72 New Yorker projectje
72 New Yorker projectje
Ik kan nu eindelijk beginnen met het project, moest er eerst een garage voor bouwen waar hij in paste
het is de bedoeling dat het een low budget project word, dat wil zeggen wat meer zelf maken ipv merkspul kopen.
ben alleen nog aan het twijfelen of ik hem overspuit al dan niet in een andere kleur.
Ben nu het front aan het strippen om de engine/bay aan te pakken, binnenkort foto's
hier staat hij binnen (p.s. let niet op die vreemde man dat is ons pa, die heb ik aan het vegen gezet )
het is de bedoeling dat het een low budget project word, dat wil zeggen wat meer zelf maken ipv merkspul kopen.
ben alleen nog aan het twijfelen of ik hem overspuit al dan niet in een andere kleur.
Ben nu het front aan het strippen om de engine/bay aan te pakken, binnenkort foto's
hier staat hij binnen (p.s. let niet op die vreemde man dat is ons pa, die heb ik aan het vegen gezet )
Re: 72 New Yorker projectje
Hela welkom hier .
Wat is er mis met de NYer zo op de foto ziet hij er best oke uit meot ik zeggen.
Wat is er mis met de NYer zo op de foto ziet hij er best oke uit meot ik zeggen.
NYer 4 drs htp 1974,Buick Electra 225 coupe 1968,Fury 1970,Imperial coupe 1973, Dodge RamVan 1979,NYer 4 drs sedan 1973,Chevrolet c10 stepside 1972,NYer 4 drs htp 1970&1972,Cordoba 1979,300 4drs htp 1970,Dodge D100 1975(<<EXen).300 coupe 1969.
Re: 72 New Yorker projectje
er is gelukkig ook niet veel mis met de new yorker, wil alleen de puntjes op de I zetten
zo is de motorruimte nog geheel orgineel, wat roestig en verouderd.
verder wil ik de onbehandelde delen goed aanpakken
en heb hier wat chroom spul liggen van edelbrock, pakkingset felpro, 425 mixer enz.
ben overigens nog op zoek naar een 72 chrysler werkplaats cd-rom heeft iemand iets liggen > pm.
zo is de motorruimte nog geheel orgineel, wat roestig en verouderd.
verder wil ik de onbehandelde delen goed aanpakken
en heb hier wat chroom spul liggen van edelbrock, pakkingset felpro, 425 mixer enz.
ben overigens nog op zoek naar een 72 chrysler werkplaats cd-rom heeft iemand iets liggen > pm.
Re: 72 New Yorker projectje
Mooie wagen, komt me bekend voor trouwens.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: 72 New Yorker projectje
vertel eens SjakSjak Brak wrote:Mooie wagen, komt me bekend voor trouwens.
Re: 72 New Yorker projectje
Even een update:
Vandaag verder gegaan met het verwijderen van de schermen, gelukkig weinig last van vastgerotte boutjes verder ook nog bezig geweest met de water aansluiting, aangezien de garage nog niet helemaal klaar is
heb nu lekker warm water tijdens het handen wassen
Vandaag verder gegaan met het verwijderen van de schermen, gelukkig weinig last van vastgerotte boutjes verder ook nog bezig geweest met de water aansluiting, aangezien de garage nog niet helemaal klaar is
heb nu lekker warm water tijdens het handen wassen
Re: 72 New Yorker projectje
Mooie werkplaats zeg. Heerlijk "clean". Ben benieuwd hoe lang je dat zo kan volhouden...ik hou daar wel van! Succes met je project!
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
-
- Posts: 96
- Joined: 20 Oct 2011, 14:01
Re: 72 New Yorker projectje
Weer wat verder!!
Had al eens gemerkt met optrekken dat het leek alsof de voorkant van de auto "omhoog" kwam.
volgens mij klopt er hier iets niet met de motorsteun?! iemand bekent hiermee?
Had al eens gemerkt met optrekken dat het leek alsof de voorkant van de auto "omhoog" kwam.
volgens mij klopt er hier iets niet met de motorsteun?! iemand bekent hiermee?
Re: 72 New Yorker projectje
Gelijk een mooi setje van Schumacher eronder schroeven, dan heb je dat niet meer: http://www.engine-swaps.com
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Re: 72 New Yorker projectje
Goeie tip Thnx.PostMan wrote:Gelijk een mooi setje van Schumacher eronder schroeven, dan heb je dat niet meer: http://www.engine-swaps.com
Nu blijkt dus dat ik mooi de verkeerde timing set heb
moet er een hebben met 1 bout, dus niet met 3
wie heeft er nog een liggen!!!
deze heb ik nu dus over:
Re: 72 New Yorker projectje
Als heel de voorkant omhoog komt, dan zijn je voorste schokdempers waarschijnlijk gaar.
