Voorstellen & Webdagboek Lostimmos
Re: Even Voorstellen lostimmos/Tim
Heb alvast informatie ingewonnen:
Een gloednieuwe tank laten monteren (om zekerweten van het gezeik af te zijn) kost tussen de 800 en 1000 euro (met alle bijbehorende slangetjes, leidingen etc)
De verkoper wilde niet echt meewerken, het werd een behoorlijk telefonisch touwtrekspelletje, ze gingen nu overleggen en mij terugbellen.
Overigens als ze dit gemist hebben Voor de verkoop geeft mij niet echt veel vertrouwen om het bij hun te laten repareren...
Een gloednieuwe tank laten monteren (om zekerweten van het gezeik af te zijn) kost tussen de 800 en 1000 euro (met alle bijbehorende slangetjes, leidingen etc)
De verkoper wilde niet echt meewerken, het werd een behoorlijk telefonisch touwtrekspelletje, ze gingen nu overleggen en mij terugbellen.
Overigens als ze dit gemist hebben Voor de verkoop geeft mij niet echt veel vertrouwen om het bij hun te laten repareren...
Re: Even Voorstellen lostimmos/Tim
Waarom niet gelijk een lpg tank dan kun je de tank laten vervallen.
En gewoon op lpg verder.
En gewoon op lpg verder.
Chrysler Newport convertible 1968
Re: Even Voorstellen lostimmos/Tim
Had ik ook als optie.
Bij Tyra raadde ze af om ALLEEN op gas te rijden, lange maar kloppende uitleg erbij, maar het KAN wel.
Kost alleen praktisch het dubbele voordat hij weer rijdend is en dat heb ik misschien nu even niet...
Bij Tyra raadde ze af om ALLEEN op gas te rijden, lange maar kloppende uitleg erbij, maar het KAN wel.
Kost alleen praktisch het dubbele voordat hij weer rijdend is en dat heb ik misschien nu even niet...
- FEULFORALL
- Posts: 499
- Joined: 14 Sep 2007, 18:14
Re: Even Voorstellen lostimmos/Tim
gewoon ff schoonspoelen met fedox ontroester....
een grote hand bouten en moeren in de tank gooien samen met 10 liter aangelengde fedox erbij en schudden maar.
daarna spoelen afvullen met aangelengde fedox voor 24 uur,en je heb een nieuwe tank van binnen....
een grote hand bouten en moeren in de tank gooien samen met 10 liter aangelengde fedox erbij en schudden maar.
daarna spoelen afvullen met aangelengde fedox voor 24 uur,en je heb een nieuwe tank van binnen....
1969 dodge coronet R/T
-
- Posts: 1345
- Joined: 09 Jun 2007, 22:27
- Location: egmond aan den hoef
Re: Even Voorstellen lostimmos/Tim
op zich is het prima om alleen op gas te rijden, vind ik zelfs nog beter eigenlijk!
vooral als er nog een oude carb op zit die aan alle kanten valse lucht zuigt..
ik heb nog een tank van een 68 fury, volgens rockauto.com hetzelfde als een 68 newport!
tank is rijdend onder vandaan gekomen inclusief tankvlotter.
op te halen in egmond aan den hoef.
vooral als er nog een oude carb op zit die aan alle kanten valse lucht zuigt..
ik heb nog een tank van een 68 fury, volgens rockauto.com hetzelfde als een 68 newport!
tank is rijdend onder vandaan gekomen inclusief tankvlotter.
op te halen in egmond aan den hoef.
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
Re: Even Voorstellen lostimmos/Tim
De garage waar ik de auto gekocht heb heeft vanmiddag de auto opgehaald, ze gaan de tank er onder vandaan halen en afhankelijk van de bevindingen schoonmaken of vervangen (natuurlijk eerst met mij overleggen)
Met een scheut benzine in de carb startte hij meteen, duidelijk dat hij dus gewoon geen benzine krijgt
we wachten het weer even af!
Met een scheut benzine in de carb startte hij meteen, duidelijk dat hij dus gewoon geen benzine krijgt
we wachten het weer even af!
- twinsnorkler
- Posts: 64
- Joined: 06 Apr 2010, 17:57
Re: Even Voorstellen lostimmos/Tim
Gave auto en het goeie merk!
Veel succes ermee
Veel succes ermee
Go for the max of fullsize C-body's: the '66 Chrysler Town and Country
Re: Even Voorstellen lostimmos/Tim
Nou ze hebben de tank omgespoeld, leeggemaakt en er weer wat benzine voor me ingedaan.
Natuurlijk ook de leidingen schoongemaakt en het brandstoffilter vervangen.
Vandaag de hele dag gereden en hij loopt prima! binnenkort even de carb schoonmaken en wat nieuwe bougies, maar voor een auto die lang heeft stilgestaan valt het me absoluut niet tegen!
Wel heb ik zelf even een paar reserve brandstoffilters gehaald, dat mocht er nog wat rotzooi mee komen ik het filter wel kan vervangen.
Nog wat tips hiervoor? heb het idee dat er altijd wat brandstof in het filter blijft zitten.. dat is gewoon verloren?
Natuurlijk ook de leidingen schoongemaakt en het brandstoffilter vervangen.
Vandaag de hele dag gereden en hij loopt prima! binnenkort even de carb schoonmaken en wat nieuwe bougies, maar voor een auto die lang heeft stilgestaan valt het me absoluut niet tegen!
Wel heb ik zelf even een paar reserve brandstoffilters gehaald, dat mocht er nog wat rotzooi mee komen ik het filter wel kan vervangen.
Nog wat tips hiervoor? heb het idee dat er altijd wat brandstof in het filter blijft zitten.. dat is gewoon verloren?
Re: Even Voorstellen lostimmos/Tim
Inmiddels alweer een hoop Miles erbij gemaakt!
Inmiddels gebeurd:
Alle olie vervangen en een nieuw oliefilter
Nieuw luchtfilterelement geplaatst in de originele snorkelbehuizing
Nieuw benzinefilter (heldere van fram, benzine blijft mooi helder)
Inmiddels ook wat sleutels bij laten maken en een maatje 6,5 dopsleutel gevonden om mijn dashboard uit elkaar te halen
Dashboard dimmer gerepareerd (veertje was kapot) zit een nieuwe in, vond nog een verborden Ace of Spades onder de draaiknop.
Ondertussen ook al wat roest weggewerkt in de kofferbak en overgespoten met tectyl/bitumen, niet heel mooi, maar wel effectief en wil er uiteindelijk toch een kofferbakmat inleggen.
Binnenkort even alle rare plekjes inspuiten met Tectyl ML zitten wat scheurtjes tussen bijvoorbeeld het dak en de deurlijst (gewoon gebarsten lak) maar dat even inspuiten zou perfect moeten helpen
Chroom poetsen deed ook wonderen
Inmiddels gebeurd:
Alle olie vervangen en een nieuw oliefilter
Nieuw luchtfilterelement geplaatst in de originele snorkelbehuizing
Nieuw benzinefilter (heldere van fram, benzine blijft mooi helder)
Inmiddels ook wat sleutels bij laten maken en een maatje 6,5 dopsleutel gevonden om mijn dashboard uit elkaar te halen
Dashboard dimmer gerepareerd (veertje was kapot) zit een nieuwe in, vond nog een verborden Ace of Spades onder de draaiknop.
Ondertussen ook al wat roest weggewerkt in de kofferbak en overgespoten met tectyl/bitumen, niet heel mooi, maar wel effectief en wil er uiteindelijk toch een kofferbakmat inleggen.
Binnenkort even alle rare plekjes inspuiten met Tectyl ML zitten wat scheurtjes tussen bijvoorbeeld het dak en de deurlijst (gewoon gebarsten lak) maar dat even inspuiten zou perfect moeten helpen
Chroom poetsen deed ook wonderen
Re: Voorstellen & Webdagboek Lostimmos
Het is even stil geweest, auto stond in stalling en ik was druk..
Maar toch al weer even aan het knutselen om hem binnekort weer de weg op te krijgen.
Auto liep, maar niet altijd even goed en startte slecht, optisch mocht er ook wel wat gebeuren.
Heb de kleppendeksels schoongemaakt en zet ze binnenkort in een nieuwe laag "chrysler blue" zodat dat er weer netjes uitziet, nieuwe pakkingen eronder en dan zit dat weer goed:
De carburateur had een revisie/schoonmaakbeurtje nodig dus dat is ook al gebeurd:
En de hoofdremcilinder is vervangen, had af en toe drukverlies met remmen en er leek nergens een lek en de remmen leken nog goed, Oud vs Nieuw:
Nu vroeg ik mij nog wel af; Is er een bepaalde volgorde waarin je moet ontluchten (achteras eerst dacht ik) en zijn er misschien nog handige tips voor? De doorzichtige buis heb ik in ieder geval al
Maar toch al weer even aan het knutselen om hem binnekort weer de weg op te krijgen.
Auto liep, maar niet altijd even goed en startte slecht, optisch mocht er ook wel wat gebeuren.
