'70 Newport

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
E.rik
Posts: 44
Joined: 22 Jun 2013, 16:31

Re: '70 Newport

Post by E.rik »

Zit te kijken voor 100 of 120 liter inderdaad. Beetje voorraad gas aan boord is nie verkeerd. 60 liter is i.i.g. veel te klein ;)
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: '70 Newport

Post by BigBlockMopar »

In m'n ouwe '67 Newport had ik een 60L tank tussen hoedenplank en vloer zitten en een 100L tank ervoor geplaatst.
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: '70 Newport

Post by JaapMopar »

Ja die van mij zit dus ook tussen hoedenplank en bodem, bijna tegen de bank aan. Zit ie mooi uit het zicht en ik hou alle ruimte over. Zie op die plek niet snel een 100+ liter tank passen :hmmm: Maarja, voor mij is dit prima.
Vanavond bladveerrubbers nog even vervangen, dacht dat die oude rubbers moeilijk te verwijderen waren, was echt peanuts :D
E.rik wrote:Mooi man, ziet er weer frisser uit. zitten ongeveer in het zelfde stadium, de mijne gaat volgende week op voor het examen... Rdw :happy: <br abp="769"><br abp="770">vraagje, hoe hoog is jouw lpg tank ? ik zit te meten en te passen in de fury hoe groot de tank kan zijn, lijkt mij ongeveer dezelfde kofferbak.<br abp="771">suc6 met klussen
Succes met je examen :D Ik hoop de met mijne over een week of 3-4 langs de rdw te kunnen
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: '70 Newport

Post by BigBlockMopar »

Heb je de voorste bladveer rubbers ook al eruit? :)
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: '70 Newport

Post by JaapMopar »

Nee, dat zijn de moeilijke dus :D Maar die heb ik ook niet, zijn ook niet te verkrijgen via rockauto...
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: '70 Newport

Post by BigBlockMopar »

Een set poly-urethane bushings van een B-body (de grotere maat van de 2) werkt ook prima in een C-body.
Ik vervang altijd alle bushings voor poly-spul.
De achteras wordt dan beter op z'n plek gehouden en de auto stuurt daarna altijd een stukje strakker.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: '70 Newport

Post by Sjak Brak »

Idd, zeker aanrader die PU-bussen, bv van energy suspension. Die dingen had ik ook in mn ex-fury gepropt. Zal ff zoeken of ik t partnr nog kan vinden, wordt vervolgd.
JaapMopar wrote:Ja die van mij zit dus ook tussen hoedenplank en bodem, bijna tegen de bank aan. Zit ie mooi uit het zicht en ik hou alle ruimte over. Zie op die plek niet snel een 100+ liter tank passen :hmmm:
Ja jij hebt inderdaad een hele hoop ruimte links en rechts van de tank over, dus langere tank is om te beginnen al mogelijk, en grotere diameter zou ook passen. Dan zit je al snel richting 100l ipv 60 ;)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: '70 Newport

Post by Sjak Brak »

Partnr van die bussen helaas niet meer in mn foto-archief.

O en als je de achteras loshaalt van de veren, dan kan je ook de rubbers vervangen tussen as en verenpakket (weet niet of jouw modeljaar dat al heeft btw)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: '70 Newport

Post by JaapMopar »

Vandaag even lpg getankt en naar de bandenboer geweest voor wat nieuw rubber

Image

Image
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
E.rik
Posts: 44
Joined: 22 Jun 2013, 16:31

Re: '70 Newport

Post by E.rik »

Dikke slee :happy: jammer van die deuk :hmmm:
Wanneer denk jij hem bij de rdw te kunnen keuren?

Wat voor breedtemaat heb jij? Wil zelf wat breders achterop de fury hebben. Vind 215 wel wat ielig ogen op zn sloep. Zoek nog bredere stalen wielen waar iets van 235 op kan.
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: '70 Newport

Post by JaapMopar »

Ja die deuk moet er nog een keer uitgehaald worden, heeft geen haast. Ik hoop zeer binnenkort naar de rdw te kunnen, paar kleinigheidjes nog.
Ik heb 235 voor en achter, en die zaten er al op. Vind deze ook nog smal ogen maar het past wel bij de auto ;)
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: '70 Newport

Post by JaapMopar »

Intake gewisseld voor de 4 barrel

Image

Image

Image

En de luchtfilter aangepast zodat deze over de 425 past, lijkt wel origineel :D

Image

Van de week de electra maar is aansluiten en kijken hoe die het doet op gas

Nog wel 2 vraagjes, waar is dit beugeltje voor? (zit er nog een aan de andere kant)

Image

En hoe sluit ik nu de thermostaat en dat slangetje die naar de ontsteking gaat aan? zitten geen openingen voor op de mixer.

