'70 Newport
Re: '70 Newport
Zit te kijken voor 100 of 120 liter inderdaad. Beetje voorraad gas aan boord is nie verkeerd. 60 liter is i.i.g. veel te klein
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: '70 Newport
In m'n ouwe '67 Newport had ik een 60L tank tussen hoedenplank en vloer zitten en een 100L tank ervoor geplaatst.
Re: '70 Newport
Ja die van mij zit dus ook tussen hoedenplank en bodem, bijna tegen de bank aan. Zit ie mooi uit het zicht en ik hou alle ruimte over. Zie op die plek niet snel een 100+ liter tank passen Maarja, voor mij is dit prima.
Vanavond bladveerrubbers nog even vervangen, dacht dat die oude rubbers moeilijk te verwijderen waren, was echt peanuts
Vanavond bladveerrubbers nog even vervangen, dacht dat die oude rubbers moeilijk te verwijderen waren, was echt peanuts
Succes met je examen Ik hoop de met mijne over een week of 3-4 langs de rdw te kunnenE.rik wrote:Mooi man, ziet er weer frisser uit. zitten ongeveer in het zelfde stadium, de mijne gaat volgende week op voor het examen... Rdw <br abp="769"><br abp="770">vraagje, hoe hoog is jouw lpg tank ? ik zit te meten en te passen in de fury hoe groot de tank kan zijn, lijkt mij ongeveer dezelfde kofferbak.<br abp="771">suc6 met klussen
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: '70 Newport
Nee, dat zijn de moeilijke dus Maar die heb ik ook niet, zijn ook niet te verkrijgen via rockauto...
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: '70 Newport
Een set poly-urethane bushings van een B-body (de grotere maat van de 2) werkt ook prima in een C-body.
Ik vervang altijd alle bushings voor poly-spul.
De achteras wordt dan beter op z'n plek gehouden en de auto stuurt daarna altijd een stukje strakker.
Ik vervang altijd alle bushings voor poly-spul.
De achteras wordt dan beter op z'n plek gehouden en de auto stuurt daarna altijd een stukje strakker.
Re: '70 Newport
Idd, zeker aanrader die PU-bussen, bv van energy suspension. Die dingen had ik ook in mn ex-fury gepropt. Zal ff zoeken of ik t partnr nog kan vinden, wordt vervolgd.
Ja jij hebt inderdaad een hele hoop ruimte links en rechts van de tank over, dus langere tank is om te beginnen al mogelijk, en grotere diameter zou ook passen. Dan zit je al snel richting 100l ipv 60JaapMopar wrote:Ja die van mij zit dus ook tussen hoedenplank en bodem, bijna tegen de bank aan. Zit ie mooi uit het zicht en ik hou alle ruimte over. Zie op die plek niet snel een 100+ liter tank passen
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: '70 Newport
Partnr van die bussen helaas niet meer in mn foto-archief.
O en als je de achteras loshaalt van de veren, dan kan je ook de rubbers vervangen tussen as en verenpakket (weet niet of jouw modeljaar dat al heeft btw)
O en als je de achteras loshaalt van de veren, dan kan je ook de rubbers vervangen tussen as en verenpakket (weet niet of jouw modeljaar dat al heeft btw)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: '70 Newport
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: '70 Newport
Dikke slee jammer van die deuk
Wanneer denk jij hem bij de rdw te kunnen keuren?
Wat voor breedtemaat heb jij? Wil zelf wat breders achterop de fury hebben. Vind 215 wel wat ielig ogen op zn sloep. Zoek nog bredere stalen wielen waar iets van 235 op kan.
Wanneer denk jij hem bij de rdw te kunnen keuren?
Wat voor breedtemaat heb jij? Wil zelf wat breders achterop de fury hebben. Vind 215 wel wat ielig ogen op zn sloep. Zoek nog bredere stalen wielen waar iets van 235 op kan.
Re: '70 Newport
Ja die deuk moet er nog een keer uitgehaald worden, heeft geen haast. Ik hoop zeer binnenkort naar de rdw te kunnen, paar kleinigheidjes nog.
Ik heb 235 voor en achter, en die zaten er al op. Vind deze ook nog smal ogen maar het past wel bij de auto
Ik heb 235 voor en achter, en die zaten er al op. Vind deze ook nog smal ogen maar het past wel bij de auto
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: '70 Newport
Intake gewisseld voor de 4 barrel
En de luchtfilter aangepast zodat deze over de 425 past, lijkt wel origineel
Van de week de electra maar is aansluiten en kijken hoe die het doet op gas
Nog wel 2 vraagjes, waar is dit beugeltje voor? (zit er nog een aan de andere kant)
En hoe sluit ik nu de thermostaat en dat slangetje die naar de ontsteking gaat aan? zitten geen openingen voor op de mixer.