Heb de kleppendeksels schoongemaakt en zet ze binnenkort in een nieuwe laag "chrysler blue" zodat dat er weer netjes uitziet, nieuwe pakkingen eronder en dan zit dat weer goed:
De carburateur had een revisie/schoonmaakbeurtje nodig dus dat is ook al gebeurd:
En de hoofdremcilinder is vervangen, had af en toe drukverlies met remmen en er leek nergens een lek en de remmen leken nog goed, Oud vs Nieuw:
Nu vroeg ik mij nog wel af; Is er een bepaalde volgorde waarin je moet ontluchten (achteras eerst dacht ik) en zijn er misschien nog handige tips voor? De doorzichtige buis heb ik in ieder geval al
Re: Voorstellen & Webdagboek Lostimmos
Die kunststof benzinefilters ben ik niet kapot van, heb meerdere malen gezien, dat die door hitte gingen lekken (of door slechte productiekwaliteit). Veiliger is om een metalen te gebruiken.
Ontluchten remmen: makkelijkst is als je eerst speedbleeders installeert, dan kan je t alleen af. Volgorde volgens t boekje is inderdaad beginnen bij de langste leiding en eindigen bij kortst (dus RA, LA, RV, LV) Maar eerst de HRC zelf inwendig ontluchten (Bench bleeding)
http://www.misterfixit.com/brakbld1.htm
http://www.tegger.com/hondafaq/mastercy ... eding.html
Ontluchten remmen: makkelijkst is als je eerst speedbleeders installeert, dan kan je t alleen af. Volgorde volgens t boekje is inderdaad beginnen bij de langste leiding en eindigen bij kortst (dus RA, LA, RV, LV) Maar eerst de HRC zelf inwendig ontluchten (Bench bleeding)
http://www.misterfixit.com/brakbld1.htm
http://www.tegger.com/hondafaq/mastercy ... eding.html
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Voorstellen & Webdagboek Lostimmos
Simpel genoeg, alleen is het in nederland misschien wel moeilijk een bench bleeding kit te scoren of niet?
Re: Voorstellen & Webdagboek Lostimmos
Ik weet niet wat er moeilijk is aan een bankschroef en 2 stukjes leiding?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Voorstellen & Webdagboek Lostimmos
omdat de leiding wel vastmoet met de bouten die erbij horen toch?
Re: Even Voorstellen lostimmos/Tim
Zijn geen speciale dingen hoor. Als je me de draad doorgeeft kan ik komend weekend in de schuur kijken of ik die toevallig nog heb, anders heeft een specialist dat vast wel.
Het heeft geen enkele toegevoegde waarde om een benzinesysteem aan te houden op een carb.gasauto, behalve als je ermee door Spanje of Scandinavië wilt toeren. Sterker nog, dual fuel heeft de nodige nadelen, oa wat betreft afstelling, betrouwbaarheid en veiligheid.
BTW, Tyra lulde hier behoorlijk uit zn neklostimmos wrote:Bij Tyra raadde ze af om ALLEEN op gas te rijden, lange maar kloppende uitleg erbij, maar het KAN wel.
Het heeft geen enkele toegevoegde waarde om een benzinesysteem aan te houden op een carb.gasauto, behalve als je ermee door Spanje of Scandinavië wilt toeren. Sterker nog, dual fuel heeft de nodige nadelen, oa wat betreft afstelling, betrouwbaarheid en veiligheid.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Voorstellen & Webdagboek Lostimmos
Bedankt voor je reply weer, wel grappig dat je dan vooral reageert op een post die een paar maanden oud is
Maar goed, je moet toch wel echt n boutje hebben met een gat waar de leiding doorheen past etc..
Misschien ga ik het maar proberen zonder de vloeistof terug het reservoir in te leiden, maar gewoon de truc met je vingers proberen
Maar goed, je moet toch wel echt n boutje hebben met een gat waar de leiding doorheen past etc..
Misschien ga ik het maar proberen zonder de vloeistof terug het reservoir in te leiden, maar gewoon de truc met je vingers proberen
Re: Voorstellen & Webdagboek Lostimmos
Met dat benchbleeden ben je soms in 2 minuten klaar en volstaat inderdaad beetje knoeien zoals je beschrijft, soms moet je echt veel te lang met leiding werken om dat laatste hardnekkige luchtbelletje eruit te krijgen. Succes!
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Voorstellen & Webdagboek Lostimmos
Remmen ben ik nog niet aan toegekomen, wel alvast wat andere dingen gedaan (helaas rijdt hij nog niet, vandaag was perfect weer!)
Interieur eventjes schoongemaakt:
Eindelijk er aan toegekomen de kleppendeksels te spuiten.
Had ze al schoongemaakt en met een grote kartonnen doos als geimproviseerde spuitcabine + het lekkere weer vandaag ging het prima!
