1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
blade
Posts: 1192
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by blade »

Great story as usual, Tony! :lol:
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition

User avatar
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Tony Mopar »

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! :good:

Maar ik moet nu toch wel snel weer iets gaan posten over mn Fury :) Want dit gaat enkel nog maar over leuke tripjes :lol: :lol:

User avatar
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Tony Mopar »

“Is dat nou een Plaaimaut?”
Ik denk dat iedereen met een Plymouth dat wel eens gehoord heeft. :lol: Of “Criesler”. Maar ik was toch wel verbaasd dat er iemand “Plaaimaut” zei op een Amerikanen Meeting…”Die motten ze er eigenlijk gelijk vanaf schoppen”, zei Dirk nog, “Want dat soort tuig hoort hier niet!”, voegde hij er nog aan toe. :happy:

Al tijdens de meeting in Den Haag zag ik een klein plasje water liggen onder mn auto, precies onder de radiateur. Ik kap open om te kijken of ik iets zag maar er was geen lekkage te zien. Zal er wel al gelegen hebben dacht ik, maar je twijfelt dan toch altijd een beetje.
Net zoals je bij het tankstation staat, je net hebt betaald en terug naar je auto loopt. Negen van de tien keer zie je dan ook altijd iets onder je auto liggen en gaat het toch altijd ff door je hoofd of het wel eens van jou zou kunnen zijn…

Maar vaak lag het er gewoon al en is er niks aan de hand.

Dat dacht ik nu dus ook.

Ik heb me de gewoonte aan geleerd dat wanneer ik de Fury wegzet, ik er altijd een stuk karton onderleg zodat ik de dag erop kan zien of er iets lekt. Aangezien mijn vrouw een directe lijn met Aliexpress onderhoud, heb ik altijd een onuitputtelijke stroom van vers karton. :D

Maar een paar dagen later zag ik ineens – naast de standaard olie lekkage :) – wat koelvloeistof liggen en het werd met de dag erger. Ik zag wel dat de radiateur nat was, maar kon het niet echt pinpointen. Maar hij was dus wel degelijk lek! Dan maar gelijk een aluminium radiateur en gelijk het www op. Viel helemaal niet mee om er een te vinden die er gelijk zo in kon want of de maat klopte niet, de aansluitingen zaten verkeerd of de olie leidingen kwamen niet uit. Op Summit zag ik wel een direct replacement maar kostte 325 dollar en bovendien duurde dat dan zeker een maand voordat ik weer kon rijden.

Mailtje gestuurd naar een custom radiateurbouwer – Hartgers Radiateuren - in Nederland en die vroeg 500 piek en daarmee verdween direct mn zin in een aluminium radiateur als sneeuw voor de zon. :sucks: Op Facebook gevraagd of iemand een 26 inch radiateur had maar ook daar geen succes.

Toen Radiateur Service West in Rotterdam een mailtje gestuurd of te vragen of ze mijn radiateur konden repareren. Gelijk kort mailtje terug: “Kom maar langs”. :good: Samen met Dirk de radiateur uit de Fury gelepeld en op naar de Spaanse Polder. Radiateur verdween in een bak met water, alles werd afgedopt en onder druk gezet. Langs de gehele bovenkant was de radiateur lek en Dirk en ik keken elkaar aan met een blik zo van: Dat komt niet meer goed. :sucks:

Gast zegt: “Beetje lekkies daar, geen probleem. Binnen 3 dagen klaar en kost 6 tientjes.” :OO: Na drie dagen belde ze me op dat die klaar lag, gerepareerd en opnieuw gespoten. Super service dus! Gelijk naar de Fury en erin gehangen want 3 dagen niet gereden dus chagerijnig :lol:
Erin was een eitje en ik wilde het laatste slangetje aansluiten op de aansluiting die net onder de vuldop zit, die naar je expansievat gaat.
Breekt verdomme die aansluiting af! Van mn net opgeknapte radiateur! :hammer:

Dirk steeksleutel 60 en ik met die voorhamer naar die olievaten en al vloekend en tierend 5 minuten die vaten volledig tot pulp geslagen alvorens we weer helder konden denken. :boos: Mn vader gebeld en die kwam, zoals gewoonlijk weer met een gezicht zo van “niks aan de hand” langs met zn soldeerzooi en zegt: “Staat geen druk op. Ik soldeer het wel even voor je” en na 5 minuten was het gefixed. :winner:

The Toecuttter Rides Again!

