1970 cuda rotisserie
- BigBadCuda
- Posts: 32
- Joined: 25 Jun 2007, 13:26
1970 cuda rotisserie
Ik ben al een tijdje bezig met de restauratie van mijn cuda. En dacht dat ik het nu maar eens hier ga posten.
De cuda heb ik via ebay 1700km boven L.A. gekocht en hier naar toe gehaald. Eenmaal hier aangekomen ben zijn we haar zo snel mogelijk gaan ophalen. Er vanuit gegaan dat het een complete resto werd vond ik haar er nog goed uit zien. De cuda moest een jaartje in de schuur staan omdat we ons huis hadden verkocht en nog niets nieuws hadden gevonden. Daarna nog een paar maanden i.v.m. verbouwen e.d. het begon toch behoorlijk te kriebelen.
Toen kon ik eindelijk beginnen met het demonteren. Hier enkele pics.
De cuda heb ik via ebay 1700km boven L.A. gekocht en hier naar toe gehaald. Eenmaal hier aangekomen ben zijn we haar zo snel mogelijk gaan ophalen. Er vanuit gegaan dat het een complete resto werd vond ik haar er nog goed uit zien. De cuda moest een jaartje in de schuur staan omdat we ons huis hadden verkocht en nog niets nieuws hadden gevonden. Daarna nog een paar maanden i.v.m. verbouwen e.d. het begon toch behoorlijk te kriebelen.
Toen kon ik eindelijk beginnen met het demonteren. Hier enkele pics.
A dirty mind is a joy forever
- BigBadCuda
- Posts: 32
- Joined: 25 Jun 2007, 13:26
Re: 1970 cuda rotisserie
Ik ben inmiddels het wachten zat dus doe ik alles tegelijk . Ze staat er nu zo bij En ben begonnen met de tectyl eraf krabben.
A dirty mind is a joy forever
Re: 1970 cuda rotisserie
Ziet er goed uit! Lekker bezig! Waarom laat je hem niet stralen ofzo? Superschoon en scheelt enorm veel werk.
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Mooi verhaal, lekker kort ook!
- BigBadCuda
- Posts: 32
- Joined: 25 Jun 2007, 13:26
Re: 1970 cuda rotisserie
Ik dacht dat met stralen de tectyl niet goed eraf gaat. Gaat volges mij allemaal opstropen. Of hebben ze mij voorgelogen
Haha nou ja kan i.i.g. geen kwaad.
Haha nou ja kan i.i.g. geen kwaad.
A dirty mind is a joy forever
Re: 1970 cuda rotisserie
Bij mij was hij echt helemaal kaal op een klein stukje in de tunnel naGAMBIT wrote:Ik dacht dat met stralen de tectyl niet goed eraf gaat. Gaat volges mij allemaal opstropen. Of hebben ze mij voorgelogen
Haha nou ja kan i.i.g. geen kwaad.
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Re: 1970 cuda rotisserie
Inderdaad verstandig om eerst de undercoating eraf te halen, anders zijn ze daar een hele tijd op aan het stralen, en brengen ze er veel te veel warmte in, waardoor je weer kans hebt op krom trekken.
Ziet er goed uit.
Wat wil je ervan gaan maken? Ik zie wel dat het een echte cuda is, mer een four speed. Yum yum
Toon
Ziet er goed uit.
Wat wil je ervan gaan maken? Ik zie wel dat het een echte cuda is, mer een four speed. Yum yum
Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Re: 1970 cuda rotisserie
ziet er inderdaad een harde body uit, ga je evenzeer nog stralen , mooie project, heb je al een rijdatum gepland,en de motor wat wordt het, moet hij nog in de revisie of is hij nog goed. Mooi project om te volgen
-
- Posts: 128
- Joined: 30 Jun 2007, 11:10
- BigBadCuda
- Posts: 32
- Joined: 25 Jun 2007, 13:26
Re: 1970 cuda rotisserie
Body is toch best slecht aan de achterkant. Ben nog aan het twijfelen over stralen of logen (prijs en wat het beste is).
De planning is om volgend jaar zomer de weg op te kunnen, als de $$$ het toelaten.
Het is idd een 340-4speed. Er lag een 318 met 904 bak in die wilde ik sowieso niet meer. En dacht gelijk aan een 440. Maar het liefste wilde ik er weer een 340 in hebben van hetzelfde jaar. Na enige tijd zoeken op het net zag ik dat dit niet makkelijk zou worden.
Toen stuitte ik op de site van PTTM en nam contact op met Fred om het e.e.a. na te vragen. Laat hun nou net een 340 van 1970 hebben. Het was eigenlijk niet de bedoeling, want ik wilde eerst de body restaureren en dan pas voor de motor gaan kijken. MAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRR............................. na lang wikken en wegen en een goed voorstel van Fred heb ik deze dikke motor gekocht. A complete rebiuld 1970 340cui stroked to 411 cui.
540 HP & 565 Ft.lbs Torque !! A MONSTER !
Bak word denk ik een automaat.
