69 Chrysler threehundred

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
User avatar
Lowrida
Posts: 2223
Joined: 03 Sep 2007, 23:40
Location: Groesbeek
Contact:

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by Lowrida »

:good:
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies

Image
User avatar
newport400franky
Posts: 114
Joined: 21 Sep 2008, 21:48
Location: venlo

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by newport400franky »

wow supervet man die 300!!! wordt ie de originele kleur? of wat zijn je verdere plannen ermee?? :OO: :OO: :OO:
Where the hell are all the c-body parts?
Frenkie
Posts: 152
Joined: 15 Jun 2008, 01:02

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by Frenkie »

:) Nee de kleur word totaal anders, ik ga het principe van de 70Hurst aanhouden maar dan met andere kleuren.
de basiskleur word royal grey metallic van mini, op de kap komt metallic zwart afgezet met zilver en een gouden randje hierlangs :happy:

het zilveren gedeelte rond de grill twijfel ik nog over om weer zilver te spuiten of voor een compleet "blacked out" grill te gaan.

logos en sierstrips gaan zo min mogelijk terug komen op de auto.
Chrysler 300 69
Dodge W200 76
Furd mustang 67
User avatar
newport400franky
Posts: 114
Joined: 21 Sep 2008, 21:48
Location: venlo

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by newport400franky »

oke dat vind ik wel kaasje, vooral die logo meuk eraf. voor de grill zou ik voor zwart gaan dit is vett indrukwekkend bij deze auto.
jammer dat shaved doors geen optie meer zijn voor de apk. Dit is mijn newport ook nog vele plannen mee ( wil m eigenlijk mat-wit spuiten )
ik ga jou projeckt zeker volgen, waar woon je ergens?
Where the hell are all the c-body parts?
Frenkie
Posts: 152
Joined: 15 Jun 2008, 01:02

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by Frenkie »

aha dus duster 440 had jou in gedachte op de vorige pagina :happy:

die Newport ziet er netjes uit dat glanzende wit is ook erg mooi zeker met getinte ramen :good:
Chrysler 300 69
Dodge W200 76
Furd mustang 67
Frenkie
Posts: 152
Joined: 15 Jun 2008, 01:02

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by Frenkie »

Voorschermen worden weer netjes :yeah:

Image

Image

Image

en eindelijk de dash eruit weten te klooien :sneaky:
1 lipje helaas gebroken van de blower regelaar.

Image

Image

de dimmerswitch heeft helaas ook zijn beste tijd gehad.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Ik had eigenlijk gehoopt dat ik een oorzaak zou vinden dat er geen verlichting brand in mijn tellers maar blijkbaar vonden ze dat in 69 niet nodig :ohja: ga nog even kijken hoe dat op te lossen.
Chrysler 300 69
Dodge W200 76
Furd mustang 67
User avatar
OBELIX
Posts: 609
Joined: 19 Jun 2007, 20:05
Location: limbabwe

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by OBELIX »

teller verlichting komt van boven en schijnt naar onder
love fried foods,barbeque,cold beer,gravies and sweet tea.
Frenkie
Posts: 152
Joined: 15 Jun 2008, 01:02

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by Frenkie »

Ja dat wist ik maar wat een armoe is dat zeg :sucks: Had gehoopt dat het niet de enige verlichting was :(
Chrysler 300 69
Dodge W200 76
Furd mustang 67
Frenkie
Posts: 152
Joined: 15 Jun 2008, 01:02

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by Frenkie »

wielkastrandje
Image
en weer netjes
Image

achterscherm was al eens gerepareerd, jammer genoeg erg slecht gedaan dus dat er maar weer uitgehaald.
plaat zat erop gelast i.p.v. er in, de onderkant zat gekit en het gat voor de vochtafvoer zat ook dichtgekit.
Image
Image
Image

de dorpels zijn gelukkig alleen ingepit, de roest heb ik eruit gekregen met rustico.
erg mooi goedje om te ontroesten, het werkt echt :OO:
er zijn 2 soorten, 1 in een gelvorm welke je op het roetige deel smeert en goed afdekt of 1 in vloeibare vorm waar je kleine onderdelen in kunt dompelen.

na 1x behandelen
Image

tapijt is nog in goede staat maar was erg vlekkerig, het lijkt op bleekwater vlekken of zo.
Image

heb het maar gewoon geprobeerd zwart te spuiten met een action spuitbussie matzwart.
resultaat is helemaal goed, is ook niet hard geworden door de verf :)
Image
Chrysler 300 69
Dodge W200 76
Furd mustang 67
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by jvdwolde »

:D Als ik dit allemaal zie, kan ik alleen nog maar blijer zijn met mijn totaal roestvrije (Nevada) 300 :yeah:

Maar mooi dat er weer 1 op de weg komt.. :good:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Frenkie
Posts: 152
Joined: 15 Jun 2008, 01:02

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by Frenkie »

Och het lijkt erger dan het is :D
En stel je haalt die Nevada 300 van jou uit elkaar, dan zal je ook wel het een of ander aan ellende tegenkomen :)
Chrysler 300 69
Dodge W200 76
Furd mustang 67
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by jvdwolde »