Wat een ellende toch, die APK keuring! Hij moest voor de 20ste gekeurd zijn en ik heb het tot de laatste week gerekt. Ik vind het elke keer weer verschrikkelijk, die APK keuringen met die ouwe Amerikanen. Ok, als je een showroom car hebt, die 5x per jaar rijd, zal het allemaal wel meevallen maar ik heb altijd slechte ervaringen. Had Hans van 6-pack al gebeld of hij ook auto’s keurde maar dat deed hij helaas niet.

Dus ik vraag aan wat kennissen of ze een APK station weten waar ze niet zo moeilijk doen en iemand wist wel een adresje. Ik alles nagelopen en buiten en wat rare rammel in een demper, vond ik geen bijzonderheden. Dus ik kom aan bij die garage, komt er een vent naar buiten lopen zo met een blik van: “Tis da voor oud tering ding”… Ik rij de auto naar binnen en we stappen uit. Die vent kijkt naar de voorkant en zegt: ”Klappen die koplampen open ofzow!”, ik knik…. Vent loopt naar de achterkant en scharniert mn kentekenplaat – waar ooit de tankdop achter zat - 20x open en dicht zo met een blik van “Gaar tering ding!” en liep wat te mompelen over roest en verrot.

De keuring moest nota bene nog beginnen….Zn hele gezicht stond gewoon op onweer en het was duidelijk dat ie de auto zeker niet ging goedkeuren.
Dirk en ik irriteerde ons rot aan die vent en toen ie tegen Dirk zei dat ie wel 1.5 meter afstand moest houden en we hem vervolgens een Corona gekkie noemde, was voor beide partijen de maat vol en verlieten we - met een ongekende burnout want garagevloer :D – zijn garage om daar nooit meer een wiel binnen te zetten.

Nog 2 dagen voor de verloopdatum…

Nu weet ik niet of het door ons komt, of door mijn Mopar maten die regelmatig lang komen, maar er zijn nu al 5 buren die in ouwe Amerikanen zijn gaan rijden sinds ik daar zit. :good: En het is er echt op vooruit gegaan. Zo schuift eigenlijk iedereen aan bij onze BBQ en staan alle auto’s voor mn deur. Supergezellig geworden zo met z’n allen.

Dus we zitten zo te zuipen en te lullen over van alles en nog wat, komt het onderwerp ineens op APK keuringen. Zegt er iemand, “Joh, je moet eens naar die Turken gaan in de Spaanse Polder, geen enkel probleem.”. Ik zie Dirk naar zn voorhoofd grijpen maar ik zeg tegen hem: “We gaan er morgen gewoon heen!”. Nood breekt wetten! Haha

Dus de volgende dag wij erheen. Dirk zn MAGA petje op en we komen aan bij de garage. En ja hoor, alle vooroordelen werden direct bevestigd: 2 AMG benzen voor ons, een Bentley GT en een Panamera. We sluiten achteraan de rij aan en lopen naar binnen. Gasten supervriendelijk en er werd gezegd dat wij als 4de auto aan de beurt waren. We lopen weer naar buiten, staat iedereen om de Fury heen te joelen en foto’s te maken. De bestuurders van de eerder genoemde auto’s en nog wat buren van de panden ernaast. :happy: De APK garage gasten komen ook naar buiten om te kijken en mengden zich in het gejoel. Iedereen ermee op de foto natuurlijk, motorkap open en een hoop “GÜNDELÜN DELÜN DELÜN DÜN!” :lol: en uiteraard een hoop getüüter.

