non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
Heren sleutelaars (vooral springhok chauffeurs zijn waarschijnlijk échte sleutelaars om het verdomde ding rijdend te houden )
Mijn 300 convertible heeft een 276? suregrip achteras als ik me niet vergis, en mijn 300 coupé heeft géén sper as, 1 wheel drive dus..
Is die non sper as om te bouwen van binnen of is het makkelijker (lees: goedkoper) om een andere as te gaan zoeken?
Omwisselen is al geopperd maar dat is geen optie, de convertible word verkocht zoals hij is.
Thanks!
Mijn 300 convertible heeft een 276? suregrip achteras als ik me niet vergis, en mijn 300 coupé heeft géén sper as, 1 wheel drive dus..
Is die non sper as om te bouwen van binnen of is het makkelijker (lees: goedkoper) om een andere as te gaan zoeken?
Omwisselen is al geopperd maar dat is geen optie, de convertible word verkocht zoals hij is.
Thanks!
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
Als het goed is heb je een 8 3/4 as. Daarvan kan je heel makkelijk de klok te wisselen. Hoef je dus alleen op zoek naar andere diff, niet naar complete as.
2.76 is cruise-overbrenging, 3.23 is wat levendiger zonder dat je wagen als een gek staat te loeien zodra je 140 rijdt. Daarboven zou ik niet doen als je geregeld langere ritjes maakt.
Je kan de gelegenheid ook meteen benutten om je lagers en seals te vervangen, en evt PU-bussen in je bladveren.
2.76 is cruise-overbrenging, 3.23 is wat levendiger zonder dat je wagen als een gek staat te loeien zodra je 140 rijdt. Daarboven zou ik niet doen als je geregeld langere ritjes maakt.
Je kan de gelegenheid ook meteen benutten om je lagers en seals te vervangen, en evt PU-bussen in je bladveren.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
4.10 Jack! gummen met dat ding
maar wat Sjak zegt.. ander diff scoren en omwisselen is voldoende oja, wel juiste olie gebruiken
maar wat Sjak zegt.. ander diff scoren en omwisselen is voldoende oja, wel juiste olie gebruiken
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
Only milk comes in 2 liters
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
okay ik zal eens rondkijken naar de juiste onderdelen...
Thanks.
Thanks.
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
Goed punt. Gewoon differentieel-olie, maar bij sperdiff wel belangrijk om het additief erbij kiepen.kingjoop wrote: oja, wel juiste olie gebruiken
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
Ik heb nog nooit een toevoegingkje in een acther-as hoeven mikken. Lijkt me eerder inderdaad een kwestie van de juiste olie kopen, zoals KJ al meldde.
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
In de meeste diff. olie zit die er niet in, maar dat is natuurlijk ook kwestie van even de samenstelling te bekijken
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
Jack even paar lasjes leggen op de tandwielen dan hebje altijd 100% sper
Dodge Coronet '57 2 deurs sedan airride LS2
Chevy Suburban '50 3 topchop airride kompleet verbouwd VERKOCHT
www.troostbloemen.nl
Chevy Suburban '50 3 topchop airride kompleet verbouwd VERKOCHT
www.troostbloemen.nl
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
Streetrod wrote:Jack even paar lasjes leggen op de tandwielen dan hebje altijd 100% sper
En als je op de straat inparkeert dan wringt ie bij het leven. In de bochten met glad weer ook geen pretje.
Alleen nog maar een...69 er chrysler 300.
en een...71 er chrysler 300 station
en een camper w200 76 er
en een...71 er chrysler 300 station
en een camper w200 76 er
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
Ronnie de REDNECK!
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
Dodge Coronet '57 2 deurs sedan airride LS2
Chevy Suburban '50 3 topchop airride kompleet verbouwd VERKOCHT
www.troostbloemen.nl
Chevy Suburban '50 3 topchop airride kompleet verbouwd VERKOCHT
www.troostbloemen.nl
- Bean Bandit
- Posts: 1148
- Joined: 15 Aug 2007, 12:22
- Location: 't Gooi
- Contact:
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
Een 4.10 diff is nou ook geen pretje op de snelweg en met lange ritten....
Groeten, Remco
Groeten, Remco
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
Nee, waarom denk je dat die lui met al die springhokken altijd keihard door mij voorbij gereden worden?
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
Grote zware poten of was het omdat je op gas rijdjvdwolde wrote:Nee, waarom denk je dat die lui met al die springhokken altijd keihard door mij voorbij gereden worden?
