'67 Dodge Coronet - front rebuild

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
User avatar
seabass350
Posts: 96
Joined: 06 Nov 2010, 16:22

Re: '67 Dodge Coronet - front rebuild

Post by seabass350 »

Ik heb ook nw onderste balljoints van Moog, en aan de zijkant van het rubber zit een ontlastgleuf, daar waar het rubber op de balljoint gedrukt zit. Deze moet naar het midden van de auto wijzen.Staat ook tekst op het rubber MOUNT INBOARD.
Plymouth Valiant ´73
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: '67 Dodge Coronet - front rebuild

Post by Bean Bandit »

Ik heb het rubber gemonteerd zoals in de omschrijving staat (zoals jij omschrijft). Ik denk dat het rubber niet helemaal goed aangedrukt is. Hij lekt idd op die gleuf... Of misschien geeft dat aan dat er genoeg vet inzit?

Btw, die ontlastgleuf moet alleen bij schijfremmen naar binnen wijzen. Zodat de schijven niet vet worden.

Groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
User avatar
seabass350
Posts: 96
Joined: 06 Nov 2010, 16:22

Re: '67 Dodge Coronet - front rebuild

Post by seabass350 »

ik denk dat er dan teveel vet in zit, daar is die gleuf voor (pressure relief )
Ronald.
Plymouth Valiant ´73
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: '67 Dodge Coronet - front rebuild

Post by Bean Bandit »

@ Ronald, bedankt, dat stel me gerust :good:

Ik heb me maar een tweedehands 1-7/8" dop aangeschaft. Hiermee kan je de rubber stofkappen van de bovenste en onderste ball joints erop drukken.
Een stuk pijp van die maat kan natuurlijk ook, misschien past een stuk afvoer pijp van 50mm wel? Het hoeft namelijk niet stevig te zijn. Je hoeft alleen die rubberhoezen maar vast te slaan.

Groeten, Remco
Last edited by Bean Bandit on 23 Mar 2011, 20:09, edited 1 time in total.
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: '67 Dodge Coronet - front rebuild

Post by Bean Bandit »

Zo weer een stuk verder. Alles behalve de voorzijde remtrommel (en de lagers) gemonteerd.

Een ding vind ik wel raar. Moog vermeld in z'n handleiding het aanhaal moment voor de onderste ball joint, welke in de draag arm zit. Dit is tussen de 70 - 80 ft-lb. Het shopmanual geeft een waarde van 100 ft-lb. Oke, ik houd Moog z'n waardes aan, het is tenslotte Moog spul.

Nu het rare, voor de bovenste ball joint, welke aan de steering knuckle vast moet, zegt Moog: gebruik de fabrieks waarde voor het aanhaal moment (100 ft-lb) :? . Helaas had ik dat papiertje van de bovenste ball joint niet bij me, dus ik heb die bovenste ball joint met dezelfde waarde aangehaald als de onderste, tussen 70 - 80 ft-lb (75 ft-lb dus).
Als ik weer bij deDodge ben zal ik eens kijken of ik die moer op 100 ft-lb krijg...
Raar :hmmm:

Groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: '67 Dodge Coronet - front rebuild

Post by Bean Bandit »

Zo weer even bezig geweest. Torsie staaf terug geschoven. De remtrommel meegenomen.
Ik heb de twee lager schalen (bearing cups) eruit geslagen. De drum schoon gemaakt, zover het kon. Is nu klaar om de nieuwe lager schalen erin te slaan.

Groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
User avatar
el diablo
Posts: 105
Joined: 18 Mar 2011, 00:59
Location: den haag
Contact:

Re: '67 Dodge Coronet - front rebuild

Post by el diablo »

je bent lekker bezig :good:

een beetje laat ,maar vastzittende bussen kun je ook loskrijgen door er effe een flinke rups in te lassen ......effe aflaten koelen ...desnoods met WD40 en dan met een goeie beitel die bus eruit tikken
gaat heel snel ...als je niet de juiste trekker hebt of het kunt persen


zo'n griptang op een nwe as oid ....vinnik meestal nogal griezelig ,dus gebruik ik meestal een stukkie oud leer (oude gesprongen broekriem ofzo :good: ) die om die nwe as en daarop die griptang vastklemmen
als je dit met wat geweld doet blijft je asje goed zitten zonder dat ie in het leer mee kan draaien

als je het niet onder de auto hoeft te doen en het kan in de bankschroef !!
neem dan 2 aluminium hoeklijntjes en zaag die op dezelfde breedte af als de bek vd bankschroef

daartussen kun je klemmen wat je wilt ,en het kan nu niet snel meer beschadigen

allemaal simpele en goedkope truukjes ..die je misschien al wist ;)

keep up the good work !!
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: '67 Dodge Coronet - front rebuild

Post by Bean Bandit »

Nee hoor, dat zijn van die " Oh ja" tips, altijd handig!

Hmm dat lassen, ik kan niet lassen en hebt daarom ook geen las apparaat.
En het verwijderen van de bussen in de LCA lukt volgens mij ook aardig door ze in te zagen met een decoupeerzaag en ze dan eruit te trekken. Nou ja, dat zal ik wel zien bij de rechterkant ;)

De griptang op die strut-rod is iid omdat het niet uitmaakt dat het beschadigd raakt of niet. Als 'ie mooi in de verf zat zou ik het zo niet doen.

Groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: '67 Dodge Coronet - front rebuild

Post by Bean Bandit »

Zo deze post, van de front rebuild, is bijna klaar. Vandaag de auto op z'n linker voorwiel gezet. Zo konden alle moeren met het juiste moment aangehaald worden. En is hierbij de linkerkant klaar.
Al wat nu nog rest is een paar fotootjes van de (de)montage van de idler-arm (de tegenhanger van de pitman-arm) en dan is deze post klaar.

Groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: '67 Dodge Coronet - front rebuild

Post by Bean Bandit »

Zo, bijna vergeten, het stootrubber voor de bovenste draagarm. Valt alleen te installeren als de auto weer op z'n eigen wielen staat.

Groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: '67 Dodge Coronet - front rebuild

Post by Bean Bandit »

Oke, we zijn er bijna. ik ga nog ff de rechterkant inelkaar zetten, maar de front rebuild topic is klaar.

Ik heb de foto's van de idler-arm geplaatst. Welke overigens wel lastig is te verwijderen. Doordat de idler geen stofkap heeft, zoals alle andere gewrichten wel hebben. Er zit alleen een zacht rubber ring tussen de idler en de verbindings stang.
Als je deze eruit trekt, blijft er een te kleine ruimte (3 mm) tussen de idler en de verb. stang over.
Geen enkele van mijn trekkers paste. Ook de pitman trekker was te dik. Ik heb maar een vork gebruikt.

Zie voor het complete frontend-rebuild verslag de eerste post van dit topic.

groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
Post Reply