Page 1 of 1

1972 Cudá 440 4 Speed

Posted: 11 Apr 2013, 20:34
by Leeman
februari 2012 ben ik eigenaar geworden van een 1972 Barracuda die toen nog in amerika stond en hier heen moest komen.
De meesten van jullie zullen het wel herkennen op de foto’s ziet het er goed uit maar als hij dan uit eindelijk hier is zit er toch meer werk aan als wat er bekend was. (dat is nou eenmaal de gok die je waag)

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Posted: 11 Apr 2013, 20:47
by Leeman
toen hij uiteindelijk in Nederland was meteen maar op de brug gezet om de onderkant goed te bekijken omdat daar geen foto’s van waren, bekend was dat de kofferbakvloer verrot was en dat er wat deuken in zaten. Omdat de lak erg dof was begonnen met het opschuren van de Barracuda en toen kwam op de rand achter boven op het zijscherm zilveren bultjes tegen, uit nieuwsgierigheid verder schuren en wat bleek ??? zowel links als recht zaten er overzet schermen op.
Vervolgens het interieur er uit gehaald en de vloerbekleding, het gedeelte onder de pendalen waar je je voeten op zet (zowel aan de bestuurderskant als bijrijderkant) was er haast geen metaal over.
conclusie hele auto strippen en meteen maar kijken of er geen anderen verborgen plekken op zitten

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Posted: 11 Apr 2013, 20:52
by Leeman
Na een aantalweken de auto intensief geschuurd te hebben (samen met vaders) met de hand was het als snel goed zichtbaar wat er allemaal aan de auto gelast moest worden.
Vervolgens een lijst gemaakt van onderdelen qua plaatwerk en anderen spulletjes die nodig waren voor de auto en dit de zelfde middag nog besteld in the states

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Posted: 11 Apr 2013, 21:05
by Leeman
Hier nog een aantal foto's

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Posted: 11 Apr 2013, 21:13
by Gijs
Mooi ding.
Wel jammer dat hij wat tegenvalt. Toch lijkt het op de foto,s een auto die goed te restaureren is.
E-body :winner:

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Posted: 11 Apr 2013, 21:14
by Leeman
Vervolgens maar aan de onderkant verder gegaan met schuren omdat daar een hoop ‘’droge’’ roest aan zat. Het ergste is er nu wel af.
zowel de onderkant als de bovenkant + binnenkant is het metaal aardig schoon en is hij klaar om naar de straler te gaan om de hoekjes en de moeilijk bereikbare plekken te laten stralen.
Plan:
Moeilijke plakjes + hoekjes laten stralen en stukken laten stralen rondom wat er uitgeslepen is en waar er nieuw plaatwerk in moet komen zodat er een schoon oppervlak is om te lassen.
Als alles er dan in gelast is de auto compleet laten stralen zodat alles goed schoon is en er een juiste ‘’mattering’’ opzit om in de epoxy gespoten te worden

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Posted: 11 Apr 2013, 21:20
by Leeman
Gijs wrote:Mooi ding.
Wel jammer dat hij wat tegenvalt. Toch lijkt het op de foto,s een auto die goed te restaureren is.
E-body :winner:
Ja, dat is de gok die je neem om iets van een foto te kopen zonder er geweest te zijn.
Het mooiste is om er heen te gaan en te kijken, maar aangezien het niet om de hoek is wordt dat moeilijk :happy: .

Nu wordt hij gewoon in 1x helemaal goed onderhanden genomen zodat hij helemaal strak is en dat er weer knappe lak op zit. :yeah:

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Posted: 11 Apr 2013, 22:25
by TheDeputy
Wordt een flink project, maar zo te zien pak je het goed aan.

Wat ik alleen niet begrijp is dat je geen foto's van de onderkant had? Je vraagt toch alle foto's waarvan je wilt weten hoe de staat van de auto is zoals van de cowl, de vloer, quarters ed? Anders is het geen gok maar gewoon gegarandeerd dat je meer tegenkomt.
Of ben ik nou gek?