Dodge Coronet '57 2 deurs sedan airride LS2
Chevy Suburban '50 3 topchop airride kompleet verbouwd VERKOCHT
www.troostbloemen.nl
Chevy Suburban '50 3 topchop airride kompleet verbouwd VERKOCHT
www.troostbloemen.nl
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
iets voor jou, Jack? Kan je je ouwe achteras orgineel houden...
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 09061.html
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 09061.html
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
Hij wil juist een sper, die ad is een open diff.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
Gewoon lassen, heb ik ook gedaan
Hij komt bij mij nu wel wat moeilijker van zijn plaats maar dat zal de grip zijn.
Hier een Fotò.
Hij komt bij mij nu wel wat moeilijker van zijn plaats maar dat zal de grip zijn.
Hier een Fotò.
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
Als je dat aan elkaar last ga je helemaal nergens naartoe .
Overigens is een open diff helemaal geen 1 wheel drive, maar gewoon two wheel rive. Het open differentieel maakt het mogelijk om snelheidsverschil te krijgen tussen het binnenste en het buitenste wiel wanneer je door een bocht gaat.
Alleen als je het gas flink aanspreekt, en 1 wiel heeft minder grip, dan zal al het vermogen op dat wiel terecht komen, en gaat ie dus spinnen op 1 wiel.
Enne, je kan ook gewoon het sure-grip gedeelte wisselen van case naar case, dus je ring en pinion overzetten van het ene op het andere.
Toon
Overigens is een open diff helemaal geen 1 wheel drive, maar gewoon two wheel rive. Het open differentieel maakt het mogelijk om snelheidsverschil te krijgen tussen het binnenste en het buitenste wiel wanneer je door een bocht gaat.
Alleen als je het gas flink aanspreekt, en 1 wiel heeft minder grip, dan zal al het vermogen op dat wiel terecht komen, en gaat ie dus spinnen op 1 wiel.
Enne, je kan ook gewoon het sure-grip gedeelte wisselen van case naar case, dus je ring en pinion overzetten van het ene op het andere.
Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
Gijs wrote:
Ben je een helicopter aan het bouwen?
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
Bedankt voor alle reacties mannen, maar LASSEN is geen optie!
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
HAHAHAHAAHAHAHA!!Lowrida wrote:Ben je een helicopter aan het bouwen?
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
- spstrikwerda
- Posts: 455
- Joined: 27 Oct 2010, 18:28
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
Ik ben eigenlijk ook wel van plan ergens in de toekomst mijn 2.76 open naar een 3.55 sure grip om te bouwen. helaas ben ik nog niet zo bekend in achteras-en-differentieel land.
Moet ik een nieuwe klok aanschaffen? Zoiets als dit?
http://www.summitracing.com/parts/STR-R542051/
Volgens mij moet hier ook nog een ring & pinion set bij? Wie kan mij op weg helpen en vertellen wat ik nodig heb?
Moet ik een nieuwe klok aanschaffen? Zoiets als dit?
http://www.summitracing.com/parts/STR-R542051/
Volgens mij moet hier ook nog een ring & pinion set bij? Wie kan mij op weg helpen en vertellen wat ik nodig heb?
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
-
- Posts: 128
- Joined: 11 Oct 2010, 20:47
- Location: terneuzen
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
dat is een lsd geen sper
heb in mijn dodge ook een lsd limed slip zitten
heb er al veel voordelen meegehad toen ik met 1 wiel in het natte gras stond
en ook toen ik de trailer moest wegtrekken die toe op een nat veld stond
het voordeel van een lsd is dat je die niet in hoeft te schakelen
een sper moet je zelf in en uit zetten
groetjes rob en sa uit terneuze
heb in mijn dodge ook een lsd limed slip zitten
heb er al veel voordelen meegehad toen ik met 1 wiel in het natte gras stond
en ook toen ik de trailer moest wegtrekken die toe op een nat veld stond
het voordeel van een lsd is dat je die niet in hoeft te schakelen
een sper moet je zelf in en uit zetten
groetjes rob en sa uit terneuze
- spstrikwerda
- Posts: 455
- Joined: 27 Oct 2010, 18:28
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
Eh ja dat wil ik ook. Dus niet een locker maar sure grip / limited slip. Maar wat heb ik nodig? Kan ik mijn huidige case en as houden?
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
Re: non-sper Achteras ombouwen naar sper, kan dat?
Dit zijn de onderdelen die ik heb gebruikt. Het is wel belangrijk dat je weet welke as je hebt.
Niet alles is uitwisselbaar, die tandwielen op de foto heb je niet nodig als je de overbrenging gelijk houd.
Niet alles is uitwisselbaar, die tandwielen op de foto heb je niet nodig als je de overbrenging gelijk houd.