De oppertürk vermaande ineens dat alles opzij moest en we mochten als eerste op de brug. De Turkse meejoel/jankmuziek ging op 10, iedereen liep mee naar binnen, we kregen thee en koffie, moesten alles vertellen over de auto en ik heb met open ogen staan te kijken hoe Dirk met MAGA pet en al, de horlepiep ging dansen samen met nog een stel van die gasten. :yeah: Gast zag mn gitaar versterker staan in mn kofferbak en kwam gelijk aan met een Turkse gitaar en begon erop te spelen of zn leven er vanaf hing.

We hebben ongelofelijk staan lachen daar! 2 bleekscheten tussen 50 Turken. Die auto maakt echt wat los bij mensen he…

Na 5 minuten op de brug was het dan ook bekeken en kreeg ik mijn felbegeerde papiertje in mn handen. Na handen schudden met iedereen en nadat echt iedereen er mee op de foto was geweest gingen we enigszins verbouwereerd weg.

What The Fuck Just Happened! :lol: :lol:

We rijden de hoek om, pleurt mn halve uitlaat eronderuit :happy: Blijkt dat dat geratel uit mn demper het begin van een scheur te zijn geweest en ligt een kant van de uitlaat, na de demper los op de grond. Als het 10 minuten eerder was gebeurd was de Fury zeker afgekeurd maar nu keken Dirk en ik elkaar lachend aan zo van: “SCHIJT!” :D

Stuur me PM als je je auto wilt laten keuren in de buurt van Rdam voor het adres. :good:

Gelijk de BBQ aangestoken om het te vieren. Uitlaat opgemeten en het blijkt een 2.25 inch maat te zijn. Kutmaat dus, want vrijwel niemand verkoopt die maat. Ferry een appje gestuurd en hij en zn maat hadden nog wel wat dempers in die maat liggen. We zouden s’avonds gezamenlijk gaan BBQen bij mij dus zouden ze de dempers gelijk meenemen.

Supertof natuurlijk!

Vriend van buurman kwam nog even langs met een 572 Chevelle. Heb niks met Chevelles maar die motor was wel heel bruut zeg! Heb er een paar foto’s van gemaakt.

Leuke avond gehad, lekker gegeten en nog wat genoten van de een van de laatste warme avond van het jaar. Fer en maat rond 10 uur weg want zij zouden naar een meeting gaan in Duitsland. Ik kon helaas - doordat de uitlaat er half aflag - niet mee maar Dirk en ik zouden de volgende dag de huidige dempers eronder uit gaan halen en de nieuwe dempers gaan passen. 2 Thrush en 2 noname dempers.

De volgende dag met de reciprozaag de dempers eraf gehaald en de uitstukken van de uitlaat verwijderd. Dus de uitlaat loopt nu zonder dempers tot het midden van de wagen. Ik zeg tegen Dirk: “Toch eens kijken hoe het nu klinkt!”. :happy: We starten de Fury en het geluid is waanzinnig!! “Vergeet dempers!”, zei ik, we zetten er gewoon een straight pipe onder en besloten om een rondje te gaan maken. Maar na 10 minuten was alle lol ervan wel weg… :sick: De herrie was zo erg, dat je er gewoon koppijn van kreeg en je voelde de dreunen tot in je stoel.

Terug naar de loods om te kijken welke van de 2 dempers het beste zouden klinken maar geen van beide paste. Blijkt dat vanaf de spruitstukken beide pijpen in een V naar het midden lopen, best wel dicht bij de cardan. Beide nieuwe dempers kwamen tegen de cardan aan dus te breed. Beetje raar gebouwd dus, die uitlaten.. :hmmm:

Deze week gaat ie bij een kennis de brug op om te kijken of we toch de dempers eronder kunnen krijgen en ik heb – just in case – toch ook maar een tweetal cherrybombs gekocht bij AJ Speedshop want die zijn zo smal, die passen op zeker.

