Protouring project
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Protouring project
Een doorlopende middenconsole is misschien een optie zoals in een 66/67 Charger bijv.
Re: Protouring project
Hier heb ik ook al aan zitten denken, Herman. Deze is erg laag. Ik heb een console liggen uit een 2006 Chrysler 300C. Maar eens kijken of ik deze ga gebruiken.
Last edited by Dickdale on 05 Sep 2019, 14:25, edited 1 time in total.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Protouring project
Vind het altijd wel heel stoer staan bij de oudere auto's.
De Chrysler 300-modellen uit de jaren '60 hadden ook 4 losse stoelen en lange middenconsole.
De Chrysler 300-modellen uit de jaren '60 hadden ook 4 losse stoelen en lange middenconsole.
Re: Protouring project
Na 3 pogingen (2 van bovenaf) zit de SRT8 op zijn plek. Ik heb hiervoor de biscuit stijl motorsteunen van TTI gebruikt en stock rubbers. Uiteraard komt er nog een torque strap in.
Volgende stap is de cardan op maat maken en een versnellingsbaksteun maken.
Volgende stap is de cardan op maat maken en een versnellingsbaksteun maken.
Re: Protouring project
Omdat de versnellingsbak tegen de kokerbalk van de crossmember aan kwam heb ik besloten om de motor en bak 3 cm naar voren te plaatsen.
Hiervoor moesten de TTI biscuit stijl motor mount worden aangepast.
Hiervoor moesten de TTI biscuit stijl motor mount worden aangepast.
Re: Protouring project
Volgende stap is het maken van een crossmember mount. Hiervoor heb ik al een Energy Suspension rubber gekocht maar die vind ik te hoog waardoor de corssmember te laag uit komt. Dus een andere is onderweg...
Re: Protouring project
Trans mount klaar met een andere Energy suspension rubber, type
31158G.
Nu de drive shaft maken/vermaken. Ben hiervoor op zoek naar een bigblock drive shaft. Iemand?
Een andere optie is een paar weld yokes kopen en stalen buis en hem zelf maken.
31158G.
Nu de drive shaft maken/vermaken. Ben hiervoor op zoek naar een bigblock drive shaft. Iemand?
Een andere optie is een paar weld yokes kopen en stalen buis en hem zelf maken.
Re: Protouring project
Great job on the transmission bracket.
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
Re: Protouring project
Op dit moment ben ik bezig om de SRT stoelen passend te krijgen. Doordat deze totaal andere montagepunten heeft dan de oude stoelen ga ik kokerprofiel op de bodem van de auto lassen om zo de stoelen waterpas te monteren. Hiervoor heb ik mijn Momo stuur en adapter besteld.
Tevens heb ik mijn Spectra tank met in-tank pump besteld en mijn Mopar harness kit.
Tevens heb ik mijn Spectra tank met in-tank pump besteld en mijn Mopar harness kit.
Re: Protouring project
Does the Spectra tank come with the in tank pump?
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
Re: Protouring project
Ja, gekocht via Rockauto. Maar deze heeft niet genoeg capaciteit voor je Hellcat motor. Voor een standaard 6.4 is het voldoende.
Re: Protouring project
Okay, thanks for the info.
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
Re: Protouring project
Netjes hoor. je hebt nog wel ff te gaan
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Re: Protouring project
Hier weer een update.
De Spectra tank is binnen en hangt onder de auto. Ziet er goed uit.
Op dit moment zijn we bezig met het vermaken van de SRT spruitstukken die ik had gekocht voor een moderne Charger, Challenger, 300C vanwege het nieuwe blok.
Deze passen door de torsievering voor geen meter. Dan maar uit elkaar halen en zo maken dat het past.
Voordeel is wel dat jezelf kan bepalen waar alles komt. Dus hoger dan normale headers zodat ze niet over de grond slepen.
Hier nog een foto van de andere 6.4 die ik nog te koop heb staan met de headers gemonteerd om te kijken hoe alles past.
Daarnaast heb ik mijn Mopar Crate harness kit besteld, qa1 adjustable schokbrekers voor de voorkant en wordt mijn cardan op maat gemaakt. Alleen die verrekte kruiskoppelingen zijn maar lastig te bestellen omdat de maatvoering op internet er niet duidelijk bij staat. Maar nu heb ik de juiste.
