72 New Yorker projectje
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 72 New Yorker projectje
Waarom niet gewoon een normale Mopar ontsteking?
Zo'n Chevy-paddestoel is toch nergens voor nodig.
Zo'n Chevy-paddestoel is toch nergens voor nodig.
Re: 72 New Yorker projectje
Allemaal leuk en aardig, maar chroom is geen RVS...dat brand er gewoon af en zijn je glimmende dekseltjes naar de klote!witt127 wrote: zal van de week eens proberen van de oude kleppendeksels een hapje er uit te halen wellicht dat de ontsteking dan wel past, dan weer met tig dicht lassen.
als dit lukt kan ik hetzelfde doen met de chroome versie
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: 72 New Yorker projectje
op deze manier is het allemaal wat cleaner onder de kap, en wat frissere delen uiteraardBigBlockMopar wrote:Waarom niet gewoon een normale Mopar ontsteking?
Zo'n Chevy-paddestoel is toch nergens voor nodig.
Re: 72 New Yorker projectje
idd chroom is geen rvs, (al bevat rvs redelijk wat chroom) maar als ik de stroomsterkte en amps laag houd krijg ik maar een beperkte verbranding van het chroom, met TIG is dit heel goed te regelen. ik zal het 'hapje' en 5mm van de deksel moeten lakken ivm roestvorming doordat het staal van het deksel bloot komt te liggen doordat ik er aan gelast heb.
maar heb er alle vertrouwen in dat dit goed gaat komen
maar heb er alle vertrouwen in dat dit goed gaat komen
Re: 72 New Yorker projectje
Oei, ik weet niet of dat lassen zo'n goed idee is, ik denk dat het niet mooi zal worden.
Ht klopt, er zit chroom in rvs 10-14% maar dat werk weer heel anders dan een laagje chroom op staal. chroom smeltpunt is 1875 graden Celsius (met nikkel). Het staal waar het op vast zit is (denk ik) "ongelegeerd"staal zo als ze dat noemen, (maar staal is al een legering) met een smeltpunt van tussen de 1400-1450 gragen Celsius. Ook denk ik dat het chroom electolitisch is neergeslagen op het staal met nikkel er onder anders krijg je geen glans. Ik denk dat de nikkel-chroom (1400 gr.cel.)verbinding aangetast word en de glas, bij het lassen grijs-blauw mat zal worden. (Al deze losse elementen zullen anders reageren als je gaat verhitten)Voorzichtig een deukje in de deksel maken is een beter idee. Het komt er dus opneer dat je verleuring zal gaan krijgen rond de lasnaden (dit weer anders bijrvs omdat het chroom in een verbinding/legering is opgenomen)
Ht klopt, er zit chroom in rvs 10-14% maar dat werk weer heel anders dan een laagje chroom op staal. chroom smeltpunt is 1875 graden Celsius (met nikkel). Het staal waar het op vast zit is (denk ik) "ongelegeerd"staal zo als ze dat noemen, (maar staal is al een legering) met een smeltpunt van tussen de 1400-1450 gragen Celsius. Ook denk ik dat het chroom electolitisch is neergeslagen op het staal met nikkel er onder anders krijg je geen glans. Ik denk dat de nikkel-chroom (1400 gr.cel.)verbinding aangetast word en de glas, bij het lassen grijs-blauw mat zal worden. (Al deze losse elementen zullen anders reageren als je gaat verhitten)Voorzichtig een deukje in de deksel maken is een beter idee. Het komt er dus opneer dat je verleuring zal gaan krijgen rond de lasnaden (dit weer anders bijrvs omdat het chroom in een verbinding/legering is opgenomen)
Valiant signet 200V convertible '64
Re: 72 New Yorker projectje
UPDATE:
De bestelde onderdelen uit de usa zijn binnen dus kon weer lekker aan de slag, revisie set voor oa stuurpomp, stuurhuis enz. zodat deze niet meer lekt en mijn motorruimte onder baggerd. (zitten een hoop onderdelen in zon systeempje )
ruitenwissermotor onder handen genomen, en weer wat delen glasparelgestraald, gespoten en weer gemonteerd.
verder nog een setje smoothies kunnen scoren voor weinig
Lassen van het verchroomde kleppendeksel is prima gelukt, chroom is maar 5 mm aangetast en word dus netjes!
nog geen pics hiervan (ligt nog op mijn werk)
De bestelde onderdelen uit de usa zijn binnen dus kon weer lekker aan de slag, revisie set voor oa stuurpomp, stuurhuis enz. zodat deze niet meer lekt en mijn motorruimte onder baggerd. (zitten een hoop onderdelen in zon systeempje )
ruitenwissermotor onder handen genomen, en weer wat delen glasparelgestraald, gespoten en weer gemonteerd.
verder nog een setje smoothies kunnen scoren voor weinig
Lassen van het verchroomde kleppendeksel is prima gelukt, chroom is maar 5 mm aangetast en word dus netjes!
nog geen pics hiervan (ligt nog op mijn werk)
Re: 72 New Yorker projectje
WTF! dit is toch een moparblok?? en je frot er een furt olie filter op! schaam je!