En maandag a.s. gaat de Fury naar een AGIN, een gasboer specialist in Rotterdam. Die gaat een 8mm aansluiting op mn LPG tank maken, een nieuwe leiding trekken naar mn nieuwe IMPCO verdamper en nog wat gas gerelateerde aanpassingen maken. Stond al een tijdje op de verlanglijst. En aangezien ik nog geen dempers heb, breng ik hem gewoon zonder dempers! De eigenaar is superaardige gast en ook gek van Amerikanen, dus zal geen probleem voor hem zijn 😊
Attachments
IMG_6928.JPG
IMG_6925.JPG
IMG_6923.JPG
IMG_6855.JPG

User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7453
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by BigBlockMopar »

Maar voor de rest nog wat meegemaakt of nie? :lol: :lol: :lol:

:yeah:

jelmoer
Posts: 251
Joined: 28 Aug 2012, 23:32
Location: Delft

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by jelmoer »

Ik was even bang dat je een normale situatie zou gaan beschrijven😂
Watbetreft die gasboer die is zeker erg vriendelijk.
Daar kun je altijd vinden wat je nodig hebt en is heel behulpzaam👍🏻

User avatar
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Tony Mopar »

ach ja, een mens maakt eens wat mee he... :D

En vandaag de Fury opgehaald bij gasboer AGIN BV. in Rotjeknor.

Heeft toch nog wel een paar daagjes geduurd maar ze moesten meer doen dan de geplande 2 uur. Het werden er 5 maar ze hebben me echt met de prijs gematst dus dat is dan wel weer vet flex cool! :lol:

Afdekplaat op de tank, 90 Ohms draad aansluiting voor een meter, 8mm nippel op de tank en een 8mm slang. Dan een soort van reservoir voor als ik kick-down en er meer gas wordt gevraagd - geen idee wat het is maar is beter zeiden ze - een nieuwe 8mm afsluiter, nieuwe waterslangen, gasslang en helemaal afgesteld.

Ik rij nog zonder dempers dus heb nog niet goed kunnen testen want ik ben stiekum binnendoor naar mn loods gereden want de Fury maakt echt een enorme tering herrie en wil nu echt niet aangehouden worden door mn grote vrienden. :happy:

De komende dagen de auto klaar maken voor de nieuwe dempers en eindelijk een gasmeter inbouwen. Ben ik ook eindelijk van die gasangst af. :)

Inmiddels ook de Cherrybombs binnen en vrijdag bepalen welke ik eronder ga zetten.

Check de foto's van mn nieuwe gas setup: ziet er gelikt uit!
Attachments
IMG_6937.JPG
IMG_6936.JPG
IMG_6935.JPG
IMG_6934.JPG

jelmoer
Posts: 251
Joined: 28 Aug 2012, 23:32
Location: Delft

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by jelmoer »

Dat reservoir is een voorraadpot.
Mocht je veel vermogen vragen heb je kans op een tekort aan gasaanvoer.
Dus zit dit tankje er om wat extra gas in op te slaan.
Maar ziet er weer super netjes uit.

User avatar
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Tony Mopar »

Ja! Dat is het idd JM, een voorraadpot.

Had het eerst niet dus weet eigenlijk niet of het wel zo nodig is eigenlijk :) maar goed, het zit er nu op. Wel fijn trouwens dat de monteur een extra loop in de gas toevoerslang heeft gelegd voor me. "Want je bent lekker aan het bouwen, dus als je de verdamper/afsluiter/voorraadpot enigzins wilt verleggen/verplaatsen, dan kan dat", aldus de monteur van AGIN.

Gasten hebben echt wel met me meegedacht.

Hou ik van! :good:

EDIT:

Vraagje aan de kenners: Enig idee hoe ik een analoge meter - benzinemeter - kan aansluiten op de Ohm draden die vanaf de LPG tank afkomen? Ik heb 2 draden die vanaf de tank afkomen en ik heb een meter met 3 aansluitingen: een Plus, een Min en een S.
Heb de meeste combo's al geprobeerd maar steeds geen leven in die naald..,

Iemand een idee?

