Protouring project
-
- Posts: 212
- Joined: 21 Aug 2011, 20:46
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
ja dat wel maar ik wil een grote schuur en een klein huisje haha
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Onderdelen heel licht laten stralen, omdat je bij sommige plekken echt niet kan komen en om te zien wat er over blijft:
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Respect
Dat wordt weer een gevalletje "beter dan nieuw"
Dat wordt weer een gevalletje "beter dan nieuw"
there's no substitute for inches
live first, downsize later
live first, downsize later
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
thx!NY69 wrote:Respect
Dat wordt weer een gevalletje "beter dan nieuw"
-
- Posts: 836
- Joined: 14 Jun 2007, 22:27
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Sterling Grey 472 van BMW...challenger72 wrote: goed bezig, wat voor kleur gaat ie worden?
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Aan het nummer kan het niet liggen Dickdale .
472
472
You can only thrust yourself.
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Gaat goed! Ben bezig met het vervangen van een aantal rotte delen. Heb de kokerbalken klaar, ben nu bezig met de sponning en nog tweetal kleine plekken. Zal binnenkort weer eens foto's plaatsen.
Krijg ook snel mijn inner fender braces en mijn lower radiator support binnen, zodat ik deze er aan kan lassen.
Tevens wil ik in de motorruimte nog een aantal (overbodige) gaten dichtlassen.
Hoewel ik niet veel post, zit er zeker schot in de zaak...
Krijg ook snel mijn inner fender braces en mijn lower radiator support binnen, zodat ik deze er aan kan lassen.
Tevens wil ik in de motorruimte nog een aantal (overbodige) gaten dichtlassen.
Hoewel ik niet veel post, zit er zeker schot in de zaak...
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Hier een aantal foto's van hoe krokant de balken er waren:
Ze hadden er in de states een stuk staal van 6 mm dik op gelast!
En er tussenuit:
Ze hadden er in de states een stuk staal van 6 mm dik op gelast!
En er tussenuit:
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Erop gelast?? maar het wordt nu serieus aangepakt zo te zien
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Idd. Nu netjes de puntlassen doorboren en nieuwe delen er tussen lassen. Zoals het hoort...MoparJW wrote:Erop gelast?? maar het wordt nu serieus aangepakt zo te zien
Nog even een foto van de bijrijderskant na het vervangen van de krokante delen:
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Gisteren bezig geweest met het maken van radiator core support. Deze versteviging zorgt ervoor dat de kokerbalken met elkaar worden verbonden waardoor je torsie van het subframe verminderd. Tevens heb ik op advies van Bigfoot mijn schutbord en eerste bodemplaat aan elkaar gelast.
Daarvoor heb ik mijn nieuwe radiator gepast om te kijken hoeveel ruimte ik aan de onderzijde had.
Volgende stap is de support er in lassen en de motorruimte strak maken. Daarna de inner fender braces maken en plaatsen.
Daarvoor heb ik mijn nieuwe radiator gepast om te kijken hoeveel ruimte ik aan de onderzijde had.
Volgende stap is de support er in lassen en de motorruimte strak maken. Daarna de inner fender braces maken en plaatsen.
Last edited by Dickdale on 16 Mar 2014, 11:37, edited 1 time in total.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Goeie upgrade.
De Mopar unibody-modellen kunnen heel wat verbeteringen gebruiken op diverse plekken.
De Mopar unibody-modellen kunnen heel wat verbeteringen gebruiken op diverse plekken.
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Van de week de radiator support er in gelast.
Daarnaast van de week begonnen met de inner fender braces. Eerst stuk karton in de vorm maken.
Dan de vorm grof uitslijpen:
Dan een beetje buigen, slijpen en gaten maken en kopiëren in spiegelbeeld:
Daarnaast van de week begonnen met de inner fender braces. Eerst stuk karton in de vorm maken.
Dan de vorm grof uitslijpen:
Dan een beetje buigen, slijpen en gaten maken en kopiëren in spiegelbeeld:
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Met wat handigheid kan je een hoop dingen zo kopiëren en flink wat munten uitsparen zelfs.
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Gaten in het schutbord dicht gemaakt.
Voor:
Na:
Aangezien ik een aftermarket kachel wil monteren zal ik in een later stadium nog wel 2 gaten moeten maken in het schutbord, maar dat komt goed. Voor de rest zal ik mijn starter relais onder het dashboard gaan monteren, de volt regulator komt te vervallen omdat er een dynamo op komt met een interne regulator. Ook zijn de gaten dicht gelast waar het isolatiemateriaal aan vast zit. Dit omdat ik Dynamat ga gebruiken.
Voor de stevigheid heb ik de ribben laten zitten. Daarnaast wil ik de remleiding wel over het schutbord laten lopen.
Voor:
Na:
Aangezien ik een aftermarket kachel wil monteren zal ik in een later stadium nog wel 2 gaten moeten maken in het schutbord, maar dat komt goed. Voor de rest zal ik mijn starter relais onder het dashboard gaan monteren, de volt regulator komt te vervallen omdat er een dynamo op komt met een interne regulator. Ook zijn de gaten dicht gelast waar het isolatiemateriaal aan vast zit. Dit omdat ik Dynamat ga gebruiken.
Voor de stevigheid heb ik de ribben laten zitten. Daarnaast wil ik de remleiding wel over het schutbord laten lopen.
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Nice
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Thx, guys!
Vandaag even de gaten van de accuhouder verwijderd aangezien deze naar de kofferbak gaat.
Daarnaast nog even de beugel van de bovenste draagarm aan de binnenkant strak gemaakt.
Nog even de lasnaden wegslijpen en de andere kant aanpakken.
Vandaag even de gaten van de accuhouder verwijderd aangezien deze naar de kofferbak gaat.
Daarnaast nog even de beugel van de bovenste draagarm aan de binnenkant strak gemaakt.
Nog even de lasnaden wegslijpen en de andere kant aanpakken.