De rest ziet er wel netjes uit
En die smooties smoellen ook wel
Danny
De rest ziet er wel netjes uit
En die smooties smoellen ook wel
Danny
plymouth fury 3 1968
chrysler valiant 1972
furd ltd 1980
chrysler valiant 1972
furd ltd 1980
Re: 72 New Yorker projectje
Project ligt stil helaas, mijn vrouw wil van me gaan scheiden en claimt de helft van de auto.
Weet niet hoe dit af gaat lopen, ik heb al gezegd: ik de auto jij de inboedel en alles er omheen, maar wilt ze niet
ze wil de auto ook nog getaxeerd hebben en dan daar de helft van dus niet eens van de aanschafprijs
Weet niet hoe dit af gaat lopen, ik heb al gezegd: ik de auto jij de inboedel en alles er omheen, maar wilt ze niet
ze wil de auto ook nog getaxeerd hebben en dan daar de helft van dus niet eens van de aanschafprijs
Re: 72 New Yorker projectje
Lekker mokkel.
Alsof de taxatiewaarde ook de echte waarde vertegenwoordigt.
Enne, een auto die uit elkaar ligt is altijd minder waard. Je kunt geen proefritje maken e.d.
Alsof de taxatiewaarde ook de echte waarde vertegenwoordigt.
Enne, een auto die uit elkaar ligt is altijd minder waard. Je kunt geen proefritje maken e.d.
Re: 72 New Yorker projectje
De auto ligt uit elkaar en zal daardoor inderdaad minder waard zijn. Dat is je geluk. Daarnaast is de marktwaarde van belang bij een scheiding.moparton wrote:Lekker mokkel.
Alsof de taxatiewaarde ook de echte waarde vertegenwoordigt.
Enne, een auto die uit elkaar ligt is altijd minder waard. Je kunt geen proefritje maken e.d.
Valt dit onder de noemer vechtscheiding?
- moparfryslan
- Posts: 740
- Joined: 08 Jun 2007, 12:48
- Location: nij beets
Re: 72 New Yorker projectje
Das mooi kut voor je
Vrouwen wat moet je er mee denk je dan ze zorgen alleen maar voor problemen
Vrouwen wat moet je er mee denk je dan ze zorgen alleen maar voor problemen
dodge b250 maxivan
Dodge ram van hightop camper 1985
Dodge ram van royal se shorty 1985
patrick bakker
Dodge ram van hightop camper 1985
Dodge ram van royal se shorty 1985
patrick bakker
-
- Posts: 740
- Joined: 23 Jun 2007, 13:43
- Location: stadskanaal
- Contact:
Re: 72 New Yorker projectje
de hele mak ''verkopen voor een symbolisch bedrag'' auto laten overschrijven naar een vriend/kameraad
sorry auto is niet meer van mij....
weet niet of dat zo makkelijk kan....ze kon van mijn aan het gas of lpg mag ook
sorry auto is niet meer van mij....
weet niet of dat zo makkelijk kan....ze kon van mijn aan het gas of lpg mag ook
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
Re: 72 New Yorker projectje
Ik verwacht overigens niet dat een uit elkaar liggende 4 deurs new yorker meer waard is dan een gemiddelde inboedel.
Tis geen charger/challenger/roadrunner etc.
Niettemin wel een rotte situatie natuurlijk.
Tis geen charger/challenger/roadrunner etc.
