Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....
Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....
Turbo kits voor small block Mopars. Website is nog in aanbouw, maar het spul ziet er leuk uit. Nog geen idee wat een setje moet kosten, maar is wel makkelijk zo.
http://www.moparturbokits.com/
http://www.moparturbokits.com/
Later,
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....
gelukkig ik dacht al, krijg je weer dat "snappers" gelul...
Mooie setjes, krijgen we dat ding van jou nog eens ergens te zien en horen?
Mooie setjes, krijgen we dat ding van jou nog eens ergens te zien en horen?
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....
Heb ze net een mailtje gestuurd. Ben benieuwd naar de prijs.
Ik laat het wel weten
Ik laat het wel weten
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Mooi verhaal, lekker kort ook!
- Bean Bandit
- Posts: 1148
- Joined: 15 Aug 2007, 12:22
- Location: 't Gooi
- Contact:
Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....
Da's handig In mijn ogen het lastigste, het loodgieters werk, is al voor je gedaan!
Handy, staat in m'n favorieten.
Groet, Remco
Handy, staat in m'n favorieten.
Groet, Remco
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....
RPS... Real Plumbing Service? "voor al uw loodgieterswerk?"
Ook wel leuk dat die smallblockjes nu eens een beetje grote mannen PK's kunnen maken eindelijk
Ziet er goed uit wel.
Ook wel leuk dat die smallblockjes nu eens een beetje grote mannen PK's kunnen maken eindelijk
Ziet er goed uit wel.
-
- Posts: 351
- Joined: 11 Jun 2007, 18:21
Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....
Dat konden ze al, maar dat heb je gemist omdat ze al weg waren voordat je big block op toeren was.
nu wordt het helemaal erg
nu wordt het helemaal erg
'85 Dodge Ramcharger 360 cui
'64 Dodge Polara 2door, 318 cui POLY.
rise above the bullshit.
'64 Dodge Polara 2door, 318 cui POLY.
rise above the bullshit.
Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....
Even voor Herman: een 318 met een half barretje turbodruk ademt ongeveer net zoveel mengsel als een 600ci N/A motor
Alleen als je rustig aan het cruisen bent, dan heb je het genot van een fijne small block
Later,
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....
Is wel de bedoeling Jack. Ik had goeie hoop voor dit jaar en was er hard aan bezig, maar er is ff iets anders tussendoor gekomen. Wil ook m'n ECU upgraden naar een betere, dus is ook weer ff cash voor nodig. Ik wil deze kopen:jvdwolde wrote: gelukkig ik dacht al, krijg je weer dat "snappers" gelul...
Mooie setjes, krijgen we dat ding van jou nog eens ergens te zien en horen?
Autronic SM4
Ik heb momenteel de SM2 versie, maar daar mis ik een aantal features die tegenwoordig wel beschikbaar zijn in de SM4. (bijvoorbeeld map aanpassing bij gebruik van een flexfuel sensor omdat ik op E85 ga rijden)
Later,
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....
met een biertje in de hand snap jij t ook wel he
- moparfryslan
- Posts: 740
- Joined: 08 Jun 2007, 12:48
- Location: nij beets
Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....
mooi setje voor mijn 318
dodge b250 maxivan
Dodge ram van hightop camper 1985
Dodge ram van royal se shorty 1985
patrick bakker
Dodge ram van hightop camper 1985
Dodge ram van royal se shorty 1985
patrick bakker
Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....
moparfryslan wrote:mooi setje voor mijn 318
Later,
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
-
- Posts: 1345
- Joined: 09 Jun 2007, 22:27
- Location: egmond aan den hoef
Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....
dik! weet al iemand wat van een prijs toevallig?
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
-
- Posts: 648
- Joined: 24 Jun 2007, 16:53
- Location: Oost Vl.- 9080 (B)
Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....
71challenger wrote:Dat konden ze al, maar dat heb je gemist omdat ze al weg waren voordat je big block op toeren was.
nu wordt het helemaal erg
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....
Het 'risen' wil nog niet echt lukken hoor ik zo volgens mij71challenger wrote:beetje onnozel gebrabbel... gevolgd door:
rise above the bullshit.
Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....
