Page 2 of 9

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 25 May 2013, 12:15
by 78tradesman
ja dat wel maar ik wil een grote schuur en een klein huisje haha

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 25 May 2013, 22:04
by ARLI
:P :P

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 23 Sep 2013, 09:18
by Dickdale
update: deuren, spatborden, motorkap en kofferdeksel kaal gemaakt:

Image

Image

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 23 Sep 2013, 09:21
by Dickdale
Onderdelen heel licht laten stralen, omdat je bij sommige plekken echt niet kan komen en om te zien wat er over blijft:

Image

Image

Image

Image

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 23 Sep 2013, 09:23
by Dickdale
Onderdelen in de 2k primer gespoten:

Image

Image

Image

Image

Image

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 23 Sep 2013, 09:28
by Dickdale
Ondertussen zijn we ook al begonnen met het kaal maken van de body:

Image

Image

Image

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 23 Sep 2013, 13:56
by NY69
Respect :hammer:
Dat wordt weer een gevalletje "beter dan nieuw" :winner:

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 27 Sep 2013, 11:20
by Dickdale
NY69 wrote:Respect :hammer:
Dat wordt weer een gevalletje "beter dan nieuw" :winner:
thx!

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 28 Sep 2013, 21:09
by challenger72
:) goed bezig, wat voor kleur gaat ie worden?

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 28 Sep 2013, 21:13
by Dickdale
challenger72 wrote::) goed bezig, wat voor kleur gaat ie worden?
Sterling Grey 472 van BMW...

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 29 Sep 2013, 12:08
by bigfoot
Aan het nummer kan het niet liggen Dickdale .
472 :happy:

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 17 Feb 2014, 11:48
by niek.
Wat is de status van je satellite
Gr. Niek

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 17 Feb 2014, 12:06
by Dickdale
Gaat goed! Ben bezig met het vervangen van een aantal rotte delen. Heb de kokerbalken klaar, ben nu bezig met de sponning en nog tweetal kleine plekken. Zal binnenkort weer eens foto's plaatsen.

Krijg ook snel mijn inner fender braces en mijn lower radiator support binnen, zodat ik deze er aan kan lassen.

Tevens wil ik in de motorruimte nog een aantal (overbodige) gaten dichtlassen.

Hoewel ik niet veel post, zit er zeker schot in de zaak...

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 17 Feb 2014, 12:14
by Dickdale
Hier een aantal foto's van hoe krokant de balken er waren:

Image

Ze hadden er in de states een stuk staal van 6 mm dik op gelast!

Image

En er tussenuit:

Image

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 17 Feb 2014, 12:48
by MoparJW
Erop gelast?? :sick: maar het wordt nu serieus aangepakt zo te zien :good:

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 17 Feb 2014, 13:03
by Dickdale
MoparJW wrote:Erop gelast?? :sick: maar het wordt nu serieus aangepakt zo te zien :good:
Idd. Nu netjes de puntlassen doorboren en nieuwe delen er tussen lassen. Zoals het hoort...

Nog even een foto van de bijrijderskant na het vervangen van de krokante delen:

Image

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 16 Mar 2014, 10:16
by Dickdale
Gisteren bezig geweest met het maken van radiator core support. Deze versteviging zorgt ervoor dat de kokerbalken met elkaar worden verbonden waardoor je torsie van het subframe verminderd. Tevens heb ik op advies van Bigfoot mijn schutbord en eerste bodemplaat aan elkaar gelast.

Image

Image

Image

Daarvoor heb ik mijn nieuwe radiator gepast om te kijken hoeveel ruimte ik aan de onderzijde had.

Image

Image

Volgende stap is de support er in lassen en de motorruimte strak maken. Daarna de inner fender braces maken en plaatsen.

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 16 Mar 2014, 10:59
by BigBlockMopar
Goeie upgrade.
De Mopar unibody-modellen kunnen heel wat verbeteringen gebruiken op diverse plekken.

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 22 Mar 2014, 19:01
by Dickdale
Van de week de radiator support er in gelast.

Image

Daarnaast van de week begonnen met de inner fender braces. Eerst stuk karton in de vorm maken.

Image

Dan de vorm grof uitslijpen:

Image

Dan een beetje buigen, slijpen en gaten maken en kopiƫren in spiegelbeeld:

Image

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 22 Mar 2014, 22:55
by BigBlockMopar
Met wat handigheid kan je een hoop dingen zo kopiƫren en flink wat munten uitsparen zelfs.

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 23 Mar 2014, 08:25
by Dickdale
De subframeconnectors en torqueboxen zijn ook al aanwezig:

Image

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 04 Apr 2014, 14:15
by Dickdale
Gaten in het schutbord dicht gemaakt.

Voor:

Image

Na:

Image

Aangezien ik een aftermarket kachel wil monteren zal ik in een later stadium nog wel 2 gaten moeten maken in het schutbord, maar dat komt goed. Voor de rest zal ik mijn starter relais onder het dashboard gaan monteren, de volt regulator komt te vervallen omdat er een dynamo op komt met een interne regulator. Ook zijn de gaten dicht gelast waar het isolatiemateriaal aan vast zit. Dit omdat ik Dynamat ga gebruiken.

Voor de stevigheid heb ik de ribben laten zitten. Daarnaast wil ik de remleiding wel over het schutbord laten lopen.

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 04 Apr 2014, 17:47
by Stargazer
Netjes man!

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 05 Apr 2014, 13:38
by PostMan
Nice

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 05 Apr 2014, 19:37
by Dickdale
Thx, guys!

Vandaag even de gaten van de accuhouder verwijderd aangezien deze naar de kofferbak gaat.

Image

Image

Daarnaast nog even de beugel van de bovenste draagarm aan de binnenkant strak gemaakt.

Image

Image

Nog even de lasnaden wegslijpen en de andere kant aanpakken.