Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....

Mopar or No Car!
Post Reply
User avatar
alain
Posts: 371
Joined: 09 Jun 2007, 23:18
Contact:

Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....

Post by alain »

Turbo kits voor small block Mopars. Website is nog in aanbouw, maar het spul ziet er leuk uit. Nog geen idee wat een setje moet kosten, maar is wel makkelijk zo.

http://www.moparturbokits.com/
Later,
~Alain~

A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....

Post by jvdwolde »

:lol: gelukkig ik dacht al, krijg je weer dat "snappers" gelul... :D

Mooie setjes, krijgen we dat ding van jou nog eens ergens te zien en horen? :roll:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
Rebel
Posts: 500
Joined: 08 Nov 2009, 20:06
Location: Huizen

Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....

Post by Rebel »

Heb ze net een mailtje gestuurd. Ben benieuwd naar de prijs.
Ik laat het wel weten :)
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....

Post by Bean Bandit »

Da's handig :good: In mijn ogen het lastigste, het loodgieters werk, is al voor je gedaan!

Handy, staat in m'n favorieten. :sneaky:

Groet, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....

Post by BigBlockMopar »

RPS... Real Plumbing Service? "voor al uw loodgieterswerk?" :D :D

Ook wel leuk dat die smallblockjes nu eens een beetje grote mannen PK's kunnen maken eindelijk :happy:
Ziet er goed uit wel. :)
71challenger
Posts: 351
Joined: 11 Jun 2007, 18:21

Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....

Post by 71challenger »

Dat konden ze al, maar dat heb je gemist omdat ze al weg waren voordat je big block op toeren was. :good: ;) ;) :happy:

nu wordt het helemaal erg :letop:
'85 Dodge Ramcharger 360 cui
'64 Dodge Polara 2door, 318 cui POLY.
rise above the bullshit.
User avatar
alain
Posts: 371
Joined: 09 Jun 2007, 23:18
Contact:

Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....

Post by alain »

:lol:

Even voor Herman: een 318 met een half barretje turbodruk ademt ongeveer net zoveel mengsel als een 600ci N/A motor ;)
Alleen als je rustig aan het cruisen bent, dan heb je het genot van een fijne small block :winner:
Later,
~Alain~

A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
User avatar
alain
Posts: 371
Joined: 09 Jun 2007, 23:18
Contact:

Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....

Post by alain »

jvdwolde wrote::lol: gelukkig ik dacht al, krijg je weer dat "snappers" gelul... :D

Mooie setjes, krijgen we dat ding van jou nog eens ergens te zien en horen? :roll:
Is wel de bedoeling Jack. Ik had goeie hoop voor dit jaar en was er hard aan bezig, maar er is ff iets anders tussendoor gekomen. Wil ook m'n ECU upgraden naar een betere, dus is ook weer ff cash voor nodig. Ik wil deze kopen:
Autronic SM4

Ik heb momenteel de SM2 versie, maar daar mis ik een aantal features die tegenwoordig wel beschikbaar zijn in de SM4. (bijvoorbeeld map aanpassing bij gebruik van een flexfuel sensor omdat ik op E85 ga rijden)
Later,
~Alain~

A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
Graard
Posts: 29
Joined: 15 Mar 2010, 20:45

Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....

Post by Graard »

met een biertje in de hand snap jij t ook wel he
User avatar
moparfryslan
Posts: 740
Joined: 08 Jun 2007, 12:48
Location: nij beets

Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....

Post by moparfryslan »

mooi setje voor mijn 318 :yeah:
dodge b250 maxivan
Dodge ram van hightop camper 1985
Dodge ram van royal se shorty 1985


patrick bakker
User avatar
alain
Posts: 371
Joined: 09 Jun 2007, 23:18
Contact:

Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....

Post by alain »

moparfryslan wrote:mooi setje voor mijn 318 :yeah:
;)
Later,
~Alain~

A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
charger 73 se
Posts: 1345
Joined: 09 Jun 2007, 22:27
Location: egmond aan den hoef

Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....

Post by charger 73 se »

dik! weet al iemand wat van een prijs toevallig?
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
'7T Challenger
Posts: 648
Joined: 24 Jun 2007, 16:53
Location: Oost Vl.- 9080 (B)

Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....

