Protouring project
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Van de week lekker een vrije dag opgenomen en de hele dag geklust.
De andere kant is nu ook strak gemaakt. Tevens heb ik twee kapjes gemaakt waar origineel twee stukken karton met klipjes op hun plek worden gehouden.
Daarna heb ik de inner fender braces er on gelast.
De voorkant is nu klaar en daarom staat ie weer op zijn eco-bandjes
Nu verder aan de achterkant.
De andere kant is nu ook strak gemaakt. Tevens heb ik twee kapjes gemaakt waar origineel twee stukken karton met klipjes op hun plek worden gehouden.
Daarna heb ik de inner fender braces er on gelast.
De voorkant is nu klaar en daarom staat ie weer op zijn eco-bandjes
Nu verder aan de achterkant.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
'k wist niet dat de Blokker ook race-stoeltjes levert...?!
Je gaat die fenderbraces niet verder/volledig aflassen?
Je gaat die fenderbraces niet verder/volledig aflassen?
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Die race-stoeltjes leveren behoorlijk wat gewichtsbesparing opBigBlockMopar wrote:'k wist niet dat de Blokker ook race-stoeltjes levert...?!
Je gaat die fenderbraces niet verder/volledig aflassen?
Ik ga ze nog wel verder aflassen, alleen was ik door mijn lasdraad heen...
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
hadden ze het in de fabriek het maar zo gedaan
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Vandaag weer wat gedaan na een vakantie in de states van 3 weken. Voor de vakantie heb ik de inner fender braces afgelast en wat plaatjes gemaakt waar normaal van die kartonnen dingen zitten. Dit vond ik netter.
Ik heb een Vintage Air Gen 2 kachel gekocht en hubs van dr.diff voor 13 inch remconversie aan de voorzijde. Deze heb ik meegenomen in de bagage en als handbagage.
Ik ben nu bezig met het maken van een steun voor de kachel. Hier een foto van de oude en de nieuwe. Een klein verschil.
En vandaag kwam de postbezorger mijn spatborden brengen.
Ik heb een Vintage Air Gen 2 kachel gekocht en hubs van dr.diff voor 13 inch remconversie aan de voorzijde. Deze heb ik meegenomen in de bagage en als handbagage.
Ik ben nu bezig met het maken van een steun voor de kachel. Hier een foto van de oude en de nieuwe. Een klein verschil.
En vandaag kwam de postbezorger mijn spatborden brengen.
-
- Posts: 17
- Joined: 17 Jun 2014, 21:23
- Location: Dirkshorn
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Zo je bent lekker bezig zo te zien staat mij nog heel wat te wachten met het coronet project
-
- Posts: 212
- Joined: 21 Aug 2011, 20:46
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Inmiddels had ik de remschijven binnen. Dit zijn 13 inch remschijven een Mercedes S500, W220.
Deze moesten aangepast worden om op de hub van Dr. Diff te kunnen en dit heb ik voor een krat bier laten doen! Het centergat diende vergroot te worden en de steek van 5x4,5 diende toegepast te worden.
Nu op zoek naar een geschikte remklauw. Dit wordt waarschijnlijk de remklauw van een Touareg/Q7/Cayenne. Dit is een Brembo 6-pots remklauw die geschikt is voor een 330x32mm remschijf.
Omdat de Vintage Air kachel normaal gesproken op het schutbord wordt gemonteerd door er bouten en moeren doorheen te plaatsen en ik de motorruimte zo kaal mogelijk wil hebben, heb ik een platen gemaakt die ik aan de binnenzijde op het schutbord las. Hierop schroef ik dan weer de kachel en het regelventiel.
Tevens heb een deel van het interieur weer in de auto gezet om zo te bepalen waar de kachel en het regelventiel moet komen. Krijg toch wel heel veel zin om te gaan rijden!
Deze moesten aangepast worden om op de hub van Dr. Diff te kunnen en dit heb ik voor een krat bier laten doen! Het centergat diende vergroot te worden en de steek van 5x4,5 diende toegepast te worden.