Dickdale
Posts: 3926
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Dickdale »

waarschijnlijk verschillend ohm bereik?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/mopars.in.europe :yeah:

User avatar
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Tony Mopar »

Hoe kan ik de meter doormeten :) om te zien wat het Ohm bereik is van de meter?

User avatar
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Tony Mopar »

Na een post op Facebook ben ik er inmiddels achter gekomen hoe de LPG sensor kan worden aangesloten op een benzinemeter.

Nu een autometer ultra lite fuel meter op de kop tikken met het zelfde weerstandsbereik en dan kan ik mn dashboard gaan aanpakken.

Gisteren nieuwe dempers onder de Fury gezet. Had eerst de Cherry Bombs geprobeerd maar dat klonk maar lelijk zeg! Een soort van geknetter ipv een mooie diepe roffel! Bleh!

Gelijk er weer onderuit gehaald en Thusmasters eronder gehangen. Klinken mooi en diep. Wel een stuk stiller als voorheen want die oude dempers waren lek natuurlijk maar goed, wellicht ooit nog eens een cut-out systeempje monteren :)
Attachments
90E3E4B8-A7AD-41ED-9C59-977C37522CBE.jpeg
DA264500-856F-4800-B8DD-9DF4364A00B3.jpeg

runner
Posts: 53
Joined: 25 Jun 2012, 06:39
Location: uitgeest

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by runner »

je ben weer lekker bezig tony :good:

User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7453
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by BigBlockMopar »

Gelukkig ben je er uit eigen ervaring ook achter gekomen dat cherrybombs gewoon schijtpijpen zijn... :D :D
Ze klinken nog acceptabel bij stationair, maar gewoon ronduit kut bij gasgeven. Dan kan ook niet anders want ze zijn enorm restrictief in een uitlaat. Daarom gaan ze ook knetteren als je er veel uitlaatgassen doorheen probeert te proppen... :)

User avatar
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Tony Mopar »

Ik vind het wel wennen hoor, dat beschaafde geluid van mn nieuwe dempers...Er zit nog wel een mooie diepe roffel in maar dat ruige is weg.. :( Dus daar moet echt wat aan gedaan worden met de tijd. Ik lees heel veel over cut-outs en vooral ook hoe vaak de elektrische variant kapot gaat. Er is ook een vacuüm variant waarover men beter te spreken is.

Hebben jullie ervaringen met cut-outs? Dan hoor ik graag jullie bevindingen/merken.

Als je nu een H pijp hebt, zou je dan ook een cut-out kunnen zetten in de tussenpijp? Dan heb je er maar 1 ipv 2...Zat ik zomaar ineens aan te denken. :)

Maar goed. Had mn contact aan laten staan waardoor toen ik de volgende dag kwam, mn accu d00d was... :sucks: Ik dacht, geen probleem, ik hang hem aan de lader en dan komt het weer goed. Lader aangesloten maar gewoon niet willen laden he! :hmmm: Dokter Google zei dat de meeste laders niet meer laden wanneer de spanning onder de 10 volt is en dat je een goede accu in serie moet zetten of toch te kunnen laden. :good:

Ik had nog een goede accu dus er naast gezet en inderdaad: de accu laadde! :yeah: Dus een nachtje laten staan en de volgende dag een spanningsmeter op de accu gezet om te zien hoe vol die was. Maar toen ik de laadkabels los maakte van de accu, zag ik zo de spanning afnemen op de meter... :( De accu hield geen spanning meer vast en liep gewoon gelijk leeg toen ik de laadkabels eraf haalde... :boos:

Mn Optima Red accu was overleden aan Corona... :lol: Slechts 2 maandjes oud! :sucks:

Vandaag nieuwe gehaald bij dezelfde winkel en eerst geklaagd dat mn accu na 2 maanden al de geest had gegeven in de hoop dat ze me gewoon een nieuwe zouden geven maar geen garantie helaas en ze trapte niet in mn praatjes... :D Wilde gelijk een nieuwe kopen en zag dat er 2 modellen waren: een gewone en ook een met dubbele polen erop. Gelijk die genomen want altijd handig. :)

Duur grapje zo'n accu dus volgende x niet zoveel zuipen van Dirk zn moonshine en koppie erbij houden :letop:

Ook even de laatste hand gelegd aan de bedrading van mn MSD ontsteking: Samen met mn ouwe in de Fury de kabels verlengt die naar de achterbak moeten gaan voor het MSD kastje en nog wat extra kabels gesoldeerd voor mn nieuwe geluids installatie.