Post by '7T Challenger »

71challenger wrote:Dat konden ze al, maar dat heb je gemist omdat ze al weg waren voordat je big block op toeren was. :good: ;) ;) :happy:

nu wordt het helemaal erg :letop:
:lol: :lol: :lol: :good:
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....

Post by BigBlockMopar »

71challenger wrote:beetje onnozel gebrabbel... gevolgd door:

rise above the bullshit.
Het 'risen' wil nog niet echt lukken hoor ik zo volgens mij :letop: :lol: :lol: :lol: :D
User avatar
Rebel
Posts: 500
Joined: 08 Nov 2009, 20:06
Location: Huizen

Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....

Post by Rebel »

Had ze vorige week een mailtje gestuurd. Dit kreeg ik terug:

Sorry for the delay, been on a nice vacation. A sb kit with a T70, jgs wastegate and bov, All coated hotside, aluminum cold side, oil lines ect runs $3000. Add $1000 +or- for full A/w intercooler setup. Will fit under a stock hood (I like the stealth look)Give me a call and we can discuss specifics, Adrian. 248 343 3799
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
User avatar
7T Cuda
Posts: 1208
Joined: 30 May 2007, 00:02
Location: Brandwijk

Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....

Post by 7T Cuda »

En daarmee ben je d'r nog lang niet...
Een goeie blow thru carb kost rond de 600 dollar. Dan nog een goed ontstekingssysteem. En een (MSD) boost timing retarder is ook een must. En een wideband lambda sensor kit. En dit en dat....
Er komt dus nog aardig wat bij als je een KOMPLEET bolt-on spulletje wilt hebben.
Kurt.

'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....

Post by BigBlockMopar »

Ben nu eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen het daadwerkelijk beginnen te begrijpen eigenlijk :hmmm: :lol:
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....

Post by Sjak Brak »

7T Cuda wrote:Een goeie blow thru carb kost rond de 600 dollar. Dan nog een goed ontstekingssysteem. En een (MSD) boost timing retarder is ook een must. En een wideband lambda sensor kit. En dit en dat....
Voor een simpel motortje of budget-project is het leuk, dat spul dat je opnoemt, maar dat is toch niet echt aan de orde bij het speelgoed waar het hier om gaat?

Ipv MSD, carb enz kan je net zo goed een complete programmeerbare ECM aanschaffen + DIS ontsteking + MAP-sensor + injectoren enz toch? Bv een MSD-box + zon retard-module kan alleen maar je ontsteking aansturen, en is hierin vrij beperkt ook vergeleken bij een echte ECM die alle variabelen kan registreren en vertalen naar de timing- en brandstofbehoefte van de motor. En prijstechnisch kan het ook erg meevallen, aangezien programmeerbare ECM's niet zon duur merklabel hebben als MSD-spulletjes :)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Ed
Posts: 568
Joined: 06 Jun 2007, 20:01

Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....

Post by Ed »

Euhhhhhhhhhhhhh we hebben het over nieuwe moderne shit............ :hmmm:
Dodge ram 1500
Dodge Tradesman ‘76 shorty
User avatar
alain
Posts: 371
Joined: 09 Jun 2007, 23:18
Contact:

Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....

Post by alain »

Of je zet het spul er gewoon op, zet zelf een setje Nitrophyl floats in je carb (paar tientjes), koopt voor +/- $190 een Summit brand CDI met boost retard en een Wideband voor zo'n $350 en je bent klaar.

$3000 vindt ik nog een hoop geld. Een turbo kan je van marktplaats scoren voor niet al te veel geld (onder 500 euro nieuw), je maakt een paar log-style manifolds zelf met een paar stukken pijp en wat flenzen en dan de carb aanpassingen en ontsteking zoals ik al zei en je bent nog voor minder dan 1000 euro klaar. Tot zo'n 10 psi druk blijft het blok gewoon heel en vergt verder geen aanpassingen. Afstelling is gewoon het allerbelangrijkst, vandaar dat een wideband erg handig is om te hebben.
Later,
~Alain~

A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
User avatar
alain
Posts: 371
Joined: 09 Jun 2007, 23:18
Contact:

Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....

Post by alain »

BigBlockMopar wrote:Ben nu eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen het daadwerkelijk beginnen te begrijpen eigenlijk :hmmm: :lol:
Helaas nog niet genoeg mensen Herman. Er wordt allemaal veel te moeilijk over gedaan, terwijl het eigenlijk heel simpel is.
Later,
~Alain~

A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
Post Reply