Nu op zoek naar een geschikte remklauw. Dit wordt waarschijnlijk de remklauw van een Touareg/Q7/Cayenne. Dit is een Brembo 6-pots remklauw die geschikt is voor een 330x32mm remschijf.
Omdat de Vintage Air kachel normaal gesproken op het schutbord wordt gemonteerd door er bouten en moeren doorheen te plaatsen en ik de motorruimte zo kaal mogelijk wil hebben, heb ik een platen gemaakt die ik aan de binnenzijde op het schutbord las. Hierop schroef ik dan weer de kachel en het regelventiel.
Tevens heb een deel van het interieur weer in de auto gezet om zo te bepalen waar de kachel en het regelventiel moet komen. Krijg toch wel heel veel zin om te gaan rijden!
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Leuk spul.
Zit er geen verschil tussen links en rechts bij de remschijven?
Kan me voorstellen dat de gekromde ventilatie sleuven in de schijven in een bepaalde rijrichting moeten staan voor beste koeling. Nu met 2 gelijke schijven zal de ene schijf wellicht beter koelen dan de andere.
Zit er geen verschil tussen links en rechts bij de remschijven?
Kan me voorstellen dat de gekromde ventilatie sleuven in de schijven in een bepaalde rijrichting moeten staan voor beste koeling. Nu met 2 gelijke schijven zal de ene schijf wellicht beter koelen dan de andere.
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Nope, dat dacht ik ook, maar is niet het geval... Daarnaast moet je je afvragen wat je met de auto gaat doen. Ga je er mee het circuit op of ga je cruisen en af en toe zo rijden dat je de remmen echt nodig hebt? Ik ga er in eerste instantie niet mee het circuit op. In eerste instantie...BigBlockMopar wrote:Leuk spul.
Zit er geen verschil tussen links en rechts bij de remschijven?
Kan me voorstellen dat de gekromde ventilatie sleuven in de schijven in een bepaalde rijrichting moeten staan voor beste koeling. Nu met 2 gelijke schijven zal de ene schijf wellicht beter koelen dan de andere.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
In heb soortgelijke insteek, echter weet ik dat als je eenmaal een auto hebt die wat wegligging lijkt te hebben, dat je dit toch graag wil testen op een circuit en daarom alles up-to-the-task moet zijn hiervoor. Ook al betekent dat dat je de eerste 3 jaar gewoon het bestaande riedeltje suffe meetings afcruised natuurlijk
Maar met je huidige voorbank zal je voorlopig geen serieus bochtenwerk kunnen doen in ieder geval
Maar met je huidige voorbank zal je voorlopig geen serieus bochtenwerk kunnen doen in ieder geval
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Ach wie weet Herman, misschien kom ik er na 3 jaar wel achter dat ik toch het circuit op wil. Dan moet ik toch weer wat te doen hebben?BigBlockMopar wrote:In heb soortgelijke insteek, echter weet ik dat als je eenmaal een auto hebt die wat wegligging lijkt te hebben, dat je dit toch graag wil testen op een circuit en daarom alles up-to-the-task moet zijn hiervoor. Ook al betekent dat dat je de eerste 3 jaar gewoon het bestaande riedeltje suffe meetings afcruised natuurlijk
Maar met je huidige voorbank zal je voorlopig geen serieus bochtenwerk kunnen doen in ieder geval
Die bank is alleen even om te kijken naar de zithoogte versus de plaats van de kachel. Warme voeten zijn lekker, maar te warm is ook weer niet goed. Ik ben nog aan het orienteren welke stoelen er in komen...
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Van de week het interieur er weer uitgehaald en de baseplates van de kachel en regelventiel op de plek gelast...
- Roadrunner 440+6
- Posts: 314
- Joined: 07 Jun 2007, 20:12
- Location: Bovenkarspel
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Zsm natuurlijk! Heb geen haast...Roadrunner 440+6 wrote:Lekker bezig wanneer moet hij klaar zijn?
