1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
Tony Mopar

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Tony Mopar »

Pagina 7 alweer! Man, wat lul ik veel :lol:

Ik had grootse plannen om de subwoofers in te gaan bouwen in de achterbak, maar nadat ik de 1000 Watt versterker had ingebouwd en als test had aan gesloten op mn JBL speakers, bleek het meer als voldoende te zijn. :) Het is al zo hard - en vrijwel onvervormd - dat ik er op standje melt-down al niet langer dan 1 of hooguit 2 nummers van kan luisteren voordat mn hoofd uit elkaar knalt... :lol: Dus ik laat die subwoofers maar voor wat het is.

Het is toch enkel voor wanneer ik stil sta en muziek wil luisteren want als ik rij, dan is de 360 motor de muziek. :good: (Al is het nog steeds te zacht op het moment) Dus ik heb de gitaarversterker weer ingebouwd en daarop de versterker gemonteerd. Ik heb de stuurdraad die de amp aan/uit zet, aangesloten op een van de nieuwe flip switches op mn nieuwe console en kan vanaf daar de versterker aan en uit schakelen.

Helaas is de 8-track vertrokken uit de auto: jammer, want het stond echt gaaf maar de kwaliteit was om te huilen en elke keer liep er wel weer een bandje vast om vervolgens...heel.....traag......af.......te........spelen :lol: en heeft plaats gemaakt voor een aliexpress Bluetooth receiver van 6 knaken. Werkt als een tierelier en speel nu zo alles af van Spotify. :happy:

Dus weer iets van mn lijstje af kunnen vinken.

Ben ook bezig geweest met mn 440 en een hoop mensen in real life en op allerlei fora gesproken wat te doen, want ik zag door de bomen het bos niet meer. Of ie nu in mn Fury gaat of in een andere C-body: hij moet wel gewoon af zijn dus eindelijk een plan de campagne gemaakt. Via amerikaans forum een #187 oliepan gekocht die een inham heeft voor de pitman arm (nodig voor een C-Body) dus die gaat erop.

De koppen gaan binnenkort naar Post & Drost die mn huidige 975 koppen gaan flowen/3 angle valvejob en er gaat een Hughes Whiplash cam in, compleet met lifters en springs. Samen met mn 440 performer intake, 750cfm en headers moet dat toch een betrouwbaar straat motortje op gaan leveren. :) More on that as it continues.

En ik wil een 8.75 as om mn huidige 8.25 as te vervangen. Vraag op Smoelenboek gesteld en kreeg gelijk een tweetal reacties van 2 forumleden die gelukkig wilden helpen met mn zoektocht! Zo had Mario een supersterke 489 behuizing voor een 8.75, compleet met een nieuwe lagerset en nieuwe 3.23 gears voor me liggen en had forumlid Superfly een complete behuizing met assen! :good:

Thanx fellas!!! :yeah:

Het enige wat ik nu nog moet hebben is een suregrip. Dus als iemand die nog in de verkoop heeft, dan hoor ik het graag. En anders eens Dr. Diff mailen want die maakt repro suregrip units. En dan op mn gemakkie in elkaar bouwen. Nu heb ik wel erg veel winter projectjes liggen dus moet nu toch binnenkort de Fury een tijdje stil leggen helaas.... :(

Gisteren een BBQ in mn loods samen met Moparboys Ferry, Eugene en Mario om er eens een leuke middag van de maken. Mn bus tactisch geparkeerd zodat mn loods niet zichtbaar was voor de corona gestapo en de BBQ in de fik gestoken. Dirk had 3 varianten van zn moonshine gemaakt: 40, 60 en 80%, er was bier, kip, hamburgers en gehaktstaven :lol: We hebben natuurlijk allemaal slechts 1 biertje of 1 shotje op uiteraard.

Dirk was lekker met het vleesch bezig toen ik rond 12 uur de enorme dreunen hoorde van Mario's gifgroene Roadrunner, die met een enorme burnout, met de cutouts volledig open, even zn entree kwam doen.. :OO: MEEP MEEEP!

