Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
Als je em wil gaan stralen zou ik contact opnemen met vd kerkhof in Veghel. Deze straler kun je met een gerust hart jouw project toevertrouwen, en je weet zeker dat ie em niet kapot straalt.
Toon
Oh ja, pm effe je emailadres, dan stuur ik de foto's van de achterlichten door.
Toon
Oh ja, pm effe je emailadres, dan stuur ik de foto's van de achterlichten door.
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
Super, thx!!TheDeputy wrote:Als je em wil gaan stralen zou ik contact opnemen met vd kerkhof in Veghel. Deze straler kun je met een gerust hart jouw project toevertrouwen, en je weet zeker dat ie em niet kapot straalt.
Toon
Oh ja, pm effe je emailadres, dan stuur ik de foto's van de achterlichten door.
Mail-adres onderweg.
Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
4 September 2011
Vandaag wilde ik de deuren eruit halen en de hemel. De deuren ging vrij gemakkelijk. Een krik onder de deur en de schroeven eruit draaien. Er zat er eentje muurvast, maar een beetje WD40 en wat kracht en toen kwam die ook los.
Vervolgens de hemel, maar kon helaas niks terug vinden in het Haynes boek. Al snel zag ik dat ze gewoon simpel vast zitten met beugels. Enkel toch eerst de ramen eruit.
Vriend van me vond het beter om er iemand bij te halen die al het eens gedaan had. Enkel had ik nu mooi de tijd dus de rubbers opengemaakt. Vervolgens alles netjes met WD40 ingespoten en een ijzerdraadje ertussen. Helaas ging deze telkens kapot. Dus vervolgens maar met een schroevendraaier de rubbers voorzichtig losgehaald. Daarna de auto in en met de voetjes het raam langzaam eruit gedrukt. Dit terwijl iemand anders de rubbers steeds iets verder om de rand kon draaien.
Uiteindelijk kwam die gewoon netjes los, dus de voorruit is veilig opgeborgen.
Al met al heeft het wel even geduurd, maar het is gelukt. Morgen de voorbereidingen van de achteruit, maar geen tijd om hem eruit te halen. Vind de achteruit door de bolling ook wel iets spannender...
Vandaag wilde ik de deuren eruit halen en de hemel. De deuren ging vrij gemakkelijk. Een krik onder de deur en de schroeven eruit draaien. Er zat er eentje muurvast, maar een beetje WD40 en wat kracht en toen kwam die ook los.
Vervolgens de hemel, maar kon helaas niks terug vinden in het Haynes boek. Al snel zag ik dat ze gewoon simpel vast zitten met beugels. Enkel toch eerst de ramen eruit.
Vriend van me vond het beter om er iemand bij te halen die al het eens gedaan had. Enkel had ik nu mooi de tijd dus de rubbers opengemaakt. Vervolgens alles netjes met WD40 ingespoten en een ijzerdraadje ertussen. Helaas ging deze telkens kapot. Dus vervolgens maar met een schroevendraaier de rubbers voorzichtig losgehaald. Daarna de auto in en met de voetjes het raam langzaam eruit gedrukt. Dit terwijl iemand anders de rubbers steeds iets verder om de rand kon draaien.
Uiteindelijk kwam die gewoon netjes los, dus de voorruit is veilig opgeborgen.
Al met al heeft het wel even geduurd, maar het is gelukt. Morgen de voorbereidingen van de achteruit, maar geen tijd om hem eruit te halen. Vind de achteruit door de bolling ook wel iets spannender...
Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
5 September 2011
Vandaag wilde ik enkel voorbereidend werk doen voor het verwijderen van de achteruit. Enkel eenmaal bezig dan wil je doorgaan. Helaas lukt het me in mijn eentje niet om de achteruit te verwijderen. Dus na dik 1,5 uur stuntelen, kreeg ik hulp van twee man sterk en toen was het redelijk snel gedaan. Echter zat hij wel erg goed vast en was me in mijn eentje niet gelukt.
Voor het wegleggen van de ruit even schoonmaken en alle kit-resten verwijderd. Het rubber er weer omheen gedaan voor bescherming. Gelijk een close-up van het rubber hoe het, voor het verwijderen van de ruit, omgevouwen moet worden. Kwam hier bij de vooruit met toeval achter toen ik dat spleetje wilde schoonmaken....