Had ze vorige week een mailtje gestuurd. Dit kreeg ik terug:
Sorry for the delay, been on a nice vacation. A sb kit with a T70, jgs wastegate and bov, All coated hotside, aluminum cold side, oil lines ect runs $3000. Add $1000 +or- for full A/w intercooler setup. Will fit under a stock hood (I like the stealth look)Give me a call and we can discuss specifics, Adrian. 248 343 3799
Sorry for the delay, been on a nice vacation. A sb kit with a T70, jgs wastegate and bov, All coated hotside, aluminum cold side, oil lines ect runs $3000. Add $1000 +or- for full A/w intercooler setup. Will fit under a stock hood (I like the stealth look)Give me a call and we can discuss specifics, Adrian. 248 343 3799
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....
En daarmee ben je d'r nog lang niet...
Een goeie blow thru carb kost rond de 600 dollar. Dan nog een goed ontstekingssysteem. En een (MSD) boost timing retarder is ook een must. En een wideband lambda sensor kit. En dit en dat....
Er komt dus nog aardig wat bij als je een KOMPLEET bolt-on spulletje wilt hebben.
Een goeie blow thru carb kost rond de 600 dollar. Dan nog een goed ontstekingssysteem. En een (MSD) boost timing retarder is ook een must. En een wideband lambda sensor kit. En dit en dat....
Er komt dus nog aardig wat bij als je een KOMPLEET bolt-on spulletje wilt hebben.
Kurt.
'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....
Ben nu eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen het daadwerkelijk beginnen te begrijpen eigenlijk
Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....
Voor een simpel motortje of budget-project is het leuk, dat spul dat je opnoemt, maar dat is toch niet echt aan de orde bij het speelgoed waar het hier om gaat?7T Cuda wrote:Een goeie blow thru carb kost rond de 600 dollar. Dan nog een goed ontstekingssysteem. En een (MSD) boost timing retarder is ook een must. En een wideband lambda sensor kit. En dit en dat....
Ipv MSD, carb enz kan je net zo goed een complete programmeerbare ECM aanschaffen + DIS ontsteking + MAP-sensor + injectoren enz toch? Bv een MSD-box + zon retard-module kan alleen maar je ontsteking aansturen, en is hierin vrij beperkt ook vergeleken bij een echte ECM die alle variabelen kan registreren en vertalen naar de timing- en brandstofbehoefte van de motor. En prijstechnisch kan het ook erg meevallen, aangezien programmeerbare ECM's niet zon duur merklabel hebben als MSD-spulletjes
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....
Euhhhhhhhhhhhhh we hebben het over nieuwe moderne shit............
Dodge ram 1500
Dodge Tradesman ‘76 shorty
Dodge Tradesman ‘76 shorty
Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....
Of je zet het spul er gewoon op, zet zelf een setje Nitrophyl floats in je carb (paar tientjes), koopt voor +/- $190 een Summit brand CDI met boost retard en een Wideband voor zo'n $350 en je bent klaar.
$3000 vindt ik nog een hoop geld. Een turbo kan je van marktplaats scoren voor niet al te veel geld (onder 500 euro nieuw), je maakt een paar log-style manifolds zelf met een paar stukken pijp en wat flenzen en dan de carb aanpassingen en ontsteking zoals ik al zei en je bent nog voor minder dan 1000 euro klaar. Tot zo'n 10 psi druk blijft het blok gewoon heel en vergt verder geen aanpassingen. Afstelling is gewoon het allerbelangrijkst, vandaar dat een wideband erg handig is om te hebben.
$3000 vindt ik nog een hoop geld. Een turbo kan je van marktplaats scoren voor niet al te veel geld (onder 500 euro nieuw), je maakt een paar log-style manifolds zelf met een paar stukken pijp en wat flenzen en dan de carb aanpassingen en ontsteking zoals ik al zei en je bent nog voor minder dan 1000 euro klaar. Tot zo'n 10 psi druk blijft het blok gewoon heel en vergt verder geen aanpassingen. Afstelling is gewoon het allerbelangrijkst, vandaar dat een wideband erg handig is om te hebben.
Later,
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
Re: Voor de mensen die het beginnen te begrijpen.....
Helaas nog niet genoeg mensen Herman. Er wordt allemaal veel te moeilijk over gedaan, terwijl het eigenlijk heel simpel is.BigBlockMopar wrote:Ben nu eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen het daadwerkelijk beginnen te begrijpen eigenlijk
Later,
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"