Page 5 of 9

Re: Van 70'er Satellite naar Hammer

Posted: 04 May 2016, 11:16
by Dickdale
De brake kit is bijna klaar:

Tekening in Autocad:

Image

Daarna eerst laten printen om te kijken hoe het past:

Image

Daarna heb ik ze laten maken:

Image

Image

Image

Montage:

Image

Image

Image

Ben er blij mee...

Re: Van 70'er Satellite naar Hammerisch

Posted: 04 May 2016, 12:01
by Crash
gaaf hoor netjes

Re: Van 70'er Satellite naar Hammerisch

Posted: 04 May 2016, 12:09
by Dickdale
Thx!

Re: Van 70'er Satellite naar Hammerisch

Posted: 13 Jun 2016, 14:34
by Dickdale
Na het opmeten van de backspacing met een Percy's Wheelrite tool heb ik vorige week mijn velgen besteld bij Bonspeed.

Image

Type velgen Octane-X met Matt zwarte centers en centercaps, 18x9 voor en 19x10 achter.

Image

Nu 10 weken wachten...

Re: Van 70'er Satellite naar Hammerisch

Posted: 10 Aug 2016, 23:39
by Stuntman Mike
Wow... Wat een project, maar wel super netjes gedaan allemaal :good:

Re: Van 70'er Satellite naar Hammerisch

Posted: 11 Aug 2016, 08:35
by Dickdale
Stuntman Mike wrote:Wow... Wat een project, maar wel super netjes gedaan allemaal :good:
Thx!

Op dit moment ben ik bezig met elektrische stuurbekrachtiging. Dit omdat het met 255 banden voor toch wel wat makkelijker is en daarnaast zal mijn vriendin ook wel eens in de auto rijden. Ik heb daarvoor een set Autometer meters, Mopar edition gekocht met een snelheidsmeter die wordt gevoed door een puls.

Image

Deze puls kan ik dan ook weer gebruiken voor mijn stuurbekrachtiging. Hoe meer pulsen hij afgeeft, des te minder de elektrische stuurbekrachtiging zal doen. Ik wil van de originele column shifter naar een floorshifter.

Image

Image

Tevens zal deze puls mijn A518 bak aansturen zodat deze de overdrive en de lockup automatisch in gaat schakelen.

Daarnaast is het nog wachten op mijn Bonspeed velgen zodat ik de carrosserie verder af kan maken.

Re: Van 70'er Satellite naar Hammerisch

Posted: 05 Nov 2016, 20:10
by Dickdale
Effe een update. Heb mijn velgen ontvangen. Heeft uiteindelijk 18 weken geduurd maar ik ben er erg blij mee.

Image

Image

Image

Daarnaast is de elektrische stuurbekrachtiging af.

Image

Tevens gedurende een vakantie USA nog even wat onderdelen mee kunnen nemen.

Image

Lekker lomp.

Volgende stap, banden monteren, velgen plaatsen en body aanpassen/lassen.

Re: Van 70'er Satellite naar Hammerisch

Posted: 06 Nov 2016, 08:10
by jeffrey.....
Mooi hoor!

Re: Protouring project

Posted: 07 Nov 2016, 19:33
by TheDeputy
Echt een gaaf project. Blijven volhouden!

Re: Protouring project

Posted: 07 Nov 2016, 19:46
by Dickdale
Thx! Is wel eens lastig, maar meetings en de kleinere projecten maken het erg leuk. Soms is het makkelijk om de zooi gewoon op marktplaats te zetten, maar uiteraard gaan we dat niet doen. Dat hoort gewoon bij een project als deze. De ups en de downs...

Re: Protouring project

Posted: 21 Nov 2016, 08:58
by Dickdale
Van de week mijn EPS gepast en rubbers op de velgen gelegd en de velgen onder auto gezet. Toch wel even spanned met velgen die op maat gemaakt zijn of het allemaal wel goed past.

Image

Image

Image

Image

Image

Re: Protouring project

Posted: 21 Nov 2016, 10:28
by Crash
Staat netjes remschijven vullen hem mooi op

Re: Protouring project

Posted: 21 Nov 2016, 11:00
by Dickdale
Thx! Voor is hij aardig vol idd. Achter heb ik met opzet een kleinere remschijf gebruikt. Dit zodat er nog een keer een 15/6 inch velg op past met een slick...

Re: Protouring project

Posted: 04 Feb 2017, 21:02
by Nikonized
:yeah: Respect! Mooi Project! Wat een klus, gelukkig heb de ruimte!
Zijn de subframe connectors die je besteld hebt nu wel in de vorm van de floor pans?

Re: Protouring project

Posted: 04 Feb 2017, 21:22
by Dickdale
Thx!! De subframeconnectors zijn voorzien van een soort van floor pan shape. Maar... je zult ze toch moeten bij werken...

Re: Protouring project

Posted: 04 Feb 2017, 21:42
by Dickdale
Omdat de binnenspatborden van een Plymouth vrij smal zijn en een 295 band gaat aanlopen als de auto inveert, heb ik de outer wheel housing aangepakt.

Image

Image

Image

Nu, de andere kant...

Re: Protouring project

Posted: 04 Feb 2017, 23:35
by Nikonized
Je ziet al echt de contouren van een dikke stoere machine!

Re: Protouring project

Posted: 05 Feb 2017, 01:02
by BigBlockMopar
Krappe binnenspatborden zijn een probleem op vrijwel iedere Mopar waar je leuke banden onder wil zetten.
De wielkast ziet er in ieder geval mooi gevuld uit!

Re: Protouring project

Posted: 05 Feb 2017, 04:22
by Dickdale
BigBlockMopar wrote:Krappe binnenspatborden zijn een probleem op vrijwel iedere Mopar waar je leuke banden onder wil zetten.
De wielkast ziet er in ieder geval mooi gevuld uit!
Ik meende dat een charger wel ruime binnenspatborden heeft, maar heb er geen ervaring mee...

Re: Protouring project

Posted: 05 Feb 2017, 05:27
by blade
315/45-15 in stock wheel wells.

Re: Protouring project

Posted: 05 Feb 2017, 11:14
by BigBlockMopar
blade wrote:315/45-15 below stock wheel wells.
;)

Re: Protouring project

Posted: 05 Feb 2017, 14:38
by Dickdale
BigBlockMopar wrote:;)
Lol

Re: Protouring project

Posted: 05 Feb 2017, 14:52
by Roadrunner 440+6
Mooi hoor, gewoon door gaan :yeah:

Re: Protouring project

Posted: 05 Feb 2017, 20:55
by 68reaper
Nice! Ga je Mopar nationals redden?

Re: Protouring project

Posted: 05 Feb 2017, 21:07
by Dickdale
68reaper wrote:Nice! Ga je Mopar nationals redden?
Wellicht de 2020 editie... :yeah: