Ik ga deze winter bij de Challenger de 904 omwisselen voor een 727 en de 7 1/4 achteras verwisselen voor een 8 3/4 as.
Is het handiger om een andere passende aandrijfas te gaan zoeken omdat de lengte niet meer klopt en de aansluiting op de 727 en de achteras anders is?
Aandrijfas inkorten/aanpassen?
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Aandrijfas inkorten/aanpassen?
De achter-as aansluiting is niet noodzakelijk anders. Dat is vaak gewoon een (kleine) 7260-yoke.
De aandrijf-as heb ik aan de achterkant bij mijn Dart ook zo gelaten toen ik van een 8-1/4 naar 8-3/4" ging. Hierbij moest ook de aandrijf-as ingekort worden zo'n 2-3".
Afgelopen weekend heb ik wederom deze as ingekort. Dit keer zo'n 14cm (dacht ik) vanwege de overstap van een 904 naar A518.
Met een pijpsnijder heb ik de as doorgehaald en de as-yoke met een draaibank weer netjes gemaakt, voordat Remon Lowrida het geheel weer perfect aan elkaar heeft gelast.
Ik geloof niet dat er veel vraag is naar een aandrijf-as met 904/8-1/4" tussenlengte, dus ik zou gewoon je eigen as gebruiken als deze nog in goede staat is.
De aandrijf-as heb ik aan de achterkant bij mijn Dart ook zo gelaten toen ik van een 8-1/4 naar 8-3/4" ging. Hierbij moest ook de aandrijf-as ingekort worden zo'n 2-3".
Afgelopen weekend heb ik wederom deze as ingekort. Dit keer zo'n 14cm (dacht ik) vanwege de overstap van een 904 naar A518.
Met een pijpsnijder heb ik de as doorgehaald en de as-yoke met een draaibank weer netjes gemaakt, voordat Remon Lowrida het geheel weer perfect aan elkaar heeft gelast.
Ik geloof niet dat er veel vraag is naar een aandrijf-as met 904/8-1/4" tussenlengte, dus ik zou gewoon je eigen as gebruiken als deze nog in goede staat is.
- Road runner
- Posts: 1039
- Joined: 09 Jun 2007, 23:57
- Location: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar
Re: Aandrijfas inkorten/aanpassen?
Ik breng ze altijd weg naar een bedrijf in Rotterdam genaamd: Avim TMO
Waalhaven N.z. 111, 3087 BK ROTTERDAM, Nederland
Tel: +31 10-4297286
Advies: Gewoon langsrijden, werken 2 gasten, daarmee afspraak maken, en een week later weer ophalen.
Je Yoke, en kruisjes meenemen !!!!!!!!!! Hebben ze nodig om te balanceren !!!!!
Grtz, Ray
Waalhaven N.z. 111, 3087 BK ROTTERDAM, Nederland
Tel: +31 10-4297286
Advies: Gewoon langsrijden, werken 2 gasten, daarmee afspraak maken, en een week later weer ophalen.
Je Yoke, en kruisjes meenemen !!!!!!!!!! Hebben ze nodig om te balanceren !!!!!
Grtz, Ray
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Aandrijfas inkorten/aanpassen?
Ik denk dat een ritje vanuit Nijmegen naar Rdam niet aan de orde is hier
Daarnaast kan je zo'n as vrij simpel zelf inkorten in een uurtje als je een beetje secuur werkt. Dan hoef je ook geen week te wachten in ieder geval en je spaart jezelf zo'n 150-250,- uit.
Daarnaast kan je zo'n as vrij simpel zelf inkorten in een uurtje als je een beetje secuur werkt. Dan hoef je ook geen week te wachten in ieder geval en je spaart jezelf zo'n 150-250,- uit.
Re: Aandrijfas inkorten/aanpassen?
Ik zal eens beginnen om de as er van de week eronder uit te halen.
Gaat dus inkorten worden Thanks!
Gaat dus inkorten worden Thanks!
Re: Aandrijfas inkorten/aanpassen?
BigBlockMopar wrote:Ik denk dat een ritje vanuit Nijmegen naar Rdam niet aan de orde is hier
Daarnaast kan je zo'n as vrij simpel zelf inkorten in een uurtje als je een beetje secuur werkt. Dan hoef je ook geen week te wachten in ieder geval en je spaart jezelf zo'n 150-250,- uit.
Balanceren niet aan de orde ?
wum.
Owned cars : '71 Dart Swinger , G 20 shorty 305 ( omdat er geen B 250 te koop stond )
'73 bmw 2002 Tii
ex ,'69 Dart GT 318 , '71 Dart GT 198 slant six
'73 bmw 2002 Tii
ex ,'69 Dart GT 318 , '71 Dart GT 198 slant six
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Aandrijfas inkorten/aanpassen?
De vorige keer zelfs met mijn broddel-laswerk was balanceren ook niet echt nodig. In ieder geval niet t/m 130km/u.
Nu na de 2e keer inkorten lijkt balanceren ook niet echt nodig vooralsnog. Het zal ongetwijfeld beter zijn om wel te doen uiteraard, maar vooralsnog kan ik nog steeds gewoon 120+ rijden ermee zonder voelbare trillingen oid.
Nu na de 2e keer inkorten lijkt balanceren ook niet echt nodig vooralsnog. Het zal ongetwijfeld beter zijn om wel te doen uiteraard, maar vooralsnog kan ik nog steeds gewoon 120+ rijden ermee zonder voelbare trillingen oid.
Re: Aandrijfas inkorten/aanpassen?
Bij DAF Loven in Helmond kun je ook een aandrijfas in laten korten.
Toon
Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!