De planning is om volgend jaar zomer de weg op te kunnen, als de $$$ het toelaten.
Het is idd een 340-4speed. Er lag een 318 met 904 bak in die wilde ik sowieso niet meer. En dacht gelijk aan een 440. Maar het liefste wilde ik er weer een 340 in hebben van hetzelfde jaar. Na enige tijd zoeken op het net zag ik dat dit niet makkelijk zou worden.
Toen stuitte ik op de site van PTTM en nam contact op met Fred om het e.e.a. na te vragen. Laat hun nou net een 340 van 1970 hebben. Het was eigenlijk niet de bedoeling, want ik wilde eerst de body restaureren en dan pas voor de motor gaan kijken. MAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRR............................. na lang wikken en wegen en een goed voorstel van Fred heb ik deze dikke motor gekocht. A complete rebiuld 1970 340cui stroked to 411 cui.
540 HP & 565 Ft.lbs Torque !! A MONSTER !
Bak word denk ik een automaat.
A dirty mind is a joy forever
Re: 1970 cuda rotisserie
Hmm, ik geloof niet dat ik de carterpan erg mooi vind maar goed, dat is smaak. Gefeliciteerd met je aankoop en dude...een automaat?? 4speed!!!!
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Re: 1970 cuda rotisserie
Dan zorg maar voor een goede koppeling, versnellingsbak en achteras, want zo'n 411 vertrekt behoorlijk.
Mooi spul.
Toon
Mooi spul.
Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
- FEULFORALL
- Posts: 499
- Joined: 14 Sep 2007, 18:14
Re: 1970 cuda rotisserie
straal grit heeft de neiging om van rubber en undercoating af te "stuitereren"
als je dit verwijderd is het stralen zo gebeurt .
Je hebt niet veel keus met een blauw interieur , maar wat wordt de kleur ??
als je dit verwijderd is het stralen zo gebeurt .
Je hebt niet veel keus met een blauw interieur , maar wat wordt de kleur ??
1969 dodge coronet R/T
- BigBadCuda
- Posts: 32
- Joined: 25 Jun 2007, 13:26
Re: 1970 cuda rotisserie
I know 4speed is the way to go. Maar een automaat rijd lekkerder. Ik ben dat schakelen behoorlijk moe. Of mijn dagelijkse wordt een automaat.PostMan wrote:Hmm, ik geloof niet dat ik de carterpan erg mooi vind maar goed, dat is smaak. Gefeliciteerd met je aankoop en dude...een automaat?? 4speed!!!!
Morgen gaat het laatste van het tectyl eraf. Dan ga ik kijken hoe de achterschermen er aan toe zijn.
Waarschijnlijk wordt het zwart.FEULFORALL wrote: Je hebt niet veel keus met een blauw interieur , maar wat wordt de kleur ??
Foto's volgen als de achterschermen geschuurd zijn.
wat zou trouwens beter zijn eerst het grote laswerk doen of eerst stralen?
A dirty mind is a joy forever
Re: 1970 cuda rotisserie
Ik zou gewoon voor een four speed gaan. Hoe vaak denk je dat je uiteindelijk erin zal gaan rijden? Als ik kijk naar mezelf is dat nooit meer dan 4000 km per jaar. Dan wil je die enkele keer dat je em uit de schuur trekt toch wel wat plezier hebben, en dan wordt je echt niet moe van het schakelen. (Ik in ieder geval niet )
Toon
Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Re: 1970 cuda rotisserie
als je zeker weet dat je alle slechte plekken kent, kan je beter eerst al het laswerk doen,dan alles afslijpen en dan alles mooi laten stralen dan zijn je laspunten en naden ook mooi zuiver en moet je gewoon alles goed ontvetten en primeren, het nadeel ervan is dat je dikwijls na het stralen er toch op sommige plaatsen doorstraald .
-
- Posts: 208
- Joined: 05 Jun 2007, 23:21
- Location: Sliedrecht
- Contact:
Re: 1970 cuda rotisserie
TheDeputy wrote:Ik zou gewoon voor een four speed gaan. Hoe vaak denk je dat je uiteindelijk erin zal gaan rijden? Als ik kijk naar mezelf is dat nooit meer dan 4000 km per jaar. Dan wil je die enkele keer dat je em uit de schuur trekt toch wel wat plezier hebben, en dan wordt je echt niet moe van het schakelen. (Ik in ieder geval niet )
Toon
4 Speed is voor watjes
Ik zou ook voor de vierbak gaan, veel meer lol.
Ik heb de body eerst gestraald en in de epoxy gezet. Daarna hebben ze het plaatwerk gedaan bij Classic Car Company in Molenaarsgraaf. De binnenkanten en onderkant laten spuiten en dan de binenkanten opbouwen(interieur, motor, wielophanging). Als dit gedaan is de buitenkant laten spuiten en verder afbouwen.