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Vandaag heb ik een deel uit de outer wheel housing gehaald. In eerste instantie wilde ik met metaal de wheel housing weer in orde maken maar dat gaat veel tijd kosten. Daarom heb ik toch een paar housings over laten komen.
Nadat ik het oude deel ruim had uitgetekend op het nieuwe deel, heb ik hem uitgeslepen. Toch wel even spannend of je ruim genoeg slijpt. Beter te ruim dan te krap...
Van de week weer verder...
Nadat ik het oude deel ruim had uitgetekend op het nieuwe deel, heb ik hem uitgeslepen. Toch wel even spannend of je ruim genoeg slijpt. Beter te ruim dan te krap...
Van de week weer verder...
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Niet even alles gelijk een beetje getubbed daar?
Nu is het maximale wat je aan band kwijt kan slechts '325'
Nu is het maximale wat je aan band kwijt kan slechts '325'
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Lol... 295 is voldoende...BigBlockMopar wrote:Niet even alles gelijk een beetje getubbed daar?
Nu is het maximale wat je aan band kwijt kan slechts '325'
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Aangezien ik niet leef om te werken, maar werk om te leven heb ik gisteren mooi een dagje vrij genomen om te klussen.
Eerst maar even het grove stuk op maat geslepen en het kwam er goed uit. Daarna maar even grof vast gelast:
om vervolgens te kijken hoe het uitkwam met de quarterpanel en de deur terug gehangen:
Kreeg hem eerst niet goed aangesloten met de outer wheel housing, maar met iets meer liefde kwam hij goed op zijn plaats te zitten. Blijft toch lastig om een stuk staal van meer dan 2 meter in je eentje goed op zijn plaats te krijgen...
Hiernaar heb ik de wheel housing verder afgelast, steeds tussen de lassen in om zo de spanning in het materiaal zo laag mogelijk te houden. Tevens is koelen met lucht ook aan te raden nadat je een las hebt gelegd.
Hierna nog even met een halogeen spot er achter gekeken of er gaten in zaten en deze dicht gelast. Daarna alles afgeslepen... Nog niet helemaal klaar, maar zo goed als...
Eerst maar even het grove stuk op maat geslepen en het kwam er goed uit. Daarna maar even grof vast gelast:
om vervolgens te kijken hoe het uitkwam met de quarterpanel en de deur terug gehangen:
Kreeg hem eerst niet goed aangesloten met de outer wheel housing, maar met iets meer liefde kwam hij goed op zijn plaats te zitten. Blijft toch lastig om een stuk staal van meer dan 2 meter in je eentje goed op zijn plaats te krijgen...
Hiernaar heb ik de wheel housing verder afgelast, steeds tussen de lassen in om zo de spanning in het materiaal zo laag mogelijk te houden. Tevens is koelen met lucht ook aan te raden nadat je een las hebt gelegd.
Hierna nog even met een halogeen spot er achter gekeken of er gaten in zaten en deze dicht gelast. Daarna alles afgeslepen... Nog niet helemaal klaar, maar zo goed als...
Last edited by Dickdale on 25 Jul 2014, 13:31, edited 1 time in total.
- Roadrunner 440+6
- Posts: 314
- Joined: 07 Jun 2007, 20:12
- Location: Bovenkarspel
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Van de week kreeg ik de remklauwen binnen. Het zijn weliswaar gebruikte, maar goede remklauwen met 6 zuigers van Brembo. Ik ga ze nog reviseren maar ze passen perfect.
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Hier weer eens een update.
Nadat ik de outer wheelhousing er in had gelast, bleek dat ik teveel ruimte had tussen de quarter skin en de wheelhousing. Dat kon maar 1 ding betekenen.