Image

Oude situatie

Image
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: '70 Newport

Post by Sjak Brak »

Die 2 loze beugeltjes aan de kleppenplaat kan je verwijderen. Voor applicaties op kwastenreiniger bedienen die de acceleratiepompjes.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: '70 Newport

Post by JaapMopar »

Oke bedankt, en hoe hebben jullie het met de thermostaat opgelost?
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: '70 Newport

Post by BigBlockMopar »

Wat moet er opgelost worden dan?
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: '70 Newport

Post by JaapMopar »

Hoe sluit ik deze nu aan? heel andere setup nu, thermostaat zat eerst bovenaan de carb met een beugeltje. Moet ie aan het beugeltje van de kleppenplaat gemonteerd worden?
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: '70 Newport

Post by Sjak Brak »

De thermostaat zit in de watertpompnek, dus neem aan dat je dit niet bedoelt.

Bedoel je dat vacuumpotje bovenin je oude benzineknoeier, van je chokebediening oid? Die heeft geen vervanger in de LPG-setup.

De vacuumvervroeging sluit je aan op de kleppenplaat, daar zitten (rechts/voor aan de zijkant) 2 poortjes voor (1 met ported vacuum, 1 met manifold vacuum) en de aansluiting die je niet gebruikt afdoppen :)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: '70 Newport

Post by JaapMopar »

Zit weer van alles door mekaar te halen :D Bedankt ik weet genoeg! Vanavond laatste zaken aansluiten en starten die handel
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
User avatar
Henri
Posts: 616
Joined: 03 Jan 2012, 13:18
Location: Flevo Polder

Re: '70 Newport

Post by Henri »

Ik hoor het al wel, kom je ook langs om de boel bij mij aan tesluiten straks Sjak, ;)
bier fris brood piza staat klaar. :)
Beware of Flying DRIVESHAFTS! :OO
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: '70 Newport

Post by JaapMopar »

Nou, hij loopt hoor! Zonder ook maar iets af te stellen starten lopen, en mooi lopen :yeah:
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
RikV8
Posts: 19
Joined: 22 Mar 2013, 16:48

Re: '70 Newport

Post by RikV8 »

mixer is fabriek af al afgesteld dat ie blijft lopen, je kan zelf nog beetje spelen aan je afstelling door je afstelschroef uit of in te draaien en dan tijd bijhouden van een run tot ongeveer 80 m/u. Maar met een co-tester kan je hem optimaal afstellen.
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: '70 Newport

Post by JaapMopar »

Ja ik merk het :D mijn dodge had een 300A mixer, was toch wel een ander verhaal, als je ook maar naar het stelschroefje keek ging ie al anders lopen.
Ga m met co meter af laten stellen voordat ik naar de rdw ga, komt goed ;)
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: '70 Newport

Post by Sjak Brak »

Behalve de stationair CO is er ook de max. doorlaatschroef, deze kan je niet aan CO-kast afstellen, maar zou om te beginnen deze vol open draaien, en pas afstellen als je over de rest tevreden bent (de combinatie van voorontsteking, stationair CO, stationair toerental)

Als je nog tips nodig hebt mbt afstelling, geef ff seintje.

En idd, liever een 425 dan een 300-A, al was het maar voor het afstelgemak :)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: '70 Newport

Post by JaapMopar »

Godnondeju :x Vandaag keuringsafspraak bij de RDW, alles nagegaan, alles werkt, alles prima. Ga ik van tevoren tanken, begint de ventilator toch ineens lawaai te maken :?
Kap open, zie ik dat ding alle kanten opgaan...
Lager van de waterpomp gaar, kon er ook nog is bijkomen. Kan ik de keuringskosten mooi aftikken zonder gekeurde auto :sucks: :sucks:
Waterpomp is onderweg, volgende week maar weer is opnieuw proberen...
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: '70 Newport

Post by JaapMopar »

Nou, hehe, 't kreng is gekeurd :yeah:
Nog even op de kentekenpapieren wachten en cruisen maar!

Image

Image
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Post Reply