Had mezelf het 'fantastische' idee toebedacht om de zijkanten van mijn Dart eens te gaan wrappen!
Maar omdat een glimmende wrapfolie al snel alle oneffenheden laat zien op plaatwerk, dacht ik 'even snel' het plaatwerk enigszins wat strakker te maken alvorens de folie erop te plakken...
Anyway...

2 weken schuren/plamuren/hameren/schuren/plamuren en schuren/plamuren later... zit de folie er nog steeds.... niet op
Van het ene komt het andere namelijk.
Ik had ook al wat 'ellende' gezien onder het dakvinyl aan de achterzijde vd auto.
Dus voorzichtig even het vinyl los getrokken om een indruk te krijgen van deze ellende.
Dat was helaas ernstig genoeg om te besluiten om verder te gaan. Na wat wikken en wegen toch maar besloten om het hele vinyldak eraf te halen en alles kaal te maken en voorzien van een laag verf.
Zo gezegd zo gedaan, bijna...
Want de voorruit lekte ook al sinds dag 1 eigenlijk, en er zat een horizontale barst in de ruit.
Ik had enige tijd terug al een nieuwe ruit gevonden dus nu was het moment daar om deze te gaan plaatsen.
De oude ruit ging na verwijdering van sierlijsten en kitrestanten er vrij simpel uit zonder het bestaande rubber te beschadigen.
De nieuwe ruit vergde iets meer stoeiwerk om geplaatst te krijgen, maar is me uiteindelijk toch gelukt.
Daarbij heb ik de ruit-opening rijkelijk voorzien van kit, zodat er geen kans meer moet bestaan dat de voorruit ook nog maar 1 druppel zal gaan lekken.
Of dat zo is moet uiteraard nog blijken...
Op dit moment staat het dak in een lekkere laag primer wat verrassend genoeg een soort van 'vinyl'-structuur heeft gekregen door het rollen.
Meer pics:
https://www.bigblockmopar.nl/2019/09/do ... intenance/