Voorstellen + vraag
Voorstellen + vraag
Ik ben nieuw op het forum dus laat ik me na twee keer posten maar eens voorstellen;
Ik ben Andy, kom uit Alkmaar en ben sinds een week of drie de trotse eigenaar van een Plymouth Fury 318cui uit 1965.
Drie jaar geleden mijn 67'er Chevrolet Impala verkocht maar daar steeds meer spijt van gekregen. Toch maar weer een Amerikaan gekocht en wel een Mopar. Foto's onderaan.
Gelijk een vraag;
Ik heb er een 2 Barrel carburateur op zitten en wil er eigenlijk graag een 4 Barrel op zetten.
Een carburateur heb ik als het mee zit al gevonden. Ook wat navraag gedaan voor een spruitstuk maar wat voor spruitstuk kan ik hier het beste op plaatsen? Ik lees hier en daar wat over niet-matchende poorten van spruitstukken van blokken met grotere inhoud etc.
Ik heb even geen centjes voor een Edelbrock of iets dergelijks dus wat is wijsheid?
Wie er overigens wat aan te bieden heeft, laat maar horen!
Groet,
Andy
Ik ben Andy, kom uit Alkmaar en ben sinds een week of drie de trotse eigenaar van een Plymouth Fury 318cui uit 1965.
Drie jaar geleden mijn 67'er Chevrolet Impala verkocht maar daar steeds meer spijt van gekregen. Toch maar weer een Amerikaan gekocht en wel een Mopar. Foto's onderaan.
Gelijk een vraag;
Ik heb er een 2 Barrel carburateur op zitten en wil er eigenlijk graag een 4 Barrel op zetten.
Een carburateur heb ik als het mee zit al gevonden. Ook wat navraag gedaan voor een spruitstuk maar wat voor spruitstuk kan ik hier het beste op plaatsen? Ik lees hier en daar wat over niet-matchende poorten van spruitstukken van blokken met grotere inhoud etc.
Ik heb even geen centjes voor een Edelbrock of iets dergelijks dus wat is wijsheid?
Wie er overigens wat aan te bieden heeft, laat maar horen!
Groet,
Andy
65' Plymouth Fury 3 318 SemiHemi
Re: Voorstellen + vraag
Welkom! ik zie je bijna elke ochtend rijden op het industrieterein in Heerhugowaard, neem aan dat je daar werkt. Ik had ook een 2 barrel op mijn auto er zit nu een holley met een standaard 4 poorts spruitstuk op en dat paste uitstekend.
Danny
Danny
plymouth fury 3 1968
chrysler valiant 1972
furd ltd 1980
chrysler valiant 1972
furd ltd 1980
-
- Posts: 516
- Joined: 08 Jun 2007, 21:15
Re: Voorstellen + vraag
Welkom!!
Leuke wagen! Een antwoord op je vraag heb ik echter niet!
Leuke wagen! Een antwoord op je vraag heb ik echter niet!
I take when you're young and leave you when you're old!
Re: Voorstellen + vraag
Hela, welkom!
Nice ride en het antwoord op je vraag kan ik je ook niet geven .
Nice ride en het antwoord op je vraag kan ik je ook niet geven .
NYer 4 drs htp 1974,Buick Electra 225 coupe 1968,Fury 1970,Imperial coupe 1973, Dodge RamVan 1979,NYer 4 drs sedan 1973,Chevrolet c10 stepside 1972,NYer 4 drs htp 1970&1972,Cordoba 1979,300 4drs htp 1970,Dodge D100 1975(<<EXen).300 coupe 1969.
Re: Voorstellen + vraag
Het verschil zit hem in de grootte van de inlaatkanalen van de cilinderkoppen. Een 318 heeft iets kleinere poorten dan de 340 en 360. De positie van de poorten en de boutgaten is verder hetzelfde, dus alle small block intakes van 318-340-360 zijn onderling uitwisselbaar. De meeste aftermarket small block intakes hebben dan ook de 340-360 poort maat. Klein nadeel op de 318 is dat je dan een vernauwing in het inlaattraject hebt op de overgang van intake naar cilinderkop. Je kunt je voorstellen dat dit de flow niet ten goede komt. maar in de praktijk zul je hier weinig van merken, tenzij je het uiterste uit de 318 wilt halen. Maar een 4 bbl intake + carb is al een hele verbetering t.o.v. de stock 2bbl, dus dan maakt dat 'drempeltje' weinig uit.
o.a. De Edelbrock Performer heeft wel de kleine 318 poorten dacht ik.
o.a. De Edelbrock Performer heeft wel de kleine 318 poorten dacht ik.