Niettemin wel een rotte situatie natuurlijk.
there's no substitute for inches
live first, downsize later
live first, downsize later
Re: 72 New Yorker projectje
Ben hem wel verder aan het opbouwen, ja ik weet het ik maak hem alleen maar meer waard
maar ik wil er nog wel een keer mee rijden voordat hij verkocht/verdeeld word
dan door haar laten taxeren voor +/- 10000 ?
maar hij word dan wel verkocht voor dat bedrag en geen cent minder, tot die tijd rijd ik er dan gewoon mee
maar ik wil er nog wel een keer mee rijden voordat hij verkocht/verdeeld word
dan door haar laten taxeren voor +/- 10000 ?
maar hij word dan wel verkocht voor dat bedrag en geen cent minder, tot die tijd rijd ik er dan gewoon mee
Re: 72 New Yorker projectje
Dat kon nog wel eens een behoorlijke tijd zijn. Niet om lullig te doen maar een 4 deurs NY uit 1972 raakt je niet makkelijk kwijt voor 10.000 euro.witt127 wrote:maar hij word dan wel verkocht voor dat bedrag en geen cent minder, tot die tijd rijd ik er dan gewoon mee
Re: 72 New Yorker projectje
Gewon nu laten taxeren, weinig waarde en dan kijken hoe ze reageert. Dan laten kiezen of de hele inboedel/geld en er meteen vanaf zijn, of wachten tot de auto verkocht is in gedemonteerde staat. In de tussentijd je block "laten jatten" (lees elders opslaan) dan is ie nog minder waard. Van mij kon ze ook aan de lpg.
Tip, stop met sleutelen en je hebt na de scheiding meer en langer lol van je wagen!
Tip, stop met sleutelen en je hebt na de scheiding meer en langer lol van je wagen!
Re: 72 New Yorker projectje
10000 voor een gedemonteerde Newyorker? in deze economische ellende?
3000 komt eerder...
Succes met de ellende..
3000 komt eerder...
Succes met de ellende..
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: 72 New Yorker projectje
Ja 10000 is ook veel maar dat is dan de taxatiewaarde en zoals wij allen weten is de taxatie waarde niet een verkoop waarde
maargoed laat haar maar in die waan komt ze vanzelf achter
maargoed laat haar maar in die waan komt ze vanzelf achter
- iron eagle
- Posts: 210
- Joined: 21 May 2008, 23:41
- Location: Waddinxveen
Re: 72 New Yorker projectje
Dodgefever68 wrote:de hele mak ''verkopen voor een symbolisch bedrag'' auto laten overschrijven naar een vriend/kameraad
sorry auto is niet meer van mij....
weet niet of dat zo makkelijk kan....ze kon van mijn aan het gas of lpg mag ook
X2
Re: 72 New Yorker projectje
Zo ik ben ondanks al het gezeik (echtscheiding) gewoon verder gegaan met de yorker.
auto loopt, maar moet wel afgesteld worden. als ik het slangetje van de vacuum vervroeging er af haal loopt de auto veel regelmatiger?
zal wel aan de afstelling liggen
Ook krijg ik de motorkap niet meer netjes op zijn plaats?? heb al van alles geprobeerd maar hij blijf bij het scharnierpunt wringen.
Meer mensen hier ervaring mee?
auto loopt, maar moet wel afgesteld worden. als ik het slangetje van de vacuum vervroeging er af haal loopt de auto veel regelmatiger?
zal wel aan de afstelling liggen
Ook krijg ik de motorkap niet meer netjes op zijn plaats?? heb al van alles geprobeerd maar hij blijf bij het scharnierpunt wringen.
Meer mensen hier ervaring mee?
-
- Posts: 96
- Joined: 20 Oct 2011, 14:01
Re: 72 New Yorker projectje
ja, gewoon even motorkap openen, ex wijf eruit, en in t koffer gooien, daar is veel meer plaats, en je motor kap past weer prima. succes kerel.
Re: 72 New Yorker projectje
Ruig wijf,,,,Dat ze de helft van de auto wil
Sorry,,,ding is gelukkig geen drol waard als ie uit elkaar ligt.
succes
Sorry,,,ding is gelukkig geen drol waard als ie uit elkaar ligt.
succes
love fried foods,barbeque,cold beer,gravies and sweet tea.
Re: 72 New Yorker projectje
denk dar ie de vervroeging er stationair al er op trekt.witt127 wrote:Zo ik ben ondanks al het gezeik (echtscheiding) gewoon verder gegaan met de yorker.
auto loopt, maar moet wel afgesteld worden. als ik het slangetje van de vacuum vervroeging er af haal loopt de auto veel regelmatiger?
zal wel aan de afstelling liggen
Ook krijg ik de motorkap niet meer netjes op zijn plaats?? heb al van alles geprobeerd maar hij blijf bij het scharnierpunt wringen.
Meer mensen hier ervaring mee?
love fried foods,barbeque,cold beer,gravies and sweet tea.