Vandaag wilde ik enkel voorbereidend werk doen voor het verwijderen van de achteruit. Enkel eenmaal bezig dan wil je doorgaan. Helaas lukt het me in mijn eentje niet om de achteruit te verwijderen. Dus na dik 1,5 uur stuntelen, kreeg ik hulp van twee man sterk en toen was het redelijk snel gedaan. Echter zat hij wel erg goed vast en was me in mijn eentje niet gelukt.
Voor het wegleggen van de ruit even schoonmaken en alle kit-resten verwijderd. Het rubber er weer omheen gedaan voor bescherming. Gelijk een close-up van het rubber hoe het, voor het verwijderen van de ruit, omgevouwen moet worden. Kwam hier bij de vooruit met toeval achter toen ik dat spleetje wilde schoonmaken....
-
- Posts: 286
- Joined: 05 Oct 2010, 00:39
- Location: tilburg
Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
ja leuk om te zien dit.
maar weinig mensen restaureren een valiant,jammer
misschien dat ik dit ook in de toekomst ga doen.
time will tell
maar weinig mensen restaureren een valiant,jammer
misschien dat ik dit ook in de toekomst ga doen.
time will tell
..#UNDER CONSTRUCTION#.. Valiant signet 4-deurs 318 FourBarrel
-
- Posts: 129
- Joined: 05 Nov 2011, 19:56
Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
Ik ben er hier net bij.
Respect voor dit project zeg ... WOW wat een klus ...
Bidle ? Ik kende een Bidle van het motor forum ...
Respect voor dit project zeg ... WOW wat een klus ...
Bidle ? Ik kende een Bidle van het motor forum ...
put your hands up for detroit , i love this city
Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
MrChryslerImperial wrote:Ik ben er hier net bij.
Respect voor dit project zeg ... WOW wat een klus ...
Bidle ? Ik kende een Bidle van het motor forum ...
Same old Bidle & Lt.
Helaas, vorig jaar medische problemen en sinds kort gelukkig weer aan de gang met de Valiant.
Updates volgen morgen! :-)
-
- Posts: 740
- Joined: 23 Jun 2007, 13:43
- Location: stadskanaal
- Contact:
Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
- moparfryslan
- Posts: 740
- Joined: 08 Jun 2007, 12:48
- Location: nij beets
Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
dodge b250 maxivan
Dodge ram van hightop camper 1985
Dodge ram van royal se shorty 1985
patrick bakker
Dodge ram van hightop camper 1985
Dodge ram van royal se shorty 1985
patrick bakker
Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
Zoals al aangegeven een tijdje terug de draad weer kunnen oppakken en we zijn weer lekker aan de gang.
28-11-2011
In de tussentijd heeft een vriend het dashboard eruit gehaald en netjes opgeborgen!
10-1-2012
Vervolgens heeft hij ook nog een frame gemaakt en hebben we de Valiant een tijdelijk op een sokkel geplaatst. Was nog spannend ook. Twee heftrucks, onder wielen pakken en lepels bij elkaar binden en liften maar.
13-1-2012
Eindelijk weer aan de slag om de auto verder kaal te maken. Dat viel op zich wel mee, alhoewel sommige moeren goed vast zaten en de slijptol er niet goed bij kon. Enfin, met een beetje hak- en slijpwerk was alles er af
Binnenkant nog even alle matten en doppen eruit.
De onderkant die we later weer van dichtbij konden inspecteren.
K-member er ook uit en heeft zijn dienst meer dan bewezen. Nu nog een K-member voor de V8 vinden.
Na een paar uur bezig te zijn, hadden we genoeg zooi gemaakt. Dus even opruimen en naar huis.
27-1-2012
In de tussentijd was ik al bij diverse bedrijven langs geweest om info in te winnen over de volgende stap. Uiteindelijk gekozen voor Martin Dijkhof. Een vriend van mij had daar al goede ervaring mee met het ontlakken van enkele deuren. Daarbij zag het er binnen allemaal keurig uit.
Kortom Martin gebeld en vandaag konden we de Valiant brengen om te zandstralen. Dus op de aanhanger en rijden.
Foto's bij daglicht geven redelijk goed de situatie weer.
Enfin, Valiant er af en werk aan de winkel,....toch?
28-11-2011
In de tussentijd heeft een vriend het dashboard eruit gehaald en netjes opgeborgen!
10-1-2012
Vervolgens heeft hij ook nog een frame gemaakt en hebben we de Valiant een tijdelijk op een sokkel geplaatst. Was nog spannend ook. Twee heftrucks, onder wielen pakken en lepels bij elkaar binden en liften maar.
