mopar 440 bijna klaar
- paul van goor
- Posts: 11
- Joined: 04 Apr 2010, 16:51
- Location: veenoord (drenthe)
mopar 440 bijna klaar
eindelijk na langer wachten dan gepland is hij bijna klaar
zo trots dat ik hem ff wou laten zien
zo trots dat ik hem ff wou laten zien
Re: mopar 440 bijna klaar
Ziet er perfect uit!
(maar dat FRAM filter....daar zijn de meningen over verdeeld..)
PS heb je ook een auto waar hij in gaat??
(maar dat FRAM filter....daar zijn de meningen over verdeeld..)
PS heb je ook een auto waar hij in gaat??
Last edited by jvdwolde on 11 Oct 2010, 18:56, edited 1 time in total.
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: mopar 440 bijna klaar
mooi blokje
heb je een spec lijstje? en inderdaad.. .waar komt die in te hangen
welkom op het forum trouwens
heb je een spec lijstje? en inderdaad.. .waar komt die in te hangen
welkom op het forum trouwens
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
Only milk comes in 2 liters
- paul van goor
- Posts: 11
- Joined: 04 Apr 2010, 16:51
- Location: veenoord (drenthe)
- moparfryslan
- Posts: 740
- Joined: 08 Jun 2007, 12:48
- Location: nij beets
Re: mopar 440 bijna klaar
welkom hier
en mooie motor ziet er goed uit
en mooie charger heb je ziet er strak uit
en mooie motor ziet er goed uit
en mooie charger heb je ziet er strak uit
dodge b250 maxivan
Dodge ram van hightop camper 1985
Dodge ram van royal se shorty 1985
patrick bakker
Dodge ram van hightop camper 1985
Dodge ram van royal se shorty 1985
patrick bakker
-
- Posts: 640
- Joined: 04 Jul 2007, 11:26
Re: mopar 440 bijna klaar
Is een FRAM HP-1, die zijn wel OK.jvdwolde wrote: Ziet er perfect uit!
(maar dat FRAM filter....daar zijn de meningen over verdeeld..)
PS heb je ook een auto waar hij in gaat??
De stroomverdeler zou ik persoonlijk wel verhuizen naar de reserveonderdelen. Een originele Mopar stroomverdeler geeft een veel stabieler signaal en heeft ook vacuumvervroeging die je niet wil missen op straat.(zuiniger, koeler, beter oppakken, meer vermogen onder deellast)
Daarbij komt dat wanneer je een nokkenas hebt met rond de 235-240 graden duratie @ .050 of meer je al gauw een kortere vervroegingscurve nodig hebt dan op deze verdeler mogelijk is.
Verder ziet het er top uit.
- PedalTTmetal
- Adverteerder
- Posts: 164
- Joined: 10 Jun 2007, 12:25
Re: mopar 440 bijna klaar
[quote="Partsstore
Is een FRAM HP-1, die zijn wel OK.
De stroomverdeler zou ik persoonlijk wel verhuizen naar de reserveonderdelen. Een originele Mopar stroomverdeler geeft een veel stabieler signaal en heeft ook vacuumvervroeging die je niet wil missen op straat.(zuiniger, koeler, beter oppakken, meer vermogen onder deellast)
Daarbij komt dat wanneer je een nokkenas hebt met rond de 235-240 graden duratie @ .050 of meer je al gauw een kortere vervroegingscurve nodig hebt dan op deze verdeler mogelijk is.
Verder ziet het er top uit.[/quote]
Tuurlijk ziet het er top uit .....
He Jw, alles kits hoop ik, longtimenosee.
De MSD, had deze meneer al op zijn oude blok en is lekker mee verhuist naar de nwe, Ik deel je mening ook niet helemaal daarover, maar dat hinderd ook niet, zoveel mensen zoveel meningen. Al wil ik wel kwijt dat een stock MP electr.ignition zeker ook perfect is en ook normaliter mijn pers.voorkeur heeft en ik vonk daarmee zelf mijn 1950pk Blown methanol gestookte raceblok mee aan, maar MSD is MSD en heeft zo zijn kenmerken waaronder een paar goed en een paar mindergoede, maar gemiddeld doen ze hun werk goed en zijn ze ook unlocked best goed af te regelen, Dus om die billet distri nu direct naar de prullenbak te verwijzen is wel wat erg cru
Is een FRAM HP-1, die zijn wel OK.
De stroomverdeler zou ik persoonlijk wel verhuizen naar de reserveonderdelen. Een originele Mopar stroomverdeler geeft een veel stabieler signaal en heeft ook vacuumvervroeging die je niet wil missen op straat.(zuiniger, koeler, beter oppakken, meer vermogen onder deellast)
Daarbij komt dat wanneer je een nokkenas hebt met rond de 235-240 graden duratie @ .050 of meer je al gauw een kortere vervroegingscurve nodig hebt dan op deze verdeler mogelijk is.
Verder ziet het er top uit.[/quote]
Tuurlijk ziet het er top uit .....
He Jw, alles kits hoop ik, longtimenosee.
De MSD, had deze meneer al op zijn oude blok en is lekker mee verhuist naar de nwe, Ik deel je mening ook niet helemaal daarover, maar dat hinderd ook niet, zoveel mensen zoveel meningen. Al wil ik wel kwijt dat een stock MP electr.ignition zeker ook perfect is en ook normaliter mijn pers.voorkeur heeft en ik vonk daarmee zelf mijn 1950pk Blown methanol gestookte raceblok mee aan, maar MSD is MSD en heeft zo zijn kenmerken waaronder een paar goed en een paar mindergoede, maar gemiddeld doen ze hun werk goed en zijn ze ook unlocked best goed af te regelen, Dus om die billet distri nu direct naar de prullenbak te verwijzen is wel wat erg cru
-
- Posts: 640
- Joined: 04 Jul 2007, 11:26
Re: mopar 440 bijna klaar
Ik zeg ook niet dat je hem moet wegflikkeren. Met een beetje werk kan je er best wat van maken. Maar een verdeler zonder vacuumvervroeging is en blijft verre van optimaal voor op straat.
De kortste curve die je kan maken met de MSD Pro-Billet is 1 graden. Met niet eens zo heel erg extreme straatmotoren maak ik vaak zat mee dat je een mechanische vervroeging nodig hebt van tussen de 10 en 14 graden om alles er uit te halen wat erin zit.
Ik draai voor de MSD wel busjes om de curve nog verder in te korten en maak van de vierkante nokken op de reluctor punten.
Ook raad ik aan om de MSD in een distributor tester te zetten zodat je alle individuele terminals kunt faseren.
Zet maar eens een stroboscoop op cil 1 en onthoud de vervroeging bij bv 2000rpm en doe dit vervolgens met cil 6 en zo door met de rest van alle cilinders. Dan kan je wel eens schrikken. De geperste Mopar reluctor is een stuk precieser.
Als je voor een uurtarief van rond de 40,-/u even een MSD wil optimaliseren dan ben je alleen aan uren al meer kwijt dan wat een nieuwe Mopar stroomverdeler kost.
De kortste curve die je kan maken met de MSD Pro-Billet is 1 graden. Met niet eens zo heel erg extreme straatmotoren maak ik vaak zat mee dat je een mechanische vervroeging nodig hebt van tussen de 10 en 14 graden om alles er uit te halen wat erin zit.
Ik draai voor de MSD wel busjes om de curve nog verder in te korten en maak van de vierkante nokken op de reluctor punten.
Ook raad ik aan om de MSD in een distributor tester te zetten zodat je alle individuele terminals kunt faseren.
Zet maar eens een stroboscoop op cil 1 en onthoud de vervroeging bij bv 2000rpm en doe dit vervolgens met cil 6 en zo door met de rest van alle cilinders. Dan kan je wel eens schrikken. De geperste Mopar reluctor is een stuk precieser.
Als je voor een uurtarief van rond de 40,-/u even een MSD wil optimaliseren dan ben je alleen aan uren al meer kwijt dan wat een nieuwe Mopar stroomverdeler kost.
- PedalTTmetal
- Adverteerder
- Posts: 164
- Joined: 10 Jun 2007, 12:25
Re: mopar 440 bijna klaar
Je draaft wel graag door he...
Ik zei al MSD heeft sterke en zwakke punten, er zit wel es een rotte appel tussen , maar dat is wel bij meer merken... ( Ja ook bij FBO..) wat je zegt is helemaal afhankelijk of beter gezegd wenselijk bij bepaalde factoren en bij dit block en de converter in de bak is die MSD prima af te stellen en brandstofverbruik is al helemaal never een isseu waar ik rekening mee hou ( laten ze er dan maar lpg op pleuren).... maar komt heus goed en past prima bij dit block dont wurry dus JW , gaat heus goedkomen
Ik zei al MSD heeft sterke en zwakke punten, er zit wel es een rotte appel tussen , maar dat is wel bij meer merken... ( Ja ook bij FBO..) wat je zegt is helemaal afhankelijk of beter gezegd wenselijk bij bepaalde factoren en bij dit block en de converter in de bak is die MSD prima af te stellen en brandstofverbruik is al helemaal never een isseu waar ik rekening mee hou ( laten ze er dan maar lpg op pleuren).... maar komt heus goed en past prima bij dit block dont wurry dus JW , gaat heus goedkomen
Re: mopar 440 bijna klaar
he Fred...
TIETEEEEEEEEEEEEEEEEEUH
TIETEEEEEEEEEEEEEEEEEUH
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
Only milk comes in 2 liters
- paul van goor
- Posts: 11
- Joined: 04 Apr 2010, 16:51
- Location: veenoord (drenthe)
-
- Posts: 640
- Joined: 04 Jul 2007, 11:26
Re: mopar 440 bijna klaar
Ik heb zelf een ecu gemaakt. Samenstelling van diverse fabrikanten onder het mom van beter goed gejat/verbeterd dan slecht bedacht.
Systeem fikt niet meer door. Heeft al een dag op de machine gedraait aangesloten op 24V en nog is er niets aan de hand.
Deze kan zo iedere ecu, MSD6 of contactpunt vervangen.
Ook is zowel een toerentalgerelateerde en een vacuumgestuurde vervroeging te programmeren. Dus als je wil geen geklootviool met gewichtjes, veertjes, vacuumpotjes meer. Even met de stroboscoop je 0 inlezen en daarna hoef je je stroomverdeler niet meer aan te raken. Afstellen tijdens het rijden.
Werkt al wel maar is nog niet te koop.
Systeem fikt niet meer door. Heeft al een dag op de machine gedraait aangesloten op 24V en nog is er niets aan de hand.
Deze kan zo iedere ecu, MSD6 of contactpunt vervangen.
Ook is zowel een toerentalgerelateerde en een vacuumgestuurde vervroeging te programmeren. Dus als je wil geen geklootviool met gewichtjes, veertjes, vacuumpotjes meer. Even met de stroboscoop je 0 inlezen en daarna hoef je je stroomverdeler niet meer aan te raken. Afstellen tijdens het rijden.
Werkt al wel maar is nog niet te koop.
-
- Posts: 1345
- Joined: 09 Jun 2007, 22:27
- Location: egmond aan den hoef
Re: mopar 440 bijna klaar
dikke wagen! en motor
auto komt zeker uit alkmaar?
auto komt zeker uit alkmaar?
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
- paul van goor
- Posts: 11
- Joined: 04 Apr 2010, 16:51
- Location: veenoord (drenthe)
Re: mopar 440 bijna klaar
ja klopt komt uit alkmaar
ik heb hem nu ong 6maaand
leek een goede auto
maar door gebrek aan kennis had ik eigenlijk een kat in de zak gekocht (alleen motorisch dan)
bodem en uiterlijk zijn super (zelfs kofferbak)
ik heb hem naar pedal to the metal (joure) gebracht voor inspectie en grote beurt
bij compressie test bleek de motor af te zijn
bij aanschaf zat er wel een tik in het blok
lag aan de nokkenas zij de verkoper dus kreeg er een nieuwe bij
maar de motor bleek totaal versleten en honen kon niet meer (0,60)
2 zuigers geen compressie
en bij verdere inspetcie bleken en honderden muizen keutels in te zitten
en door de olie zat ong een volle tubbe cillecone KIT
dus was heel veel aan geprutst uiterlijk was dat niet zichtbaar
dit is mijn eerste mopar de 1e indruk was shit verkopen dat ding en nooit geen mopar meer
maar de mensen van pttm en op dit forum hebben mij kunnen overhalen
dus ben begonnen met het hard (motor)
wil hem ook nog laten spuiten maar dat is nog niet echt nodig dus volgend jaar eerst lekker rijden
(en sparen)
en volgend winter zien we wel weer (als mijn vrouw de pin pas niet mee neemt naar de kleding schop haha)
dus begin is er
gr paul van goor
ik heb hem nu ong 6maaand
leek een goede auto
maar door gebrek aan kennis had ik eigenlijk een kat in de zak gekocht (alleen motorisch dan)
bodem en uiterlijk zijn super (zelfs kofferbak)
ik heb hem naar pedal to the metal (joure) gebracht voor inspectie en grote beurt
bij compressie test bleek de motor af te zijn
bij aanschaf zat er wel een tik in het blok
lag aan de nokkenas zij de verkoper dus kreeg er een nieuwe bij
maar de motor bleek totaal versleten en honen kon niet meer (0,60)
2 zuigers geen compressie
en bij verdere inspetcie bleken en honderden muizen keutels in te zitten
en door de olie zat ong een volle tubbe cillecone KIT
dus was heel veel aan geprutst uiterlijk was dat niet zichtbaar
dit is mijn eerste mopar de 1e indruk was shit verkopen dat ding en nooit geen mopar meer
maar de mensen van pttm en op dit forum hebben mij kunnen overhalen
dus ben begonnen met het hard (motor)
wil hem ook nog laten spuiten maar dat is nog niet echt nodig dus volgend jaar eerst lekker rijden
(en sparen)
en volgend winter zien we wel weer (als mijn vrouw de pin pas niet mee neemt naar de kleding schop haha)
dus begin is er
gr paul van goor
-
- Posts: 1345
- Joined: 09 Jun 2007, 22:27
- Location: egmond aan den hoef
Re: mopar 440 bijna klaar
das wel balen, maar opzich was hij nog niet duur voor een superbee met airgrabber . en nu nog met een dikke motor ook
veel plezier met je nieuwe ride
veel plezier met je nieuwe ride
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
Re: mopar 440 bijna klaar
ik wil wel even een field test voor je doen.Partsstore wrote:Ik heb zelf een ecu gemaakt. Even met de stroboscoop je 0 inlezen en daarna hoef je je stroomverdeler niet meer aan te raken. Afstellen tijdens het rijden.
Werkt al wel maar is nog niet te koop.
dus stuur maar op...
Ik werk met plezier.