Toon

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Posted: 11 Apr 2013, 22:37
by Leeman
TheDeputy wrote:Wordt een flink project, maar zo te zien pak je het goed aan.

Wat ik alleen niet begrijp is dat je geen foto's van de onderkant had? Je vraagt toch alle foto's waarvan je wilt weten hoe de staat van de auto is zoals van de cowl, de vloer, quarters ed? Anders is het geen gok maar gewoon gegarandeerd dat je meer tegenkomt.
Of ben ik nou gek?

Toon
ik had foto's van de onderkant (totaal een stuk of 30 foto's van de auto) maar ze hadden het een en ander gecamoufleerd en dicht gesmeerd wat ik alleen kon zien nadat ik het kaal gehaald had. Die gasten aan de andere kant van de ''plas'' zijn ook niet gek ;)

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Posted: 12 Apr 2013, 11:08
by Leeman
Alle losse delen (kofferkelp, deuren, motorkap enz..) waren al helemaal kaal en schoon gemaakt en staan nu ook al bijna in de epoxy

Draag armen, motorkap schanieren, slotplaatje van de motorkap en K member zijn gestraald en zwart gespoten

Nu de laatste onderdelen voor het blok bij elkaar zoeken (het meesten is er al nieuw)

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Posted: 12 Apr 2013, 11:13
by Dickdale
zwart gespoten? Of gepoedercoat? En ik zie dat je overstapt naar poly-urethaan bushings?

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Posted: 12 Apr 2013, 11:50
by Leeman
Dickdale wrote:zwart gespoten? Of gepoedercoat? En ik zie dat je overstapt naar poly-urethaan bushings?
Gestraald --> Epoxy --> Zwart gespoten
Ja klopt had zn hele kit gekocht met poly urethaan bushings :)

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Posted: 13 Apr 2013, 21:52
by jeroen.68coro
zo zie ik ze graag , die retso projecten :yeah: :yeah: ,

goeie keus om (ipv rubber) over te stappen naar poly-urethaan bushings, daar word t rijgedrag echt een heeel stuk beter van :good:

keep up the good work :yeah:

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Posted: 14 Apr 2013, 17:22
by Dots
goed bezig :winner: schuren duurt lang maar dan heb je ook wat

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Posted: 14 Apr 2013, 20:21
by Leeman
Dots wrote:goed bezig :winner: schuren duurt lang maar dan heb je ook wat
Ja met het handje schuren duurt inderdaad lang :)
dat is ook wel het minst gewaardeerde werk van een auto restaureren.
Maar goed dat zit er nu op en gaan nu lekker rustig verder.

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Posted: 14 Apr 2013, 20:38
by 340cuda
Lekker bezig Kevin. Wat voor kleurtje ga je er op zetten?

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Posted: 15 Apr 2013, 00:26
by Leeman
[quote="340cuda"]Lekker bezig Kevin. Wat voor kleurtje ga je er op zetten?[/quote
ja ben weer lekker bezig :yeah: ik ben dr nog niet helemaal over uit.
Of Gunmetal of hoog glans zwart.

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Posted: 15 Apr 2013, 21:03
by jeroen.68coro
Gunmetal zal m zeker goed staan :good: :good: , met mat zwarte decals erop en een setje knappe wielen eronder :yeah:

Gr jeroen

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Posted: 13 Sep 2013, 21:57
by jeroen.68coro
En,,, kleurtje al bekend.

Gr jeroen

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Posted: 14 Sep 2013, 20:01
by ARLI
werk je nog in winkel?
ik zou nog steeds om de koffie komen..

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Posted: 14 Sep 2013, 20:05
by ARLI
is de auto met een 6 cilinder er in naar NL gekomen?

Image

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Posted: 24 Sep 2013, 16:22
by Leeman
Nee werk nu bij tata steel, slant 6 er uit en een V8 er in

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Posted: 28 Dec 2016, 12:11
by ARLI
hoe is de voortgang?