Als iemand nog op zoek is naar Dana Spicer 5-811X kruiskoppelingen, ik heb er 4 die weg mogen.
Tevens heb ik nog wat nieuwe motoronderdelen voor de 6.4L op de kop getikt.
De Spectra tank is binnen en hangt onder de auto. Ziet er goed uit.
Op dit moment zijn we bezig met het vermaken van de SRT spruitstukken die ik had gekocht voor een moderne Charger, Challenger, 300C vanwege het nieuwe blok.
Deze passen door de torsievering voor geen meter. Dan maar uit elkaar halen en zo maken dat het past.
Voordeel is wel dat jezelf kan bepalen waar alles komt. Dus hoger dan normale headers zodat ze niet over de grond slepen.
Hier nog een foto van de andere 6.4 die ik nog te koop heb staan met de headers gemonteerd om te kijken hoe alles past.
Daarnaast heb ik mijn Mopar Crate harness kit besteld, qa1 adjustable schokbrekers voor de voorkant en wordt mijn cardan op maat gemaakt. Alleen die verrekte kruiskoppelingen zijn maar lastig te bestellen omdat de maatvoering op internet er niet duidelijk bij staat. Maar nu heb ik de juiste.
Als iemand nog op zoek is naar Dana Spicer 5-811X kruiskoppelingen, ik heb er 4 die weg mogen.
Tevens heb ik nog wat nieuwe motoronderdelen voor de 6.4L op de kop getikt.
Re: Protouring project
Van de week de covers geplaatst en een pulley die vanwege het ontbreken van de airco nodig was.
Hierbij ook nog een foto van de Spectra tank.
Omdat de torsievering een pain in the ass is met headers die niet passen hebben we besloten de moderne headers uit elkaar te slijpen deze op maat te maken. Ik heb ze immers toch al gekocht en de skills zijn in huis.
De cardan wordt is inmiddels op maat gedraaid en wordt binnenkort in elkaar gelast en gebalanceerd.
Hierbij ook nog een foto van de Spectra tank.
Omdat de torsievering een pain in the ass is met headers die niet passen hebben we besloten de moderne headers uit elkaar te slijpen deze op maat te maken. Ik heb ze immers toch al gekocht en de skills zijn in huis.
De cardan wordt is inmiddels op maat gedraaid en wordt binnenkort in elkaar gelast en gebalanceerd.
Re: Protouring project
Customizing parts
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
Re: Protouring project
Wow, respect!!
Wordt een bitching ride!
Wordt een bitching ride!
The Earth has provided the means to burn it down
Re: Protouring project
Mopar crate kit is binnen!
En weer een stukje verder met de custom headers. De bestuurderskant is een pain in the ass vanwege de startmotor, torsieveer en het stuurhuis maar we hebben hem zo gemaakt dat ik alleen de torsieveer en de startmotor hoef te verwijderen om de header te verwijderen. Er moeten nog een paar primaries tussen worden gelast, maar dat gaat in de bankschroef.
Daarna aflassen met Vermeer gas zodat de binnenkant glad wordt.
En weer een stukje verder met de custom headers. De bestuurderskant is een pain in the ass vanwege de startmotor, torsieveer en het stuurhuis maar we hebben hem zo gemaakt dat ik alleen de torsieveer en de startmotor hoef te verwijderen om de header te verwijderen. Er moeten nog een paar primaries tussen worden gelast, maar dat gaat in de bankschroef.
Daarna aflassen met Vermeer gas zodat de binnenkant glad wordt.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Protouring project
Mooi werk aan de headers wel.
Alleen de hele korte collector/samenvoeging van de 4 pijpen gaat je wat koppel kosten. Die zou ik minstens 3x zo lang maken.
Zoek maar eens plaatjes van goedkope budgetheaders, en van duurdere performance headers. Die laatste hebben allemaal een langere transitie van de 4 primairies in de collector.
Alleen de hele korte collector/samenvoeging van de 4 pijpen gaat je wat koppel kosten. Die zou ik minstens 3x zo lang maken.
Zoek maar eens plaatjes van goedkope budgetheaders, en van duurdere performance headers. Die laatste hebben allemaal een langere transitie van de 4 primairies in de collector.