Plymouth Sport fury 1971

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
Post Reply
E.rik
Posts: 44
Joined: 22 Jun 2013, 16:31

Plymouth Sport fury 1971

Post by E.rik »

Hier ook het Fury verhaal maar eens plaatsen.

De Fury heeft sinds mijn vorige post zijn tijd in weer en wind doorgebracht. het werd dus ook hoog tijd dat er wat liefde ( tijd/geld;) in de groene tank gestopt werd.
Door een overschot aan tijd de afgelopen 2 weken, samen met iemand fulltime aan de auto gewerkt, en met resultaat.

De elektra was de grootste uitdaging, eerst al het overtollige gesnoeid om vervolgens al puzzelend alle functies weer werkend te krijgen. Zelf geen kaas van gegeten dus in de tussentijd heb ik het inmiddels verspochte :barf: "tapijt" eruit gehaald en de vloer ontdaan van roest en kit. Daarna alles weer in de Hammerite gezet en alle naden opnieuw gekit. ook een nieuw tapijt wat nog bij de auto zat er in gelegd. dat was trouwens een projectje op zichzelf. stugge zooi, eindelijk weer een frisse geur in de wagen.
Kofferbak en bodemplaat idem dito, roest en kit verwijderd en weer opnieuw in de verf en kit gezet.

De elektra is weer compleet werkend, maar wel met veel moeite, sommige dingen (knipperautomaat, relais) ontbraken, dingen niet uitgelegd in de manual, doorgefikte connectors, gesmolten draden, kroonsteen bouwwerken enz. enz. naja voordat je alles heb uitgezocht.... alles werkt weer i.i.g. 8)

Contactpunten vervangen door elektronische i.c.m. nieuwe 12v bobine en bougiekabels. Motor loopt echt top, jammer dat de benzine zo duur is anders kwam er geen lpg in.
1 fuseekogel, alle fuseehoezen en stuurhoezen vervangen, dat waren ongeveer de enige slijtageonderdelen die nog niet vervangen waren.

Als je een auto binnenstebuiten keert kom je natuurlijk ook mindere dingen tegen, linker wielrand is slecht, was bekend maar het blijkt dat een ijverige Amerikaan een half ( overdreven) achterscherm uit polyester en plamuur heeft gehobbied :D niet eens echt zichtbaar zo, maar een wielrandje lassen wordt wel lastig met polyester als boven aanhechting. Op het oog nog prima dus doe er niets aan voorlopig.
Verder heb ik veel gekrabd/geschuurd en geschilderd om het allemaal weer netjes te maken, geen concoursstaat maar gewoon goed.

Nu alle puntjes op de i zetten en grondig wassen.
Aanstaande Dinsdag bied ik hem bij de Rdw aan. Heb er vertrouwen in. Nog ff rode reflectors achterop plakken en knipperlicht glaasjes terplekke afschroeven. Dus thumbs up allemaal de 26e

Image
Image
Image
Image
Image
Image
E.rik
Posts: 44
Joined: 22 Jun 2013, 16:31

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by E.rik »

Vandaag met de fury bij de rdw in Zwolle geweest. En met vlag en wimpel geslaagd. Keurmeester was een aardige vent die die dezelfde hobby deelde en het allemaal wel prima vond.
Had ff stress toen het Knipperlicht aan de linker voorzijde het plots niet meer deed toen de verlichting uitstond. Gelukkig geen probleem. Ook de remmen achter werden niet getest evenals de handrem werking. Dat waren juist de punten waarvan ik niet zeker was of ze goed waren, aangezien dit alleen met de hand getest was.  :roll:
Ook 18.2 vermelding op kenteken gekregen, keurmeester was van mening dat een grote plaat niet netjes pastte. De hoogte werd trouwens niet gemeten, zoals ik wel eens las. Kan dus mooie blauwe plaatjes bestellen.

Verder reed ie goed 2x 35 km. Groot positief stuurverschil mt de nieuwe fuseekogel. Wel wat stotterig onderin op t laatst, maakt niet uit verder, hele benzine gebeuren gaat toch plaats maken voor lpg. 
Zal morgen ff een foto posten van bij de rdw.
Gr,
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by JaapMopar »

Gefeliciteerd man!! :yeah: Veel cruiseplezier!
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
User avatar
twan.1
Posts: 49
Joined: 03 Nov 2010, 21:30

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by twan.1 »

skone auto mooie kleur trouwens ha ha :yeah: :good:
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by jeffrey..... »

Gefeliciteerd! Deze auto is mij eens door de vingers geglipt.... Gelukkig is ie goed terecht gekomen!
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
E.rik
Posts: 44
Joined: 22 Jun 2013, 16:31

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by E.rik »

Thnx, wanneer precies dan? Dan heb ik hem net voor je weggekaapt denk ik. Auto heeft in nederland volgens mij namelijk maar 2 eigenaren gehad. Ik heb hem sinds September 2012 in bezit.
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by jeffrey..... »