Hier staan ze schoon in de doos:
Paar laagjes er op:
Het eindresultaat, wel nog niet helemaal droog, maar lijkt er wel op!:
Hopelijk kan ik ze deze week er samen met de gereviseerde Carb opzetten, afstellen, remmen ontluchten en naar buiten met dat hok!
Interieur eventjes schoongemaakt:
Eindelijk er aan toegekomen de kleppendeksels te spuiten.
Had ze al schoongemaakt en met een grote kartonnen doos als geimproviseerde spuitcabine + het lekkere weer vandaag ging het prima!
Hier staan ze schoon in de doos:
Paar laagjes er op:
Het eindresultaat, wel nog niet helemaal droog, maar lijkt er wel op!:
Hopelijk kan ik ze deze week er samen met de gereviseerde Carb opzetten, afstellen, remmen ontluchten en naar buiten met dat hok!
Re: Voorstellen & Webdagboek Lostimmos
Even stil geweest, te druk geweest en helaas nergens aan toe gekomen.
Aangezien de auto ook een nieuwe APK moest hebben het besluit genomen de auto naar Sixpack te brengen om ze er eens met een deskundig oog naar te laten kijken.
Viel allemaal reuze mee en met een nieuwe benzinepomp (originele zat er nog op) en het vastzetten van de choke (want ach, niet echt nodig) rijdt hij nu weer als een zonnetje!
Staat er ook weer erg mooi bij!
Heb gelijk even mijn koplampen aangepakt, de originele Sealed Beams zitten er nog in (en ben daar dus ook mee door de APK gekomen), maar qua lichtopbrengst stelt het natuurlijk weinig voor EN de schakelaar krijg alle spanning te verwerken, dus wilde het toch maar Relais geschakeld maken.
Benodigdheden:
Na wat zoekwerk gevonden dat de Rode draad in de kabelboom de + voor het groot licht was en Paars de + voor normaal dimlicht, die doorgeknipt en die worden in het vervolg gebruikt de relais te schakelen:
Dus de originele bedrading schakelt nu de relais, 1 voor groot en 1 voor dimlicht:
Zekeringkastje erboven met 2 zekeringen voor de vaste spanning en 2 "spare" zekeringen, de voedingsdraad komt rechtstreeks vanaf de accu:
Je hoort de relais netjes schakelen, de lichtopbrengst lijkt aanzienlijk beter EN het ampère metertje wappert een stuk minder als ik mijn licht aandoe
Stel dat ik die sealed beams nog wil vervangen voor BV Hella's met een H4 erin, heeft iemand enig idee waar ik dat zou kunnen krijgen en Welke er dan inmeten?
Aangezien de auto ook een nieuwe APK moest hebben het besluit genomen de auto naar Sixpack te brengen om ze er eens met een deskundig oog naar te laten kijken.
Viel allemaal reuze mee en met een nieuwe benzinepomp (originele zat er nog op) en het vastzetten van de choke (want ach, niet echt nodig) rijdt hij nu weer als een zonnetje!
Staat er ook weer erg mooi bij!
Heb gelijk even mijn koplampen aangepakt, de originele Sealed Beams zitten er nog in (en ben daar dus ook mee door de APK gekomen), maar qua lichtopbrengst stelt het natuurlijk weinig voor EN de schakelaar krijg alle spanning te verwerken, dus wilde het toch maar Relais geschakeld maken.
Benodigdheden:
Na wat zoekwerk gevonden dat de Rode draad in de kabelboom de + voor het groot licht was en Paars de + voor normaal dimlicht, die doorgeknipt en die worden in het vervolg gebruikt de relais te schakelen:
Dus de originele bedrading schakelt nu de relais, 1 voor groot en 1 voor dimlicht:
Zekeringkastje erboven met 2 zekeringen voor de vaste spanning en 2 "spare" zekeringen, de voedingsdraad komt rechtstreeks vanaf de accu:
Je hoort de relais netjes schakelen, de lichtopbrengst lijkt aanzienlijk beter EN het ampère metertje wappert een stuk minder als ik mijn licht aandoe
Stel dat ik die sealed beams nog wil vervangen voor BV Hella's met een H4 erin, heeft iemand enig idee waar ik dat zou kunnen krijgen en Welke er dan inmeten?
Re: Voorstellen & Webdagboek Lostimmos
Is het misschien mogelijk deze te verplaatsen naar het "projecten" forum, aangezien er nog wel meer gaat komen
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Voorstellen & Webdagboek Lostimmos
Brezan heeft 5 3/4 inch lampen liggen. Anders even googlen...