1970 cuda rotisserie

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
User avatar
BigBadCuda
Posts: 32
Joined: 25 Jun 2007, 13:26

Re: 1970 cuda rotisserie

Post by BigBadCuda »

Helaas ben ik niet veel verder gekomen. Erg druk op het werk, dus veel overwerken. Als ik dan pas om 8uur half 9 kan beginnen heeft het niet veel zin meer.

De vloer van bestuurder/bijrijder is eruit en een paar kleine stukken bijgemaakt aan de voorkant. Toen ik de vloer eruit heb gehaald zag ik dat er best veel roest in de balken zat. Dacht dat kan je niet laten zitten voor als die in het loogbad gaat. Dus heb ik me een mobiele straler gekocht voor de ergste roest eruit te krijgen. Gaat behoorlijk goed. Gelukkig!!!
Maar eigenlijk staat de cuda nog steeds (zeker al 2 maanden) zonder nieuwe vloer in de garage :sucks:
Hopenlijk heb ik snel weer meer cuda tijd. Want het begint me erg lang te duren allemaal.
A dirty mind is a joy forever
User avatar
nr1freak
Posts: 109
Joined: 05 Jul 2007, 22:33
Location: gent-belgie
Contact:

Re: 1970 cuda rotisserie

Post by nr1freak »

leuk om iemand te zien die aan eenzelfde project als ikzelf bezig ben!
was het origineel een 318?
ik zie aan de onderkant dat er ook geen torque boxes en subframe connectors geinstalleerd zijn (zoals op mijn originele 6-in lijn barracuda ook het geval was) maar omdat ik een 440 installeer heeft de wagen wel extra frame stijfheid nodig om de extra pk's aan te kunnen...ik ben al een paar jaar aan de restauratie bezig maar ben dit pas onlangs te weten gekomen, gelukkig ruimschoots op tijd en niet als de auto al id lak stond ofzo :) vandaar dat ik het hier toch even aanhaal...
ik weet niet hoeveel pk's jouw 340 zal uitspugen maar mss geen slecht idee om in dit stadium van de restauratie eventuele verstevigingen aan te brengen!
ik heb me ook laten vertellen dat het geen slecht idee is om de lasnaden langsheen het chassis en andere belaste delen te verstevigen omdat het laswerk indertijd niet altijd even goed was...
good luck!
go catch a 'cuda,
if you can...
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: 1970 cuda rotisserie

Post by Dickdale »

nr1freak wrote:leuk om iemand te zien die aan eenzelfde project als ikzelf bezig ben!
was het origineel een 318?
ik zie aan de onderkant dat er ook geen torque boxes en subframe connectors geinstalleerd zijn (zoals op mijn originele 6-in lijn barracuda ook het geval was) maar omdat ik een 440 installeer heeft de wagen wel extra frame stijfheid nodig om de extra pk's aan te kunnen...ik ben al een paar jaar aan de restauratie bezig maar ben dit pas onlangs te weten gekomen, gelukkig ruimschoots op tijd en niet als de auto al id lak stond ofzo :) vandaar dat ik het hier toch even aanhaal...
ik weet niet hoeveel pk's jouw 340 zal uitspugen maar mss geen slecht idee om in dit stadium van de restauratie eventuele verstevigingen aan te brengen!
ik heb me ook laten vertellen dat het geen slecht idee is om de lasnaden langsheen het chassis en andere belaste delen te verstevigen omdat het laswerk indertijd niet altijd even goed was...
good luck!
zijn e-bodies met 440's dan zo anders, qua chassis, als er een met een six slant?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
nr1freak
Posts: 109
Joined: 05 Jul 2007, 22:33
Location: gent-belgie
Contact:

Re: 1970 cuda rotisserie

Post by nr1freak »

Na wat opspeuringswerk blijkt dat er dus bij de 440 torqueboxes zitten, kleine verstevigingsplaten aan het chassis net achter de voorwielen, zwaardere torsiebaren en aangeraden wordt (ook al was dat origineel niet zo) om het subframe met connectors aaneen te hangen (het frame houdt op net voor de zitkuipen vooraan en begint erna weer opnieuw tot achteraan, dat alles zou wonderen doen voor de wegligging! Uiteraard ook stijvere vering en eventueel ook swaybars voor en/of achteraan! Ik vond dit alles en veel meer op www.cuda-challenger.com, een geweldig amerikaans forum waarop ik al meer geleerd heb in een week dan op al de tijd ervoor :) zeker eens bekijken! Daar zitten een paar serieuze cuda-freaks tussen! :yeah:
go catch a 'cuda,
if you can...
User avatar
BigBadCuda
Posts: 32
Joined: 25 Jun 2007, 13:26