Kurt.
'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
Re: Voorstellen + vraag
Oh ja, en welkom natuurlijk.
Kurt.
'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
Re: Voorstellen + vraag
Welkom! en vette wagen, heel mooi model Fury die 65'er!
Courage is the key, unlock your destiny
- Nelisdepelis
- Posts: 52
- Joined: 28 Jul 2008, 14:16
- Location: Alkmaar
- Contact:
Re: Voorstellen + vraag
Hallo andy, ik zie aan de kennemerstraatweg al een tijdje een nette gele fury staan. Ik rij regelmatig langs en zit zelf ook nog met een te vervangen 2bbl 318.
Welkom.
Welkom.
Re: Voorstellen + vraag
Danny en Nelis; Klopt, werk in heerhugowaard vlak bij Nic Smit USA Cars, die zul je wel kennen. Hij staat vooralsnog langs de kennemerstraatweg maar als het een beetje mee zit heb ik vanaf deze week een box om hem droog te stallen.
Jullie rijden er zelf ook dagelijks in? Zie tot nu toe weinig oude mopar's in de buurt.
Cuda, dat is inderdaad wat ik er zelf ook een beetje over heb kunnen vinden. Ik neem inderdaad genoegen met het 'drempeltje' en ga het gewoon eens proberen, hij hoeft van mij niet te brullen maar een beetje meer pit mag wel..
Nu nog een spruitstuk vinden Zijn 340 & 360 intakes een beetje 2e hands te vinden?
Jullie rijden er zelf ook dagelijks in? Zie tot nu toe weinig oude mopar's in de buurt.
Cuda, dat is inderdaad wat ik er zelf ook een beetje over heb kunnen vinden. Ik neem inderdaad genoegen met het 'drempeltje' en ga het gewoon eens proberen, hij hoeft van mij niet te brullen maar een beetje meer pit mag wel..
Nu nog een spruitstuk vinden Zijn 340 & 360 intakes een beetje 2e hands te vinden?
65' Plymouth Fury 3 318 SemiHemi
Re: Voorstellen + vraag
Welkom, en heb je zojuist nog een email gestuurd.
Dodge B 250 Lowtop, Plymouth Scamp, HD Heritage, HD Ironhead, HD 1200S, Triumph Bonneville, Triumph chop, Kwalijkzaki hardtail.
- Bean Bandit
- Posts: 1148
- Joined: 15 Aug 2007, 12:22
- Location: 't Gooi
- Contact:
Re: Voorstellen + vraag
Hi,
Erg mooie wagen en een leuke kleur ook .
Er bestaan ook gietijzeren intakes voor 4bbl carbs, origineel Chrysler. Ik denk dat deze wel voor weinig te vinden zijn.
Anders een tweede hands aluminium intake.
Suc6 iig.
Groet, Remco
Erg mooie wagen en een leuke kleur ook .
Er bestaan ook gietijzeren intakes voor 4bbl carbs, origineel Chrysler. Ik denk dat deze wel voor weinig te vinden zijn.
Anders een tweede hands aluminium intake.
Suc6 iig.
Groet, Remco
-
- Posts: 1345
- Joined: 09 Jun 2007, 22:27
- Location: egmond aan den hoef
Re: Voorstellen + vraag
welkom! komen zo een hoop mopars in de buurt,dat gaat de goede kant op
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
- Bean Bandit
- Posts: 1148
- Joined: 15 Aug 2007, 12:22
- Location: 't Gooi
- Contact:
Re: Voorstellen + vraag
Oh,ik realiseer me nu pas dat je een '65 318ci blok hebt (tenminste, als dit het originele blok is).
Dat is een A en geen LA. Alle 340 en 360 zijn LA's.
LA 318ci smallblocks zijn vanaf '67 gemaakt.
Jij hebt een 318 poly ofwel 318 wideblock.
Ik weet niet of een LA intake op een A blok past
Maar dat zullen de, met meer kennis van zaken, mopar collega's wel weten
Groet, Remco
Dat is een A en geen LA. Alle 340 en 360 zijn LA's.
LA 318ci smallblocks zijn vanaf '67 gemaakt.
Jij hebt een 318 poly ofwel 318 wideblock.
Ik weet niet of een LA intake op een A blok past
Maar dat zullen de, met meer kennis van zaken, mopar collega's wel weten
Groet, Remco
Re: Voorstellen + vraag
Ga het straks nog even checken, volgens mij is het inderdaad een A, maar dat zou moeten passen. Ik probeer ook nog eea uit te vinden over het uitwisselen van cilinderkoppen met bijvoorbeeld die van een 360, zou moeten kunnen als je ze vlakt. Die van de 318 A hebben geen geharde klepzittingen wat op gas geen succes is.
Alle input is welkom!
Edwin je hebt mail terug
Alle input is welkom!
Edwin je hebt mail terug
65' Plymouth Fury 3 318 SemiHemi
Re: Voorstellen + vraag
Remco heeft gelijk. Ik had niet naar het bouwjaar gekeken. Als je inderdaad een poly 318 hebt, dan gaan intakes van de latere LA small blocks helaas niet passen.
Een Poly 318 is te herkennen aan de klepdeksels, die aan de uitlaatkant een golving hebben. Bij een LA loopt dat gewoon recht.
Een Poly 318 is te herkennen aan de klepdeksels, die aan de uitlaatkant een golving hebben. Bij een LA loopt dat gewoon recht.
Kurt.
'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
Re: Voorstellen + vraag
Ik ga ff kijken vanavond, als ik er niet uit kom post ik wel even een fototje
65' Plymouth Fury 3 318 SemiHemi
- Nelisdepelis
- Posts: 52
- Joined: 28 Jul 2008, 14:16
- Location: Alkmaar
- Contact:
Re: Voorstellen + vraag
Nic is bekend da's de man met al mijn vakantiegeld.Andy wrote:Danny en Nelis; Klopt, werk in heerhugowaard vlak bij Nic Smit USA Cars
Re: Voorstellen + vraag
Ik heb even gekeken naar het casting nr en heb inderdaad een 318A motor.. Klote zou ik zeggen maar is het niet zo dat er met wat kunst, vlieg en vlakwerk cilinderkoppen van een 340 of 360 op kunnen en daardoor de bijbehorende intake?
65' Plymouth Fury 3 318 SemiHemi
Re: Voorstellen + vraag
Nee, dat gaat hem niet worden.
Als ik het me goed herinner heb je aan de bak ook 2 kabels zitten.
Je weet tenminste dat het een 318 is. Stond een paar jaar geleden op de meeting in Den Haag en stonden er twee gasten (de eigenaar en een alwetende vriend) onder de kap te kijken en de alwetende vriend was er heilig van overtuigd dat het een big block was. Hij kon alleen niet zien of het een 383 was of een 440. Toen ik zei dat het een 318 poly was keken ze me wazig aan en gingen meteen weer verder in discussie over het zoeken van nummers om te kijken of het een 383 of een 440 was
Als ik het me goed herinner heb je aan de bak ook 2 kabels zitten.
Je weet tenminste dat het een 318 is. Stond een paar jaar geleden op de meeting in Den Haag en stonden er twee gasten (de eigenaar en een alwetende vriend) onder de kap te kijken en de alwetende vriend was er heilig van overtuigd dat het een big block was. Hij kon alleen niet zien of het een 383 was of een 440. Toen ik zei dat het een 318 poly was keken ze me wazig aan en gingen meteen weer verder in discussie over het zoeken van nummers om te kijken of het een 383 of een 440 was
Later,
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
Re: Voorstellen + vraag
je bent vandaag weer met de plymouth naar je werk! zag je rijden, mooi geluid zit er in
Danny
Danny
plymouth fury 3 1968
chrysler valiant 1972
furd ltd 1980
chrysler valiant 1972
furd ltd 1980
Re: Voorstellen + vraag
Haha, klopt Zou gek zijn om 't niet te doen met dit weer.
Alain; Wil dat zeggen dat er eigenlijk geen 4bbl op mijn blok kan of zal deze wel gewoon te bestellen zijn?
Alain; Wil dat zeggen dat er eigenlijk geen 4bbl op mijn blok kan of zal deze wel gewoon te bestellen zijn?
65' Plymouth Fury 3 318 SemiHemi
- Bean Bandit
- Posts: 1148
- Joined: 15 Aug 2007, 12:22
- Location: 't Gooi
- Contact:
Re: Voorstellen + vraag
Hi Andy,
Ik vond met een zoek opdracht "318 poly wide block" op google nog een thread op dit forum.
Moet je maar eens lezen, staat het een en ander in over upgraden en performance parts etc.
http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php ... 45&start=0
Groet, Remco
Ik vond met een zoek opdracht "318 poly wide block" op google nog een thread op dit forum.
Moet je maar eens lezen, staat het een en ander in over upgraden en performance parts etc.
http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php ... 45&start=0
Groet, Remco
Last edited by Bean Bandit on 26 Jun 2010, 11:42, edited 2 times in total.
Re: Voorstellen + vraag
Je vraag is inmiddels beantwoord in de post hier boven mij.
Later,
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"