13-1-2012
Eindelijk weer aan de slag om de auto verder kaal te maken. Dat viel op zich wel mee, alhoewel sommige moeren goed vast zaten en de slijptol er niet goed bij kon. Enfin, met een beetje hak- en slijpwerk was alles er af
Binnenkant nog even alle matten en doppen eruit.
De onderkant die we later weer van dichtbij konden inspecteren.
K-member er ook uit en heeft zijn dienst meer dan bewezen. Nu nog een K-member voor de V8 vinden.
Na een paar uur bezig te zijn, hadden we genoeg zooi gemaakt. Dus even opruimen en naar huis.
27-1-2012
In de tussentijd was ik al bij diverse bedrijven langs geweest om info in te winnen over de volgende stap. Uiteindelijk gekozen voor Martin Dijkhof. Een vriend van mij had daar al goede ervaring mee met het ontlakken van enkele deuren. Daarbij zag het er binnen allemaal keurig uit.
Kortom Martin gebeld en vandaag konden we de Valiant brengen om te zandstralen. Dus op de aanhanger en rijden.
Foto's bij daglicht geven redelijk goed de situatie weer.
Enfin, Valiant er af en werk aan de winkel,....toch?
Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
14, 15, 17-01-2012 (drie avonden)
Na een telefoontje van Martin was het duidelijk dat er toch stiekem nog heel wat krabwerk te verrichten was! Wij waren in de veronderstelling dat al die zooi er met stralen wel af zou gaan. Enfin, niet dus.....
Een stagaire had de bovenkant en de binnenzijde al gedaan, echter de onderkant was natuurlijk ook nog niks aan gedaan. Gelukkig mochten we 's avonds langskomen om alsnog de boel in orde te maken. Dus dat werden een paar avonden en een middag krabben.
Aangekomen stond de Valiant netjes op een kant, zodat we er makkelijk bij konden. Kijk dat is pas service en dan heb ik het nog niet eens over de koffie.
Werk aan de winkel, wat een ^%@$!-werk. Ben blij dat ik z'n goede vriend heb die elke avond geholpen heeft en dat Martin de Valiant op zijn kant heeft neer gezet. Daarbij gelukkig een stuk warmer dan in onze koude hal, dus eigenlijk viel het wel mee.
Zoals gezegd was er al een hoop gedaan en dat zag er prima uit
18-1-2012
Zaterdagochtend zelf terug om de laatste beetjes te krabben en dat ging prima. Daarbij nog van diverse klanten goed advies gehad over mogelijke verstevigingen. Uiteindlijk was ons werk goed gekeurd, maar uiteraard kan het zijn dat er na het stralen nog wat krabwerk is.
Enfin, beter krabben dan dat straks de boel uit vorm is.
Tijd om de Valiant gedag te zeggen!!
Na een telefoontje van Martin was het duidelijk dat er toch stiekem nog heel wat krabwerk te verrichten was! Wij waren in de veronderstelling dat al die zooi er met stralen wel af zou gaan. Enfin, niet dus.....
Een stagaire had de bovenkant en de binnenzijde al gedaan, echter de onderkant was natuurlijk ook nog niks aan gedaan. Gelukkig mochten we 's avonds langskomen om alsnog de boel in orde te maken. Dus dat werden een paar avonden en een middag krabben.
Aangekomen stond de Valiant netjes op een kant, zodat we er makkelijk bij konden. Kijk dat is pas service en dan heb ik het nog niet eens over de koffie.
Werk aan de winkel, wat een ^%@$!-werk. Ben blij dat ik z'n goede vriend heb die elke avond geholpen heeft en dat Martin de Valiant op zijn kant heeft neer gezet. Daarbij gelukkig een stuk warmer dan in onze koude hal, dus eigenlijk viel het wel mee.
Zoals gezegd was er al een hoop gedaan en dat zag er prima uit
18-1-2012
Zaterdagochtend zelf terug om de laatste beetjes te krabben en dat ging prima. Daarbij nog van diverse klanten goed advies gehad over mogelijke verstevigingen. Uiteindlijk was ons werk goed gekeurd, maar uiteraard kan het zijn dat er na het stralen nog wat krabwerk is.
Enfin, beter krabben dan dat straks de boel uit vorm is.
Tijd om de Valiant gedag te zeggen!!