Ik ga namelijk de gitaarversterker tijdelijk uit mn kofferbak halen om er een 1000 Watt Carboomer in te plaatsen. :) Modulair zodat ik kan switchen tussen de gitaarversterker, de carboomer en later ook nog een BBQ :) De JBL speakers had ik een tijdje geleden al ingebouwd in de hoedenplank, dus nu de komende week een removable subwoofer kist maken voor mn Polk MoMo Subwoofer speakers. :OO:

Ik bouw de kist op de zelfde bevestigingspunten als de gitaarversterker zodat het makkelijk in en uitbouwen is en bovenop de kist bevestig ik ook de beide versterkers zodat het een geheel wordt. Leuk klusje! :good:

Wat een minder leuk klusje wordt, is mn nieuwe bedrading. Ik heb de EZ wire kit besteld die ik deze winter ga inbouwen in de Fury. Alle bedrading gaat eruit en deze nieuwe gaat erin. De kit ziet er wel super gelikt uit en alle kabels zijn om de 20cm gemerkt dus het komt wel goed maar het is gewoon echt een hoop werk...Dus dat wordt nog wat... :lol:

Als iemand zich geroepen voelt om mij en Dirk hiermee te helpen dan ben je van harte welkom! :lol: :lol:

En ook alvast een goedkoop benzine metertje van 90 Ohm aangesloten op de LPG tank sensor om te zien of het werkte en ja! Het werkt! :OO: Geen Gas-Angst meer! :yeah: Dus nu gelijk een aantal auto-meter meters gekocht want ik heb ook nog wat plannen met mn dashboard.

Het wordt een drukke maar vooral leuke winter! :good:
Attachments
IMG_6975.JPG
IMG_6972.JPG
IMG_6961.JPG

User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7453
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by BigBlockMopar »

Tony Mopar wrote:
03 Oct 2020, 17:51
Ik vind het wel wennen hoor, dat beschaafde geluid van mn nieuwe dempers...Er zit nog wel een mooie diepe roffel in maar dat ruige is weg.. :( Dus daar moet echt wat aan gedaan worden met de tijd. Ik lees heel veel over cut-outs en vooral ook hoe vaak de elektrische variant kapot gaat. Er is ook een vacuüm variant waarover men beter te spreken is.
Uiteindelijk worden ze wel wat luider door de koolaanslag intern die de demping iets verminderd.
Mijn Borla ST-mufflers waren bij stationair ook fluisterstil direct na montage. Nu hoor je ze best duidelijk inmiddels.
Als je nu een H pijp hebt, zou je dan ook een cut-out kunnen zetten in de tussenpijp? Dan heb je er maar 1 ipv 2...Zat ik zomaar ineens aan te denken. :)
Stereo is mooier ;)

Mn Optima Red accu was overleden aan Corona... :lol: Slechts 2 maandjes oud! :sucks:
Hang die dooie accu gewoon aan de lader samen met een andere, iedere keer als je in de garage bent. Laagste 'druppel-stand' van de lader.
Kleine kans dat de accu weer tot leven komt misschien.

Ik heb ook een Exide-gel accu zo maandenlang aan de lader gehad tussendoor, telkens als ik in de garage bezig was. Uiteindelijk bleef tie z'n spanning behouden en werkte hij weer goed.
Als iemand zich geroepen voelt om mij en Dirk hiermee te helpen dan ben je van harte welkom! :lol: :lol:
Ehhh..... Nou ik ben wellicht wel bereid om te helpen door af en toe wat toezicht te houden op de gang van zaken... :lol:

User avatar
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Tony Mopar »

Laten we het hopen Herman, want zeg nou eerlijk: een Mopar moet je horen! :good: Ik kijk het nog even aan maar ben me wel al aan het verdiepen in cut-outs.

