAR liefhebber.
Ik werk met plezier.
mikecharger69
Posts: 18
Joined: 07 Jan 2014, 14:31

Re: dodge charger 1969

Post by mikecharger69 »

aan moparwum

heb dat stuk schoongemaakt, kan ik nu ook aan de nummers zien of het het originele blok is wat uit de fabriek komt? de nummers zijn:

PM1318R 27299833

aan mr bean

nou dankjewel voor het stuurhuis dan maar ;) hij zit er volledig op omdat ik mijnes stuk had gemaakt met monteren. alleen hij lekt nog wel best wat. maar kom ik later in mijn verhaal wel even op. ;)

aan dickdale,

al die punten komen mij bekend voor. en vooral het leren dak heeft veel vocht vastgehouden maar ook daar kom ik later op terug.

aan moparJW

ik wil hem eerdaags op gaan halen voor de gasinstallatie zodat ik hem voor de zomer klaarheb om mee te gaan rijden. tot nu toe staan er 3 nederlandse kilometers op, dus dat moet ik nog wel even gaan verbeteren ;)

aan ARLI

de autocrosser uit schagerbrug! een moparliefhebber niet echt altijd geweest, maar wel altijd gek geweest van de charger! maar moparliefhebber ben ik nu wel idd ;)
mikecharger69
Posts: 18
Joined: 07 Jan 2014, 14:31

Re: dodge charger 1969

Post by mikecharger69 »

na de remmen toch maar even kijken of ik hem aan de praat ga krijgen. pakkingen nagemaakt voor de carburateur want als je toch bezig bent, doe je gelijk even nieuw. ook alles even checken of er geen rare dingen te zien zijn en alles zag er goed uit. je ziet mijn vader een bakje met benzine vasthouden, want je weet ook nooit wat voor rommel er in je tank zou kunnen zitten. de eerste keer starten zie je hier:



het duurde maar een paar seconde vanwege dat hij veels te snel draaide. dit kwam omdat ik een plug aan de achterzijde van de carburateur vergeten was erin te draaien. meteen uitgezet, maartoch, hij heeft gedraaid!
Attachments
blokje
blokje
blok
blok
carburateur passen
carburateur passen
pakkingen gemaakt
pakkingen gemaakt
bende
bende
van bovenop de trap
van bovenop de trap
even opgepoetst
even opgepoetst
even opgepoetst
even opgepoetst
even opgepoetst
even opgepoetst
zo kreeg ik hem binnen
zo kreeg ik hem binnen
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: dodge charger 1969

Post by Dickdale »

mikecharger69 wrote:heb dat stuk schoongemaakt, kan ik nu ook aan de nummers zien of het het originele blok is wat uit de fabriek komt? de nummers zijn:

PM1318R 27299833
probeer het hier eens: http://www.mymopar.com/index.php?pid=17 en kijk ook eens onder de voorstoelen of achterbank/leuning of daar de originele buildsheet nog verstopt zit...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
Post Reply