Ik had teveel van het nieuwe deel afgehaald en de housing er "te hoog" ingelast. Ik heb me altijd voorgehouden dat dit een leertraject is en dit geld mag kosten. Leergeld, om het zo maar te noemen.
Nadat de nieuwe wheelhousing binnen was, via Rockauto, had ik besloten om voorlopig niks vast te lassen maar vast te schroeven met zelfborende parkers. Lassen kan altijd nog en pas als alles naar mijn zin er aan zit, zal het vastgelast worden.
Hierna heb ik maar de hele wheelhousing er uitgehaald zodat je aan de bovenzijde tenminste een aanslag hebt om de nieuwe wheelhousing te plaatsen.
Uiteindelijk heb ik de quarterpanel uitgelijnd tov de deur, zodat deze er naar mijn zin in zat.
Toen kwam ik er achter dat de aftermarket wheelhousing niet geheel dezelfde afmeting heeft als het origineel. Dit zorgde ervoor dat de quarterpanel "uitstak" aan de achterzijde/net voor het achterwiel. De wheelhousing had hier meer "vlees"dan het origineel.
Passagierszijde waar het originele deel nog aan zit en afstand tot de buitenkant van de wheelhousing:
Aftermarket wheelhousing:
Daarna heb ik even wat foto's gevraagd van Maarten zijn RR en de wheelhousing aangepast. Dank, Maarten!
Op dit moment heb ik de bestuurderskant naar wens er aan geschroefd zitten.
Hierna ben ik begonnen aan de bijrijderskant. Ik kwam er achter dat de auto een klein tikje had gehad daar waar de extension aan de tailpanel vast zit. Oude stuk er uit, nieuwe stuk er in.
Ook heb ik de wheelhousing er af gehaald. Als je eenmaal 1 kant gedaan hebt, gaat de andere kant een stuk sneller/makkelijker.
Van de week weer verder...
Nadat ik de outer wheelhousing er in had gelast, bleek dat ik teveel ruimte had tussen de quarter skin en de wheelhousing. Dat kon maar 1 ding betekenen.
Ik had teveel van het nieuwe deel afgehaald en de housing er "te hoog" ingelast. Ik heb me altijd voorgehouden dat dit een leertraject is en dit geld mag kosten. Leergeld, om het zo maar te noemen.
Nadat de nieuwe wheelhousing binnen was, via Rockauto, had ik besloten om voorlopig niks vast te lassen maar vast te schroeven met zelfborende parkers. Lassen kan altijd nog en pas als alles naar mijn zin er aan zit, zal het vastgelast worden.
Hierna heb ik maar de hele wheelhousing er uitgehaald zodat je aan de bovenzijde tenminste een aanslag hebt om de nieuwe wheelhousing te plaatsen.
Uiteindelijk heb ik de quarterpanel uitgelijnd tov de deur, zodat deze er naar mijn zin in zat.
Toen kwam ik er achter dat de aftermarket wheelhousing niet geheel dezelfde afmeting heeft als het origineel. Dit zorgde ervoor dat de quarterpanel "uitstak" aan de achterzijde/net voor het achterwiel. De wheelhousing had hier meer "vlees"dan het origineel.
Passagierszijde waar het originele deel nog aan zit en afstand tot de buitenkant van de wheelhousing:
Aftermarket wheelhousing:
Daarna heb ik even wat foto's gevraagd van Maarten zijn RR en de wheelhousing aangepast. Dank, Maarten!
Op dit moment heb ik de bestuurderskant naar wens er aan geschroefd zitten.
Hierna ben ik begonnen aan de bijrijderskant. Ik kwam er achter dat de auto een klein tikje had gehad daar waar de extension aan de tailpanel vast zit. Oude stuk er uit, nieuwe stuk er in.
Ook heb ik de wheelhousing er af gehaald. Als je eenmaal 1 kant gedaan hebt, gaat de andere kant een stuk sneller/makkelijker.
Van de week weer verder...
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
* hangt achterover met popcorn en een milkshake *
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders