Olie uit uitlaat
- spstrikwerda
- Posts: 455
- Joined: 27 Oct 2010, 18:28
Olie uit uitlaat
Ik starte zaterdag de Coronet en zag ineens allemaal oliedruppels op de caravan die erachter stond. Oliepeil stond ook laag terwijl de olie een maand geleden nog ververst is. Ligt geen grote plas olie onder de auto. Ik geef hem af en toe wel flink de sporen, en dan zegt mijn broer dat ik beter rustig aan kan doen. Een 440 moet toch wel wat mishandeling kunnen hebben als deze goed is opgewarmd?
Ik vrees het ergste?!
Ik vrees het ergste?!
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Olie uit uitlaat
Inderdaad...
Ga er maar zeker vanuit dat je de caravan moet wassen binnenkort...
Ga er maar zeker vanuit dat je de caravan moet wassen binnenkort...
Re: Olie uit uitlaat
Komt het via je uitlaat denk je?
Current: /6 225 Plymouth Fury I Wagon - 1967
Past: 383 Dodge Charger - 1968
Past: 383 Dodge Charger - 1968
Re: Olie uit uitlaat
Olie verbruik is pas echt een probleem als je daardoor zonder olie komt te zitten, als hij niet overmatig lekt of rookt gewoon bijvullen en goed controleren.
- spstrikwerda
- Posts: 455
- Joined: 27 Oct 2010, 18:28
Re: Olie uit uitlaat
Blauwgrijs. 't Enige wat ik laatst heb gedaan is op advies van PTTM de electrische choke losgehaald, maar dat kan er toch niks mee te maken hebben? Ik zie geen luchtbellen in de radiator, dus koppakking is niet lek.
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
Re: Olie uit uitlaat
Ik heb laatst zoiets gehad met mijn trouwe Kawasaki (heel wat anders, maar goed). Tijdens het verwisselen van de inlaatrubbers is er hoogst waarschijnlijk wat vuil via de poorten naar binnen gekomen. Resultaat: olie door de uitlaat en dikke blauwe walmen via 1 v/d cylinders. Het vuil heeft misschien een gat geslagen in de zuiger, of misschien een kapotte zuigerring. In ieder geval niet fris allemaal.
Hopelijk valt het mee met jouw auto, maar ik zou wel heel voorzichtig zijn vanaf nu totdat je de oorzaak kent!
Hopelijk valt het mee met jouw auto, maar ik zou wel heel voorzichtig zijn vanaf nu totdat je de oorzaak kent!
Current: /6 225 Plymouth Fury I Wagon - 1967
Past: 383 Dodge Charger - 1968
Past: 383 Dodge Charger - 1968
- spstrikwerda
- Posts: 455
- Joined: 27 Oct 2010, 18:28
Re: Olie uit uitlaat
Is een tijdje geleden al gedaan door PTTM 1 cylinder met 40% drukverlies en twee met 20%. Overige binnen de 10%.
Crap, ik hoop maar dat het niets ernstigs is. Wil deze zomer lekker rijden en heb geen poen voor een revisie ...
Crap, ik hoop maar dat het niets ernstigs is. Wil deze zomer lekker rijden en heb geen poen voor een revisie ...
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
Re: Olie uit uitlaat
volgens mij is dit de 2e keer dat ik dezelfde paniekerige dingen over je blok hoor..
gewoon doorrijden, dat blok is niet zo maar kapot...
gewoon doorrijden, dat blok is niet zo maar kapot...
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
-
- Posts: 1345
- Joined: 09 Jun 2007, 22:27
- Location: egmond aan den hoef
Re: Olie uit uitlaat
ik zou ook gewoon lekker doorknallen! wel oliepeil in de gaten houden
en anders blok eruit en gelijk goed reviseren $$$ maar dat kan altijd nog toch
en anders blok eruit en gelijk goed reviseren $$$ maar dat kan altijd nog toch
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
- spstrikwerda
- Posts: 455
- Joined: 27 Oct 2010, 18:28
Re: Olie uit uitlaat
Haha dat klopt, misschien ben ik een paniekvogel, maar dat komt ook een beetje omdat ik er nog niet zoveel verstand van heb zal mijn oliepeil goed in de gaten houden. Maar het is toch niet erg af en toe je auto eens flink op z'n staart te trappen of wel
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
-
- Posts: 836
- Joined: 14 Jun 2007, 22:27
Re: Olie uit uitlaat
en ik denk dat het geen oliedruppels maar roet met condens is.......spstrikwerda wrote:Ik starte zaterdag de Coronet en zag ineens allemaal oliedruppels op de caravan die erachter stond. Oliepeil stond ook laag terwijl de olie een maand geleden nog ververst is. Ligt geen grote plas olie onder de auto. Ik geef hem af en toe wel flink de sporen, en dan zegt mijn broer dat ik beter rustig aan kan doen. Een 440 moet toch wel wat mishandeling kunnen hebben als deze goed is opgewarmd?
Ik vrees het ergste?!
10 things men know about women...
1..
2..
3..
4..
5..
6..
7..
8..
9..
10. Women have boobs..
You can't fix stupid.....
1..
2..
3..
4..
5..
6..
7..
8..
9..
10. Women have boobs..
You can't fix stupid.....
Re: Olie uit uitlaat
Een soort van natte scheet dus!