Re: 1970 cuda rotisserie

Post by BigBadCuda »

Hoi nr1freak,

Het was al origineel een 340 cuda, maar die zat er niet meer in. Ik heb een 70er 340 bij PTTM gevonden zoals je al weet. Deze is gestroked naar 416cui met 560hp en een koppel van 540nm. Fred had mij er ook al op gewezen dat ik frame connectors eronder moest lassen. Van die torque bodes wist ik niet. Heb je hier foto's van? Hoe ver ben jij nu met de wagen? Ik zou graag daar foto's van zien. Altijd leuk om te zien hoe ver iemand is en te vergelijken. Wat de las naden betreft denk ik eraan om ze volledig te solderen. Maar weet niet of dit optimaal is.
Ik zal binnenkort een paar foto's hier op zetten hoe ze er nu bij staat. Die site cuda-challenger.com kijk ik ook vaak genoeg op. Leuke goede site. Maar het duurt me allemaal veel te lang. Erger me dood dat altijd weer iets voor de cuda gaat :boos:
Jij ook veel succes met de vetste muscle car die er is. ( voor mij dan ;) )
A dirty mind is a joy forever
User avatar
nr1freak
Posts: 109
Joined: 05 Jul 2007, 22:33
Location: gent-belgie
Contact:

Re: 1970 cuda rotisserie

Post by nr1freak »

foto's van de mijne staan ook tussen de projecten, 2 plaatsen onder jouw post ongeveer :) ik heb de torque boxes net toegekregen in de post, zal ze d'r een van deze weken onderlassen en dan neem ik een paar foto's! een vriend vertelde mij gisteren dat ik moet opletten van de keuring (APK bij jullie) want verstevigingswerken aan het chassis zijn blijkbaar niet toegelaten... maar ik ga er maar van uit dat die ambtenaartjes bij de keuring geen hol verstand hebben van hoe een cuda d'r origineel vanonder uitziet dus daar maak ik me al niet te druk in :gaap
go catch a 'cuda,
if you can...
User avatar
nr1freak
Posts: 109
Joined: 05 Jul 2007, 22:33
Location: gent-belgie
Contact:

Re: 1970 cuda rotisserie

Post by nr1freak »

en oja: ik heb ook behoorlijk wat opzoekingswerk gedaan en het lijkt me inderdaad beter om de naden volledig te vertinnen (zeker de naden van mijn nieuwe quarterpanels enzo) het is een pak meer werk maar het loont vast en zeker!
go catch a 'cuda,
if you can...
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: 1970 cuda rotisserie

Post by Dickdale »

Waarom vertinnen? Ik weet dat het orgineel ook zo zit, maar dan corrodeert het ook eerder vanwege het galvanische effect. Twee verschillende soorten metaal met verschillende spanningen icm met vocht zorgt altijd voor corrosie...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
nr1freak
Posts: 109
Joined: 05 Jul 2007, 22:33
Location: gent-belgie
Contact:

Re: 1970 cuda rotisserie

Post by nr1freak »

Dickdale wrote:Waarom vertinnen? Ik weet dat het orgineel ook zo zit, maar dan corrodeert het ook eerder vanwege het galvanische effect. Twee verschillende soorten metaal met verschillende spanningen icm met vocht zorgt altijd voor corrosie...
wat veel mensen vergeten is om na het aanbrengen van de vertinpasta (op een geheel zuivere ondergrond uiteraard) de restjes flux weg te wrijven met een beetje water-soda mengeling, om het zuur te neutraliseren, anders heb je inderdaad binnen de kortste keer roest. maar nu heb ik ergens gezien dat er ook zuurvrije fluxpasta bestaat dus die ga ik wel even zoeken! en ook hebben ze nu loodvrije toevoegstaven die naar het schijnt nog beter hechten en veilig zijn om bijvoorbeeld nadien de loodnaad te schuren met schuurpapier of zelf een schuurschijf (hetgeen heel riskant is met lood, dat is ahw kanker op een stokje!)
plamuur is heel gemakkelijk aan te brengen en na te bewerken maar feit is dat plamuur nog altijd poreus is en ook water kan opnemen... ook mag je het nooit dikker dan zeg maar een mm of 2-3 leggen anders breekt en schilfert hij makkelijker, ik denk nog altijd, als het voor de lange duur is ben je nog altijd beter af met lood, als je tevreden bent met een paar jaar eer je de boel weer mag afschuren en herbeginnen, zou ik voor plamuur gaan!
oja, lood krijg je nooit helemaal mooi vlakgeschuurd als bv plamuur dus sowieso is de toplaag af te werken met (spuit)plamuur, maar dan hebben we het over tienden van een mm, niet meer!
go catch a 'cuda,
if you can...
Post Reply