Gelijk een rondje met hem mee gereden en kon mn voeten amper op de bodem krijgen, zo aso trok dat ding....HEERLIJK! :lol: :lol: Kort daarna hoorde ik een geluid wat ik tegenwoordig uit duizenden herken: de Dart van Ferry natuurlijk, die niet eens cutouts heeft maar zoveel kabaal maakt, dat ie ze ook niet nodig heeft en de Barracuda van Eugene.

De auto's voor de deur, het lucht van de BBQ en de muziek van de 8 cylinders trok alweer snel aandacht van mn buren die tegenwoordig graag komen buurten en om de auto's te bewonderen. De Poolse werknemers aan de overkant een flesje van 60% gegeven en na een uurtje liepen die de polonaise te doen :lol: Dirk lachend in zn vuistje natuurlijk.. :D "Met mijn shit moet je niet dollen"... :lol: We hebben ontzettend gelachen en het was een supergezellige middag! :happy:

Voor herhaling vatbaar, wat we dus ook vanaf nu op frequente basis gaan doen.

Mario vertrok, uiteraard met een gruwlijke burnout :D rond een uurtje of 4/5 en wij zijn daarna met de Fury, de Dart en de Barracuda naar de Parkkade in Rotterdam gereden, waar we iedereen hebben laten genieten van onze wagens. :)

Ik kwam rond 9 uur thuis en kreeg eigenlijk gelijk een appje van Ferry, die had door het springen van zn Dart - Dat ding trekt namelijk zo hard op en door zijn nieuwe banden en vering heeft ie zoveel grip, dat de auto haast vooruit springt, "het lijkt wel een mexicaanse springboon", zei Dirk nog :) - een fuseekogel gebroken en vroeg of ik hem kon helpen met een garagekrik. Hij stond midden in de stad met zn wiel op half zeven en natuurlijk ben ik gelijk naar hem toe gereden om hem te helpen. Fuseekogel erin geduwd en voorzichtig naar een opslagplek gereden in de buurt. :good:

Eind goed al goed.

Maar het was zo gezellig op de Parkkade, dat we gewoon daar 1 of 2 keer in de maand gaan afspreken. Want wie heeft er nu zin om 6 maanden te gaan wachten tot het weer mooi weer wordt...Dus als je zin hebt, kom dan vooral ook! Geef me een PM als je ook eens wilt komen en dan geven we je de data door.

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! :D
Attachments
IMG_7059.JPG
IMG_7058.JPG
IMG_7056.JPG
IMG_7054.JPG
WZEZ0791.JPG
SVVC8076.JPG
IMG_7047.JPG

jeffrey.....

Post by jeffrey..... »

Goed verhaal!

Wel apart van die fusekogel! Hopelijk valt de schade mee. Lijkt een nette dart!
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76

Ferry83

Post by Ferry83 »

Mooi verhaal Tony :yeah: Was gezellie weer en op de parkkade zeer welkom tussen al het "pop and burble" volk.

@Jeffrey
Ja, de onderste fusee brak finaal af bij het wegtrekken. Heb er alles van proforged onder zitten en dat zou wel het degelijke spul van dit moment moeten zijn. Kan niet zo zijn dat het kapot gaat met een beetje optrekken. Mail gestuurd naar ze met foto's en ik krijg twee stuks toegestuurd!

Verder blij dat m'n carter vrij bleef na de val en voor de rest alleen een stabilizer link verrot.
B200 shorty tradesman
69' Dodge Dart 417 Swinger

jelmoer

Post by jelmoer »

Wees blij dat je niet op de snelweg reed.
Had je pijltje behoorlijk uit koers geraakt.
Succes met de reparatie.

En Tony blijf de pagina's maar aanvullen.
Nog even en het heet Tony's Mopar en BBQ forum😎

jeffrey.....

Post by jeffrey..... »

Netjes! Van pro forged.

Ik ben trouwens gek op bbq :good:
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76

Post Reply