Best mogelijk, maar ik zie geen enkele reden om hem uit elkaar te halen...
Ik zie nergens roest, en hij heeft de 1e lak
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
OBELIX
Posts: 609
Joined: 19 Jun 2007, 20:05
Location: limbabwe

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by OBELIX »

Frenkie wrote:Ja dat wist ik maar wat een armoe is dat zeg :sucks: Had gehoopt dat het niet de enige verlichting was :(
die 4 lampjes geven licht zat en je kunt ze
dimmen
love fried foods,barbeque,cold beer,gravies and sweet tea.
Frenkie
Posts: 152
Joined: 15 Jun 2008, 01:02

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by Frenkie »

jvdwolde wrote:Best mogelijk, maar ik zie geen enkele reden om hem uit elkaar te halen...
Ik zie nergens roest, en hij heeft de 1e lak
Eigenlijk het mooiste moment om kaal te halen en te spuiten en je bent meteen van dat vinyl af :happy:
We zijn ook bezig aan een roestvrije Arizona mustang, (eerste lak die schraal is geworden en geen goede bescherming meer heeft) en dat werkt wel erg lekker :OO:
de 300 is ook ooit roestvrij uit California gekomen 15 jaar terug en zie het resultaat nu :sneaky:
Chrysler 300 69
Dodge W200 76
Furd mustang 67
Frenkie
Posts: 152
Joined: 15 Jun 2008, 01:02

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by Frenkie »

die 4 lampjes geven licht zat en je kunt ze
dimmen

Ja het geeft wel genoeg licht maar het is net of je vergeten bent de interieur verlichting uit te doen of zo. ik vind het zeker geen verbetering ten opzichte van de 68er, daar was wel alles mooi tot in detail verlicht. ach het is niet anders ben ik bang :P
Chrysler 300 69
Dodge W200 76
Furd mustang 67
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by ARLI »

duster440 wrote:is toch frenkie uit Venlo? of heb ik het mis?
Hij staat bij me buurman te klussen.
Ik werk met plezier.
User avatar
Rodriguez5000
Posts: 103
Joined: 15 Sep 2007, 09:45
Location: Enschede
Contact:

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by Rodriguez5000 »

Hey Frenkie,

Ik heb 15 jaar en een dikke 100.000 miles in deze 300 doorgebracht en hem zelf uit Bellflower, Los Angeles over laten komen in 1996.
Gekocht destijds van de 2e eigenaar, ene Kenneth Olsen, dakdekker die er 24 jaar in gestuurd had.
Mooi om te zien wat er allemaal tevoorschijn komt, na een bezoek aan Venezuela heb ik toen zelf besloten dat hij er uitstekend uitzag....
Rij nu zelf een knalpaarse Dodge Dart GT uit 1967, slant six en geheel standaard....

Grtzz

Willem
1970 Plymouth Sportfury 383, 2010 Chrysler 300C SRT Design, 1976 Ford Thunderbird 1970 Lincoln Continental Towncar
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by jvdwolde »

Hey Willem,
Dat is lang geleden? Dus dit was jouw 300...
Mzzl. Jack
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Frenkie
Posts: 152
Joined: 15 Jun 2008, 01:02

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by Frenkie »

Hey willem, leuk dat je hier meekijkt en reageert :)
En nog bedankt voor de foto die ik via Joost had gekregen :good:
Geen twijfel dat hij in goede staat was toen jij hem naar Nederland haalde maar veel langer had het niet moeten duren voor een opknapbeurtje :lol:

Heb nog even in je oude berichten hier op het forum zitten neuzen, leuke Dart en gaaf bandje man :yeah:
Chrysler 300 69
Dodge W200 76
Furd mustang 67
User avatar
Rodriguez5000
Posts: 103
Joined: 15 Sep 2007, 09:45
Location: Enschede
Contact:

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by Rodriguez5000 »

Meekijken? Ja, Joost tipte mij vandaag so....daar zijn we dan.

@ Jack: Lang geleden ja maar nog steeds into mopar hoor ;-)
@ Frenkie: Ik heb zelf ook al eens bij moparshop in Datteln Duitsland een heel restauratieproject gedaan, verder het dak vernieuwd, was oorspronkelijk zwart vinyl, achteraf toch wel fraaier als wit maar ja...
De voorruit een keer of 2 a 3 vervangen door ondeskundig plaatsen...kortom, de wagen is altijd wel goed onderhouden geweest.
Ik heb het blok een keer opgeblazen en daarna een 80% volledige revisie gedaan, dat zal nu zo'n 120.000 mijl geleden zijn denk ik.
Vloerbedekking en de stoelen opnieuw bekleed, nieuwe hemel, was totaal uitgedroogd allemaal....het schuim stroomde de stoelen letterlijk uit.
Heb er altijd met veel plezier in gereden, mee naar het filmfestival in Cannes geweest en natuurlijk naar een Mopar treffen op Texel, 2006 zal dat geweest zijn denk ik...
Veel plezier met dit monster, volgens mij wordt het een wrede uitvoering en grondig uitgevoerd.