Oude situatie
En de luchtfilter aangepast zodat deze over de 425 past, lijkt wel origineel
Van de week de electra maar is aansluiten en kijken hoe die het doet op gas
Nog wel 2 vraagjes, waar is dit beugeltje voor? (zit er nog een aan de andere kant)
En hoe sluit ik nu de thermostaat en dat slangetje die naar de ontsteking gaat aan? zitten geen openingen voor op de mixer.
Oude situatie
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: '70 Newport
Die 2 loze beugeltjes aan de kleppenplaat kan je verwijderen. Voor applicaties op kwastenreiniger bedienen die de acceleratiepompjes.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: '70 Newport
Oke bedankt, en hoe hebben jullie het met de thermostaat opgelost?
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: '70 Newport
Hoe sluit ik deze nu aan? heel andere setup nu, thermostaat zat eerst bovenaan de carb met een beugeltje. Moet ie aan het beugeltje van de kleppenplaat gemonteerd worden?
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: '70 Newport
De thermostaat zit in de watertpompnek, dus neem aan dat je dit niet bedoelt.
Bedoel je dat vacuumpotje bovenin je oude benzineknoeier, van je chokebediening oid? Die heeft geen vervanger in de LPG-setup.
De vacuumvervroeging sluit je aan op de kleppenplaat, daar zitten (rechts/voor aan de zijkant) 2 poortjes voor (1 met ported vacuum, 1 met manifold vacuum) en de aansluiting die je niet gebruikt afdoppen
Bedoel je dat vacuumpotje bovenin je oude benzineknoeier, van je chokebediening oid? Die heeft geen vervanger in de LPG-setup.
De vacuumvervroeging sluit je aan op de kleppenplaat, daar zitten (rechts/voor aan de zijkant) 2 poortjes voor (1 met ported vacuum, 1 met manifold vacuum) en de aansluiting die je niet gebruikt afdoppen
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: '70 Newport
Zit weer van alles door mekaar te halen Bedankt ik weet genoeg! Vanavond laatste zaken aansluiten en starten die handel
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: '70 Newport
Ik hoor het al wel, kom je ook langs om de boel bij mij aan tesluiten straks Sjak,
bier fris brood piza staat klaar.
bier fris brood piza staat klaar.
Beware of Flying DRIVESHAFTS!
Re: '70 Newport
Nou, hij loopt hoor! Zonder ook maar iets af te stellen starten lopen, en mooi lopen
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: '70 Newport
mixer is fabriek af al afgesteld dat ie blijft lopen, je kan zelf nog beetje spelen aan je afstelling door je afstelschroef uit of in te draaien en dan tijd bijhouden van een run tot ongeveer 80 m/u. Maar met een co-tester kan je hem optimaal afstellen.
Re: '70 Newport
Ja ik merk het mijn dodge had een 300A mixer, was toch wel een ander verhaal, als je ook maar naar het stelschroefje keek ging ie al anders lopen.
Ga m met co meter af laten stellen voordat ik naar de rdw ga, komt goed
Ga m met co meter af laten stellen voordat ik naar de rdw ga, komt goed
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: '70 Newport
Behalve de stationair CO is er ook de max. doorlaatschroef, deze kan je niet aan CO-kast afstellen, maar zou om te beginnen deze vol open draaien, en pas afstellen als je over de rest tevreden bent (de combinatie van voorontsteking, stationair CO, stationair toerental)
Als je nog tips nodig hebt mbt afstelling, geef ff seintje.
En idd, liever een 425 dan een 300-A, al was het maar voor het afstelgemak
Als je nog tips nodig hebt mbt afstelling, geef ff seintje.
En idd, liever een 425 dan een 300-A, al was het maar voor het afstelgemak
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: '70 Newport
Godnondeju Vandaag keuringsafspraak bij de RDW, alles nagegaan, alles werkt, alles prima. Ga ik van tevoren tanken, begint de ventilator toch ineens lawaai te maken
Kap open, zie ik dat ding alle kanten opgaan...
Lager van de waterpomp gaar, kon er ook nog is bijkomen. Kan ik de keuringskosten mooi aftikken zonder gekeurde auto
Waterpomp is onderweg, volgende week maar weer is opnieuw proberen...
Kap open, zie ik dat ding alle kanten opgaan...
Lager van de waterpomp gaar, kon er ook nog is bijkomen. Kan ik de keuringskosten mooi aftikken zonder gekeurde auto
Waterpomp is onderweg, volgende week maar weer is opnieuw proberen...
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: '70 Newport
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383