Hi,
Ik heb een maand of 2 geleden mn 440 opengehaald om er nieuwe dichtingen in te steken. Na het terug in bouwen blijkt hij helemaal dicht te zijn. Bij het terug opbouwen heb ik alles goed nagekijken (richtingen lagerschaaltjes, deze bij de juiste cilinder terug gestoken, cilinders terug op de juiste plaats, pushrods nagekeken, heads opengehaald en gereinigd, alles met assembly lube in mekaar gemonteerd).
Maar als je hem in de hogere toeren jaagt dan klinkt er een zwaar mechanisch geratel. In stationair klinkt er niets abnormaals.
Kheb er een filmpje van gemaakt. Het geratel begint vanaf 19 seconden in het filmpje.
De kleppen zijn het volgens mij niet. Kheb een schroevendraaier op de rockershaft en tegen mn oor gehouden. Als het de kleppen, hydraulische lifters of pushrods zijn had ik dit moeten horen. Ik hoorde enkel een zacht geratel van het bewegen van de pushrods en rockers)
Ik ben aan het denken in de richting van de lagerschaaltjes van de piston.
Iemand een idee?
Alvast bedankt voor de moeite.
Hieronder de link naar de video.
https://vid.me/OFdD#close&post_id=10204 ... 6229080720
Mechanisch geratel in 440 motor
- Vic Victorious
- Posts: 122
- Joined: 20 May 2008, 17:20
- Location: Belgium (noord)
Re: Mechanisch geratel in 440 motor
Waar is de olie naar de rockers?
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
- Vic Victorious
- Posts: 122
- Joined: 20 May 2008, 17:20
- Location: Belgium (noord)
Re: Mechanisch geratel in 440 motor
Er loopt olie tot bij de rockers. Khad een oude t shirt op de exhaust manifold liggen, deze is goed vochtig van de olie en het motorvak is ook wat beklad. M'n oliedruksensor (autometer) geeft 70 psi vanaf ik de wagen start.
Re: Mechanisch geratel in 440 motor
Is geen lager. Pak er eens een stroboscoop bij en richt die bijvoorbeeld op je hand. Klinkt raar maar het is heel duidelijk te merken of het tikje net zo snel gaat als het lampje of dat het tikje 2 keer zo snel is als het lampje.
2 keer zo snel is krukas, drijfstangen of iets dat in je verbrandingskamer geflikkerd is.
Zelfde snelheid is iets tussen nokkenas en kleppen.
2 keer zo snel is krukas, drijfstangen of iets dat in je verbrandingskamer geflikkerd is.
Zelfde snelheid is iets tussen nokkenas en kleppen.
Re: Mechanisch geratel in 440 motor
Scherpe tik : een paar lekke lifters ! ( of nog een rondje valvelash ) suc6
Owned cars : '71 Dart Swinger , G 20 shorty 305 ( omdat er geen B 250 te koop stond )
'73 bmw 2002 Tii
ex ,'69 Dart GT 318 , '71 Dart GT 198 slant six
'73 bmw 2002 Tii
ex ,'69 Dart GT 318 , '71 Dart GT 198 slant six
- Vic Victorious
- Posts: 122
- Joined: 20 May 2008, 17:20
- Location: Belgium (noord)
- Vic Victorious
- Posts: 122
- Joined: 20 May 2008, 17:20
- Location: Belgium (noord)
Re: Mechanisch geratel in 440 motor
Kheb een flesje Bardahl hydraulic lifter threatment bij de olie gegoten en nu lijkt de tik eruit te zijn. Het grove geratel werd langzaam zachter en is er nu uit.
Bedankt voor de tips.
Bedankt voor de tips.
Re: Mechanisch geratel in 440 motor
kendall GT 1 er in
ik heb het er al jaren in en ik denk dat motors bij mij meer te lijden heeft in korte tijd dat ik ze gebruik en gaat prima.
olie kan motor maken of breken.
ik heb het er al jaren in en ik denk dat motors bij mij meer te lijden heeft in korte tijd dat ik ze gebruik en gaat prima.
olie kan motor maken of breken.
Ik werk met plezier.