Goede tip van de accu en dat ga ik zeker proberen! Vanaf nu staat hij op de lader en check ik gewoon elke dag om te zien of hij spanning vast houd. Lets hope so! :roll:

Toezicht houden mag, maar dan houd dat automatisch in, dat je ook toezicht op het vlees houd. Maw: BBQ dienst! :lol: Alle gekheid op een stokje: gewoon welkom hier natuurlijk als je eindelijk eens uitverhuist bent.. :lol:

jelmoer
Posts: 251
Joined: 28 Aug 2012, 23:32
Location: Delft

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by jelmoer »

Eventueel een c-tek lader aanschaffen.
Die is erg goed om een accu in coditie te krijgen en te houden.

Anders mag je die van mij wel even lenen.
Kan ik hem daarna voor je testen.
Weet je precies welke capaciteit er nog daadwerkelijk geleverd wordt

blade
Posts: 1192
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by blade »

jelmoer wrote:
04 Oct 2020, 15:42
Eventueel een c-tek lader aanschaffen.
Die is erg goed om een accu in coditie te krijgen en te houden.

Anders mag je die van mij wel even lenen.
Kan ik hem daarna voor je testen.
Weet je precies welke capaciteit er nog daadwerkelijk geleverd wordt
An Optima is an AGM battery, so the charger needs to have an AGM setting.
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition

jelmoer
Posts: 251
Joined: 28 Aug 2012, 23:32
Location: Delft

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by jelmoer »

Heeft hij ook....
Attachments
ctek-mxs-50-12v-08a-5a.jpg

User avatar
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Tony Mopar »

Thanx JM!

Maar ik ga het eerst even met mn eigen lader proberen. Ik hou me zeker aanbevolen om jouw lader te lenen mocht het niet lukken iig! :good:

jelmoer
Posts: 251
Joined: 28 Aug 2012, 23:32
Location: Delft

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by jelmoer »

Dat is prima..

Maar zoals Blade al schreef heeft een optima een andere opbouw als een standaard accu.
Dus heb je wel een lader nodig die met de AGM technologie rekening houd

Succes

User avatar
SuperFlyTNT
Posts: 817
Joined: 08 Jun 2007, 12:32
Location: Arnhem-Zuid

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by SuperFlyTNT »

Tony Mopar wrote:
03 Oct 2020, 17:51

Hebben jullie ervaringen met cut-outs? Dan hoor ik graag jullie bevindingen/merken.
Ik heb 'mechanische' cutouts met 4 bouten en een dik dekseltje :happy:
20200906_170515.jpg
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1

User avatar
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Tony Mopar »

SuperFlyTNT wrote:
05 Oct 2020, 15:06
Ik heb 'mechanische' cutouts met 4 bouten en een dik dekseltje :happy:
Werkt altijd! :lol:

auke.d
Posts: 11
Joined: 11 Aug 2020, 12:07

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by auke.d »

66sportfury.com wrote:
06 May 2020, 22:11
Ooit......2004 of zo iets....
ja..was van mij ,11 jaar geleden verkocht :( ,heb hem 14 jaar gehad ,kennis van mij had hem zelf gekocht in Texas :yeah:

User avatar
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Tony Mopar »

Zo eej! Das leuk om te horen: een van de eerste eigenaren dus! :good:

14 jaar gehad, dan zal je best wel wat kunnen vertellen over de Fury, leuk man! Wees gerust, de Fury is in goede handen bij mij en als je wilt, kom je hem gewoon weer eens op je gemakkie bekijken. Gaan we er een stukkie in rijden. :) Stuur maar een PM.

En je raad het nooit: Ik had Herman zn advies opgevolgd en de Optima accu gewoon paar weekjes constant aan de lader gehangen, gisteren los gekoppeld van de lader, gemeten en voila: hij doet het weer! :OO:

Tony blij! :yeah:

Post Reply