Als de motorsteun rot/door is, komt nl alleen het blok omhoog. Sowieso is nu een goed moment om beide zaken aan te pakken, je kan er nu mooi aan.
Als de motorsteun rot/door is, komt nl alleen het blok omhoog. Sowieso is nu een goed moment om beide zaken aan te pakken, je kan er nu mooi aan.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: 72 New Yorker projectje
Ja het is moeilijk uit te leggen, ik had het gevoel alsof ik over mijn eigen voorwiel heen dreigde te rijdenSjak Brak wrote:Als heel de voorkant omhoog komt, dan zijn je voorste schokdempers waarschijnlijk gaar.
Als de motorsteun rot/door is, komt nl alleen het blok omhoog. Sowieso is nu een goed moment om beide zaken aan te pakken, je kan er nu mooi aan.
na het voorzichtig opkrikken van de motor kwam naar voren dat de motorsteun bestuurderszijde is losgescheurd
Re: 72 New Yorker projectje
Jep linker motorsteun wordt iedere keer opgerekt als je gas geeft, die heeft het meeste te lijden.
Maar dat verklaart dus niet, waarom de neus van de auto omhoog komt, das zit m eerder in gare shocks e.d.
Het loont enorm om de ophanginsdelen (bussen, kogels, rubbertjes, etc) te vernieuwen, je weet niet wat je meemaakt, alsof je een nieuwe auto rijdt.
Maar dat verklaart dus niet, waarom de neus van de auto omhoog komt, das zit m eerder in gare shocks e.d.
Het loont enorm om de ophanginsdelen (bussen, kogels, rubbertjes, etc) te vernieuwen, je weet niet wat je meemaakt, alsof je een nieuwe auto rijdt.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 72 New Yorker projectje
Ben ik het niet zo mee eens Sjak, zelfs na vrijwel alles vernieuwd te hebben op mijn NewYorker kwam nog steeds de neus behoorlijk omhoog tijdens optrekken....
Re: 72 New Yorker projectje
Uiteraard zal de neus wat omhoogkomen met een bigblock onder de kap, maar had het idee dat het bovenmatig was. Misschien spraakverwarring
Verder zou ik los daarvan de rubbertjes en kogeltjes en zo vervangen, heeft zon groot effect op de rij-ervaring, en nu kan je er goed.
Verder zou ik los daarvan de rubbertjes en kogeltjes en zo vervangen, heeft zon groot effect op de rij-ervaring, en nu kan je er goed.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: 72 New Yorker projectje
Even over die rubbertjes de kogelhoesjes zitten allemaal onder het vet wat er uit gekomen is, dit is toch apk afkeur? want ik zie in tegenstelling tot europese autos ook smeernippels zitten.Sjak Brak wrote:Uiteraard zal de neus wat omhoogkomen met een bigblock onder de kap, maar had het idee dat het bovenmatig was. Misschien spraakverwarring
Verder zou ik los daarvan de rubbertjes en kogeltjes en zo vervangen, heeft zon groot effect op de rij-ervaring, en nu kan je er goed.
is dit anders bij amerikanen?
Re: 72 New Yorker projectje
Gister mijn daily driver opgehaald, om maar in de Chrysler sfeeren te blijven
rijdt best goed eigenlijk voor die centen Re: 72 New Yorker projectje
vandaag even de tijd genomen om wat fotos te maken, ben nog niet heel veel verder gekomen
en ga het meeting seizoen dit jaar dan ook niet halen.
heb wel andere goed gebruikte koppen moeten halen, met dank aan JW.
van de orginele koppen waren de kleppen ver ingezakt.
verder nog een HEI ontsteking gekocht maar die mag weer terug want hij past niet de verdeler komt tegen het kleppendeksel aan
en ga het meeting seizoen dit jaar dan ook niet halen.
heb wel andere goed gebruikte koppen moeten halen, met dank aan JW.
van de orginele koppen waren de kleppen ver ingezakt.
verder nog een HEI ontsteking gekocht maar die mag weer terug want hij past niet de verdeler komt tegen het kleppendeksel aan
Re: 72 New Yorker projectje
Goed bezig
Fred.
Fred.
Dodge D100 Sweptline ( Utiline ) "71 HEMI powerd Dodge Dakota V8 5spd "88"
Duc M900S4
Puppy-Power.
Duc M900S4
Puppy-Power.
Re: 72 New Yorker projectje
je kan toch gewoon een deuk in het kleppendeksel slaan?
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
Re: 72 New Yorker projectje
ja wie weetboyanka wrote: je kan toch gewoon een deuk in het kleppendeksel slaan?
zal van de week eens proberen van de oude kleppendeksels een hapje er uit te halen wellicht dat de ontsteking dan wel past, dan weer met tig dicht lassen.
als dit lukt kan ik hetzelfde doen met de chroome versie