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
-
- Posts: 445
- Joined: 08 Jun 2007, 23:57
Re: Olie uit uitlaat
goed warm rijden moet je eigenlijk altijd doen,
en niet naar je temp meter kijken in de auto, dat is je water temp, water is veel sneller warm dan de olie in het blok.
ik rij altijd en km of 10 rustig aan , daarna lekker knallen met mn coronet, (daar is tie voor gebouwd )
gr jeroen
en niet naar je temp meter kijken in de auto, dat is je water temp, water is veel sneller warm dan de olie in het blok.
ik rij altijd en km of 10 rustig aan , daarna lekker knallen met mn coronet, (daar is tie voor gebouwd )
gr jeroen
68 coronet 500, coupe.Dick Landy "clone" 452 (removed) 528(Build in)stroker, INDY modman intake, six-pack
Horsepower says nothing,Torque you need
Direct Erection Silver member
Horsepower says nothing,Torque you need
Direct Erection Silver member
Re: Olie uit uitlaat
een temperatuurmeter en voeler voor je olie plaatsen is ook een mogelijkheid. Weet je meteen wanneer de olie op temperatuur is...jeroen.68coro wrote:goed warm rijden moet je eigenlijk altijd doen,
en niet naar je temp meter kijken in de auto, dat is je water temp, water is veel sneller warm dan de olie in het blok.
ik rij altijd en km of 10 rustig aan , daarna lekker knallen met mn coronet, (daar is tie voor gebouwd )
gr jeroen
- spstrikwerda
- Posts: 455
- Joined: 27 Oct 2010, 18:28
Re: Olie uit uitlaat
Iemand ervaring met auto meters van RaidHP?
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8528 ... 0&ref=list
Scheelt een smak geld met bijv. Autometer!
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8528 ... 0&ref=list
Scheelt een smak geld met bijv. Autometer!
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
Re: Olie uit uitlaat
Ik zeg ; Doen , heb je in ieder geval je waarde aangegeven in Celcius ipv Fahrenheid !spstrikwerda wrote:Iemand ervaring met auto meters van RaidHP?
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8528 ... 0&ref=list
Scheelt een smak geld met bijv. Autometer!
Wum.
Owned cars : '71 Dart Swinger , G 20 shorty 305 ( omdat er geen B 250 te koop stond )
'73 bmw 2002 Tii
ex ,'69 Dart GT 318 , '71 Dart GT 198 slant six
'73 bmw 2002 Tii
ex ,'69 Dart GT 318 , '71 Dart GT 198 slant six
-
- Posts: 640
- Joined: 04 Jul 2007, 11:26
-
- Posts: 377
- Joined: 14 Jun 2007, 17:22
Re: Olie uit uitlaat
40% drukverlies is opzich niet zo ernstig, maar is wel een teken dat je motor niet meer nieuw is, zeg maar. Kan zijn dat jouw motor alweer de nodige kilometers gedraaid heeft;spstrikwerda wrote:Is een tijdje geleden al gedaan door PTTM 1 cylinder met 40% drukverlies en twee met 20%. Overige binnen de 10%.
Crap, ik hoop maar dat het niets ernstigs is. Wil deze zomer lekker rijden en heb geen poen voor een revisie ...
oliedruk meten en compressiemeten. Oliepeil goed in de gaten houden. Olie verbruiken doet zo'n ding altijd.
Af en toe flink gas geven..daar moet ie in principe tegenkunnen, maar een oude motor een beetje sparen is misschien net zo verstandig. Er is niks lulliger om op een meeting je motor op te blazen tijdens een burn-out.
Dus: verschillende parameters goed controleren, in de gaten houden, wat rustiger rijden, dan gaat ie waarschijnlijk nog jaaaaaren mee. Mijn oma doet ook niet meer mee aan de marathon.
-
- Posts: 377
- Joined: 14 Jun 2007, 17:22
Re: Olie uit uitlaat
40% drukverlies is opzich niet zo ernstig, maar is wel een teken dat je motor niet meer nieuw is, zeg maar. Kan zijn dat jouw motor alweer de nodige kilometers gedraaid heeft;spstrikwerda wrote:Is een tijdje geleden al gedaan door PTTM 1 cylinder met 40% drukverlies en twee met 20%. Overige binnen de 10%.
Crap, ik hoop maar dat het niets ernstigs is. Wil deze zomer lekker rijden en heb geen poen voor een revisie ...
oliedruk meten en compressiemeten. Oliepeil goed in de gaten houden. Olie verbruiken doet zo'n ding altijd.
Af en toe flink gas geven..daar moet ie in principe tegenkunnen, maar een oude motor een beetje sparen is misschien net zo verstandig. Er is niks lulliger om op een meeting je motor op te blazen tijdens een burn-out.
Dus: verschillende parameters goed controleren, in de gaten houden, wat rustiger rijden, dan gaat ie waarschijnlijk nog jaaaaaren mee. Mijn oma doet ook niet meer mee aan de marathon.
Re: Olie uit uitlaat
beste advies wat die jongeman tot nu toe gehad heeft...mooie vergelijking met je Oma...precies goed!
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
-
- Posts: 96
- Joined: 20 Oct 2011, 14:01
Re: Olie uit uitlaat
Daar heeft ze nu de tijd niet meer voor.
ze gaat nu alleen nog maar voor de kwart mijl sprint.
ze gaat nu alleen nog maar voor de kwart mijl sprint.
Re: Olie uit uitlaat
spstrikwerda wrote:Iemand ervaring met auto meters van RaidHP?
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8528 ... 0&ref=list
Scheelt een smak geld met bijv. Autometer!
ik heb geen ervaring met dit merk, maar verwacht wel veel problemen. Ik gebruik zelf nu VDO. Ik heb zelf problemen gehad en ook rare dingen van goedkope meters gezien. autometer is natuurlijk ook prima.