Dat was daarvoor nog. Ding stond al een poosje te koop bij sjak. Denk bel maar eens. Ik was er helemaal aan toe! Net weg..... Maar diegene kwam m toen niet ophalen o.i.d. Sjak pmde dit later nog. had toen net een dodge ram'85 gekocht. En nu zit ik met een pick-up in mijn maag waar ik belasting voor moet gaan betalen! :kots: :smack: :foei: :hammer:

Veel plezier met de wagen :good:
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by Sjak Brak »

E.rik wrote:Auto heeft in nederland volgens mij namelijk maar 2 eigenaren gehad. Ik heb hem sinds September 2012 in bezit.
Ik heb m zomer 2007 in Ohio gekocht, 1 januari 2011 verkocht omdat het toch niet echt mijn ding was. Heb toen (tegen vergoeding) nog wat dingen aan de wagen gedaan in de loop van 2011. Vervolgens kwam die jongen in de problemen waardoor hij de auto moest verkopen, waarna Ronnie m heeft gekocht, en jij hebt m van Ronnie overgenomen. Dus 4 Nederlandse eigenaren :)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
E.rik
Posts: 44
Joined: 22 Jun 2013, 16:31

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by E.rik »

Vorige week de ombouw naar gas gedaan, Impco 425 mixer icm met Eb Verdamper. Loopt alleen op Lpg dus.

Image

Omdat het gaskabelmechanisme aanliep tegen de inlaat, een stukje van de inlaat weggeslepen, die bleek echter niet massief dus later weer moeten dichtlassen. alles loopt netjes vrij nu.

Image

Omdat de inlaat er toch af moest meteen maar een kleurtje gegeven en later de kleppenplaat en mixer erop gemonteerd.

Image

Verdamper zoals te zien is rechts voorin geplaatst , hier was de meeste ruimte omdat de airco is verwijderd.
originele luchtfilter en dualsnorkel past ook gewoon. alleen van de deuk in het midden van het luchtfilter deksel naar buiten geklopt tot een bolling.

Image

Ook meteen de aircopomp verwijderd, de dynamo doormiddel van een busje naar voren gehaald, zodat de snaren recht lopen.
Alles moet nog wat netter gemaakt worden.

Image

Gastank van 120 liter gekozen, 100 liter past met weinig speling ook net achter de bank. maar door de extra grote en het makkelijker werken gekozen voor 120L en deze net op/voor de verhoging geplaatst. Kofferruimte zat nog.

Image

Liep meteen wel aardig na het starten, ondanks nieuw is 1 afstelschroef van de mixer helaas niet zo fris meer, na een hoop gefriemel toch weten te draaien en zo afgesteld aan de Co meter. Co van 2 aangehouden. loopt qua power ongeveer t zelfde als op benzine. iets minder gretig op het gas heb ik het idee. loopt wel veel mooier. gasverbruik nog niet exact bijgehouden maar moet beter kunnen. 1 op 4 met normale rijstijl zit er denk ik niet in nu. de toevoer imbus is zoals gezegd gaar en toen hij netjes liep aan de testkast maar gelaten voor wat het was. deze staat bijna volledig open.

Zal dus nog wel het een en ander te verbeteren zijn maar ben tevreden over de inbouw, ligt er allemaal netjes is.
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by JaapMopar »

Herkenbare zaken allemaal :D maar ligt er netjes in man! Nu voortaan weer lachen bij de pomp!
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
E.rik
Posts: 44
Joined: 22 Jun 2013, 16:31

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by E.rik »

JaapMopar wrote:Herkenbare zaken allemaal :D maar ligt er netjes in man! Nu voortaan weer lachen bij de pomp!
Ja thnx, voor het eerst de liters harden doen zien stromen dan de euro's :) kan daar wel aan wennen.
hoe is jouw verbruik dan? Zelfde motor geloof ik
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by JaapMopar »

Die van mij is alleen nog met de Co meter afgesteld, heb 'm daarna een keer getest in een ritje naar zeeland op en neer. Dat was 1 op 2,9 :D Maar toen was ie nog niet uitgelijnd en er zat 5 man incl bagage in de auto. Verwacht 'm nu richting de 1 op 4 te hebben, eind vd maand richting zandvoort maar is testen ;)
Ps, ik cruise de helft vd tijd, de andere helft gebruik ik die V8 wel :D
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
User avatar
Henri
Posts: 616
Joined: 03 Jan 2012, 13:18
Location: Flevo Polder

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by Henri »

De imbus is een 1/8 engelse maat dus, misschien dat dat ook de reden is dat hij nu gaar is.
Of heb je wel een 1/8 maat gebruikt.
Beware of Flying DRIVESHAFTS! :OO
E.rik
Posts: 44
Joined: 22 Jun 2013, 16:31

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by E.rik »

Henri wrote:De imbus is een 1/8 engelse maat dus, misschien dat dat ook de reden is dat hij nu gaar is.
Of heb je wel een 1/8 maat gebruikt.
Had de goede maat erbij. Was al verhoerd toen ik hem erop zette.
Post Reply