- FEULFORALL
- Posts: 499
- Joined: 14 Sep 2007, 18:14
Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
Een beetje mosterd na de maaltijd,maar is het niet mogelijk om met koudijs de boel schoon te blazen ????
Met name het zachte bitumen word bevroren en barst eraf.
Iemand ervaring mee.............?
Met name het zachte bitumen word bevroren en barst eraf.
Iemand ervaring mee.............?
1969 dodge coronet R/T
Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
Geen idee,wellicht dan met een CO2 blusser??
Wel iemand tegen gekomen die alles er ook af heeft gehaald en juist door het iets te verwarmen. Enkel niet te veel.
Wel iemand tegen gekomen die alles er ook af heeft gehaald en juist door het iets te verwarmen. Enkel niet te veel.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
Koud ijs/Co2-stralen lijkt wel heel mooi te werken als ik de filmpjes mag geloven.
Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
BigBlockMopar wrote:Koud ijs/Co2-stralen lijkt wel heel mooi te werken als ik de filmpjes mag geloven.
Heb even gezocht maar kan geen filmpjes vinden, maar dat zal wel aan mijn zoekcapaciteiten liggen. Heb je eventueel een link, want ondanks dat het niet van toepassing meer is, vind ik het wel interessant.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
Gewoon zoeken op Dry Ice Blasting of Cleaning.
Voordeel is dat je geen zand en dergelijke in naden blaast.
Voordeel is dat je geen zand en dergelijke in naden blaast.
- moparfryslan
- Posts: 740
- Joined: 08 Jun 2007, 12:48
- Location: nij beets
Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
zo he dat werkt wel mooi als die filmpjes zo zie
dodge b250 maxivan
Dodge ram van hightop camper 1985
Dodge ram van royal se shorty 1985
patrick bakker
Dodge ram van hightop camper 1985
Dodge ram van royal se shorty 1985
patrick bakker
- FEULFORALL
- Posts: 499
- Joined: 14 Sep 2007, 18:14
Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
perfect voor zachte of vette delen...
1969 dodge coronet R/T
Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
Hm, interessant...ook hoe ze er interieur delen mee schoon maken. Is het dus gewoon ijs wat ze "afschieten"? Het verdampt dus of hoe moet ik het nu zien?
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
Door het hoge en snelle temperatuursverschil van het ijs 'breekt' het vuil los van het originele materiaal en wordt dan weggeblazen door de lucthstroom.
Het enige 'stof' en vuil wat je overhoudt is de troep die je net verwijderd hebt. Maar dat ligt op de grond.
Het enige 'stof' en vuil wat je overhoudt is de troep die je net verwijderd hebt. Maar dat ligt op de grond.
Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
Dat wordt serieus aangepakt, ben benieuwd hoe hij na het stralen is
Weet je al wat je gaat doen? terug in originele staat of..?
Weet je al wat je gaat doen? terug in originele staat of..?
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
Wat ik wil is wel duidelijk, enkel is het voor mij het eerste auto-project en ben nog erg zoekende. Denk aan welke maat schijfremmen moet ik straks hebben. Weet nog niet hoe groot de velg zal zijn en welke passen. Bladveren laten zitten of compleet verwijderen. Exacte maat van achteras, etc, etc.MoparJW wrote:Dat wordt serieus aangepakt, ben benieuwd hoe hij na het stralen is
Weet je al wat je gaat doen? terug in originele staat of..?
Kortom zal hier straks nog wel een paar keer een vraag willen stellen.
Wel leuk want leer elke dag wel iets. Zit toch behoorlijk anders in elkaar als een motorfiets.
Enfin, moet een V8 inkomen met betere ophanging en remmen. Van de buitenkant en interieur zoveel mogelijk origineel ogend.
Meeste heb ik al op papier staan en ziet er, wat mij betreft, goed uit. Dit zal ook een auto worden die niet meer weg gaat.
Wellicht hierna, over een jaar of 4, nog een keer iets anders bouwen. Ook daar heb ik al ideeën over, maar dat zou hier gezien worden als vloeken.
-
- Posts: 8
- Joined: 10 Oct 2011, 04:17
Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)
Jemig zeg dat is nog eens lef om aan zo'n projectje te beginnen :0 respect hoor ! en zal wel ontzetten gaaf worden als het af is , zal het blijven volgen
bedankt voor de updates , maakt het heel leuk zo te volgen !
Good luck !
bedankt voor de updates , maakt het heel leuk zo te volgen !
Good luck !