Overigens rijd ik naast m'n Dart ook nog een Chrysler 300C diesel station, mopar or no car maar helaas geen V8 meer, met 40.000 km/jaar werd me dat een beetje te gulzig :?

Wellicht tot American Sunday in Zandvoort?

Grtzz

Willem
1970 Plymouth Sportfury 383, 2010 Chrysler 300C SRT Design, 1976 Ford Thunderbird 1970 Lincoln Continental Towncar
Frenkie
Posts: 152
Joined: 15 Jun 2008, 01:02

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by Frenkie »

Leuk zeg om wat meer te weten te komen over de auto :)
Persoonlijk vond ik het witte vinyl beter als het zwarte maar dat is persoonlijk.
Weet je toevallig ook nog wat er aan het blok gebeurt is?

Zantvoort zal krappies worden, ik zal daar wel zijn maar waarschijnliojk in mijn rotte W200 :lol:
Chrysler 300 69
Dodge W200 76
Furd mustang 67
User avatar
Rodriguez5000
Posts: 103
Joined: 15 Sep 2007, 09:45
Location: Enschede
Contact:

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by Rodriguez5000 »

Frenkie wrote: Weet je toevallig ook nog wat er aan het blok gebeurt is?
Wat ik me kan herinneren is:
Nieuwe zuigers, kleppen, kop gevlakt, nieuwe drijfstangen en een nieuwe krukas.
Kosten waren destijds 1997, zo'n 8000 gulden incl. in/uitbouw.
Gebeurde door te hard rijden en daar was die niet echt op berekend blijkbaar.
Revisie gebeurt bij de Twentse Motoren Revisie in Hengelo.
Sindsdien liep hij als een zonnetje en heb ik er eigenlijk nooit meer wat mee gehad.
Had wel de indruk dat de echte kracht er na 100.000 miles weer een beetje uit aan het gaan was, hij werd wat luier zeg maar.
Heb hem echt 15 jaar als daily driver gebruikt, bij weer en wind en met veel plezier....
Wat me verder nog te binnen schoot:
eind jaren 90 heb ik de originele trommelremmen voor laten vervangen door schijven en ik heb de hele voor terrein(zo heet dat toch?) laten reviseren, nieuwe bushings, rubbers, alles zeg maar.
Daarna was én de wegligging een stuk beter en hij remde eindelijk zoals het hoort.
Deze klus is destijds ook bij Moparshop Datteln verricht toen ze nog in een boerderij zaten....
Er is 2 keer een nieuwe hoofdremcilinder ingekomen en die koperdraad bij de voorruit waar je het over had?
Grote kans dat die er in ligt om de ruit er spanningsvrij in te plakken, dat is n.l. 2 keer achter elkaar misgegaan en dat heeft de glaszetter dus 2 ruiten gekost.
Je ziet, al die jaren heb ik er nooit wat zelf aan gedaan....Ik rij er liever in, ik heb daar geen verstand van, ieder zijn vak....
Mocht je nog vragen hebben? ik hoor het wel...

Veel plezier ermee, het is goed dat er weer iemand goed voor zorgt! ;-)

Wellicht tot Zandvoort, ik in m'n enigszins rotte Dodge Dart, origineel Nederlandse auto....vandaar...
:oops:
1970 Plymouth Sportfury 383, 2010 Chrysler 300C SRT Design, 1976 Ford Thunderbird 1970 Lincoln Continental Towncar
Frenkie
Posts: 152
Joined: 15 Jun 2008, 01:02

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by Frenkie »

hij is inderdaad wat aan de luie kant, dat idee had ik ook wel een beetje.
Word aan gewerkt :)

Image
Image

In combinatie met de single fuel lpg set-up moet ie toch wel weer een beetje wakker worden hoop ik.

Hoop leuke info stroomt er zo binnen Willem, thanx!
We spreken elkaar zowiezo wel even in Zantvoort :good:
Chrysler 300 69
Dodge W200 76
Furd mustang 67
Frenkie
Posts: 152
Joined: 15 Jun 2008, 01:02

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by Frenkie »

Eerste delen in de grondverf, dus we kunnen plamuren en schuren :)

Image

Image

Image
Chrysler 300 69
Dodge W200 76
Furd mustang 67
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: 69 Chrysler threehundred

Post by jvdwolde »

Als je die intake monteerd kom je erachter dat je een stuk aluminium moet verwijderen bij de "choke housing"? aan de linkerkant van het manifold, als je een kleppenplaat gebruikt zal je zien dat de secundaire kleppen niet open kunnen gaan doordat een link tegen die choke behuizing aan komt...het is maar een tip :good:
Probeer er verder geen spacers o.i.d. tussen te proppen want dan zit je luchtfilter klem tegen de motorkap, deze setup van intake, kleppenplaat en origineel luchtfilter past precies..
Goed bezig met de restauratie verder! 8)
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Post Reply