1970 Plymouth BarraCuda-GranCoupe 383cuiHP 4-speed pistol
1968 Plymouth Fury Fast Top Coupe 383cuiHP 727
1968 Plymouth Fury Fast Top Coupe 383cuiHP 727
- BigBadCuda
- Posts: 32
- Joined: 25 Jun 2007, 13:26
Re: 1970 cuda rotisserie
Vandaag een beetje geschuurd aan de achterschermen. Dat worden 2 nieuwe en een rear deck filler panel
Hier een van de mooiste lasnaad die ik ooit heb gezien. A dirty mind is a joy forever
Re: 1970 cuda rotisserie
Welke bakker heeft daar aan gestaan???GAMBIT wrote:Hier een van de mooiste lasnaad die ik ooit heb gezien. [attachment=2]CIMG8611.JPG[/attachment
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies
Re: 1970 cuda rotisserie
Ik dacht dat ze het dak altijd afwerkten met tin!
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
Re: 1970 cuda rotisserie
Ha die roel !
Je bent lekker bezig zo te zien ... erg benieuwd wat dat allemaal gaat worden...
Inzake stralen : beter eerst doen voordat je gaat lassen, je zult pas dan echt een beeld krijgen van waar er
zaken niet in orde zijn en kom je niet voor vervelende verassingen te staan. Ook zul je dan bepaalde reparaties
veel makkelijker en eerlijker ( beter beeld van de conditie en dikte van sommig plaatwerk) krijgen.
Wij zelf zijn niet kapot van stralen, maar budgetair is het een prima alternatief, mits het goed gebeurd.
Lasnaden kun je prima nabewerken daarvoor hoef je niet na het lassen pas te gaan stralen.
Die dak lijnen : zijn zoals ook scamp al meld altijd vertint vanaf de fabriek ( en meer plekken) hetgeen op zich
(mits goed gedaan) een prima methode is om ruimtes op te vullen ( beter dan fillers), je kunt het verwijderen als je ergens bij moet, maar raad je aan het opnieuw te laten vertinnen tzt.
Versn.bak : Lekker een automaat nemen zou ik zeggen..., power zat ! en als we die ( zoals besproken) uitrusten met een manual valve body, kun je toch nog lekker zelf hard-shiften op elk gewenst toerental .. Een overdrive inbouwen is daarin ook zeer goed mogelijk zoals je weet, dan kun je de achteras voorzien van een lekkere hoge gearing ( hard optrekken) en toch nog bij lagere toeren cruisen
En je weet... als je vastloopt of vragen hebt... ons altijd ff bellen...
KEEP UP THE GOOD WORK !! Super dat er weer een prachtige cuda bijgaat komen in NL !
Je bent lekker bezig zo te zien ... erg benieuwd wat dat allemaal gaat worden...
Inzake stralen : beter eerst doen voordat je gaat lassen, je zult pas dan echt een beeld krijgen van waar er
zaken niet in orde zijn en kom je niet voor vervelende verassingen te staan. Ook zul je dan bepaalde reparaties
veel makkelijker en eerlijker ( beter beeld van de conditie en dikte van sommig plaatwerk) krijgen.
Wij zelf zijn niet kapot van stralen, maar budgetair is het een prima alternatief, mits het goed gebeurd.
Lasnaden kun je prima nabewerken daarvoor hoef je niet na het lassen pas te gaan stralen.
Die dak lijnen : zijn zoals ook scamp al meld altijd vertint vanaf de fabriek ( en meer plekken) hetgeen op zich
(mits goed gedaan) een prima methode is om ruimtes op te vullen ( beter dan fillers), je kunt het verwijderen als je ergens bij moet, maar raad je aan het opnieuw te laten vertinnen tzt.
Versn.bak : Lekker een automaat nemen zou ik zeggen..., power zat ! en als we die ( zoals besproken) uitrusten met een manual valve body, kun je toch nog lekker zelf hard-shiften op elk gewenst toerental .. Een overdrive inbouwen is daarin ook zeer goed mogelijk zoals je weet, dan kun je de achteras voorzien van een lekkere hoge gearing ( hard optrekken) en toch nog bij lagere toeren cruisen
En je weet... als je vastloopt of vragen hebt... ons altijd ff bellen...
KEEP UP THE GOOD WORK !! Super dat er weer een prachtige cuda bijgaat komen in NL !
Greetssss
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
-
- Posts: 1345
- Joined: 09 Jun 2007, 22:27
- Location: egmond aan den hoef
Re: 1970 cuda rotisserie
die lasnaden van het dak zijn niet altijd vertint uit de fabriek, mijn 71 r/t die ik gesloopt heb was niet vertint, en de 71 superbee van een maat van me ook niet, maar bij mijn 73 charger weer wel. bij mijn 78 cordoba weer niet
maar ik zou het altijt vertinnen blijft altijd goed , mijn wagens die het niet hadden waren daar ook allemaal aangetast.
maar ik zou het altijt vertinnen blijft altijd goed , mijn wagens die het niet hadden waren daar ook allemaal aangetast.
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
Re: 1970 cuda rotisserie
Wellicht was het tin op in 71 ?
Greetssss
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....