440 headers: advies gevraagd
- spstrikwerda
- Posts: 455
- Joined: 27 Oct 2010, 18:28
440 headers: advies gevraagd
Ik ben van plan headers aan mijn 440 te hangen, ivm meer performance en een beter geluid. Nu heb ik me al ingelezen, en ik weet eigenlijk niet welke ik moet kopen. Lees enorm veel horror verhalen over het te pas maken ervan. Budget is zeker een issue (900 euries voor een setje TTI vond ik wel erg veel). Zijn e geen goedkopere headers te vinden van bijv. Hooker of Hedman die ook goed passen? Oh ja, heb nog geen mini starter en wil ooit nog wel eens Edelbrock koppen gaan gebruiken, dus kan ik daar ook gelijk rekening mee houden bij de aanschaf van headers!? Als iemand hier nog wat leggen heeft, hoor ik dat graag
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
Re: 440 headers: advies gevraagd
Waarom zou je niet wachten als je toch naar Edelbrock koppen wilt? Dan kan meteen alles aanpakken?
Als je ze dan toch eerder wilt aanschaffen, moeten ze keramisch gecoat zijn? Zo niet, wat dacht je van deze: http://www.ebay.com/itm/181134174434
Als je ze dan toch eerder wilt aanschaffen, moeten ze keramisch gecoat zijn? Zo niet, wat dacht je van deze: http://www.ebay.com/itm/181134174434
-
- Posts: 356
- Joined: 08 Jun 2007, 13:23
- Location: Ja
- Contact:
Re: 440 headers: advies gevraagd
Hoi,
Heb op diverse Chargers al veel verschillende merken headers gemonteerd. Echter nog nooit een set gemonteerd die feilloos past. Ja, TTI past het best al moest ik die bij de torsiestang LV wat aanpassen. In het algemeen is het zo, hoe goedkoper het set des te meer je hebt aan te passen.
Vermogenswinst? Je hebt een beter flow in de hoge toeren 5000+ als het blok de pk's uiteraard al produceert. Het geluid is definitief beter!
Jeroen.
Heb op diverse Chargers al veel verschillende merken headers gemonteerd. Echter nog nooit een set gemonteerd die feilloos past. Ja, TTI past het best al moest ik die bij de torsiestang LV wat aanpassen. In het algemeen is het zo, hoe goedkoper het set des te meer je hebt aan te passen.
Vermogenswinst? Je hebt een beter flow in de hoge toeren 5000+ als het blok de pk's uiteraard al produceert. Het geluid is definitief beter!
Jeroen.
..CHARGER REGISTRATION OF THE NETHERLANDS
1968 Dodge Charger R/T....................http://www.charger.nl
1969 Dodge Charger
1968 Dodge Charger R/T....................http://www.charger.nl
1969 Dodge Charger
-
- Posts: 445
- Joined: 08 Jun 2007, 23:57
Re: 440 headers: advies gevraagd
Ik heb mn TTI headers niet aan hoeven passen, gingen er vanzelf op en paste precies.
Met je dempers kun je veel meer soorten geluid uit je uitlaat laten komen, (harder, of zwaarder geluid).
Pak je bijv flowmaster van de 40 serie dan heb je op de snelweg oordopjes nodig, maar stationair een lekkere roffel kwa geluid, neem je dynamax, bijv de VT serie, dan is t geluid stationair minder hard, en oo de snelweg goed te doen, en kun je nog gewoon tegen elkaar praten, totdat je t gas intrapt , dan komt t mooie v8 geluid weer naar boven.
Gr jeroen
Met je dempers kun je veel meer soorten geluid uit je uitlaat laten komen, (harder, of zwaarder geluid).
Pak je bijv flowmaster van de 40 serie dan heb je op de snelweg oordopjes nodig, maar stationair een lekkere roffel kwa geluid, neem je dynamax, bijv de VT serie, dan is t geluid stationair minder hard, en oo de snelweg goed te doen, en kun je nog gewoon tegen elkaar praten, totdat je t gas intrapt , dan komt t mooie v8 geluid weer naar boven.
Gr jeroen
68 coronet 500, coupe.Dick Landy "clone" 452 (removed) 528(Build in)stroker, INDY modman intake, six-pack
Horsepower says nothing,Torque you need
Direct Erection Silver member
Horsepower says nothing,Torque you need
Direct Erection Silver member
Re: 440 headers: advies gevraagd
/\
What he says
What he says
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Re: 440 headers: advies gevraagd
Yep . Dynomax VT.
Is goeie keus.
TTI . je krijgt er super veel bodemspeling mee.
Al die andere meuk rij je zo plat als je over een drempel rijd.
Heb jij dan iemand om mee te praten in je Looser clone Jeroen?
Is goeie keus.
TTI . je krijgt er super veel bodemspeling mee.
Al die andere meuk rij je zo plat als je over een drempel rijd.
Heb jij dan iemand om mee te praten in je Looser clone Jeroen?
You can only thrust yourself.
-
- Posts: 445
- Joined: 08 Jun 2007, 23:57
Re: 440 headers: advies gevraagd
Yep, schijn een zeeuw te zijn met dezelfde VT serie
Gr jeroen
Gr jeroen
68 coronet 500, coupe.Dick Landy "clone" 452 (removed) 528(Build in)stroker, INDY modman intake, six-pack
Horsepower says nothing,Torque you need
Direct Erection Silver member
Horsepower says nothing,Torque you need
Direct Erection Silver member
- spstrikwerda
- Posts: 455
- Joined: 27 Oct 2010, 18:28
Re: 440 headers: advies gevraagd
Hmm... veel bruikbare tips nu al!!! Ik was idd zelf ook al bang zo'n setje Hookers of Hedmans plat te rijden, omdat die een stuk lager hangen dan TTI's. Misschien toch maar wat extra geld uitgeven en een set TTI halen, ipv met een hamer aan de gang.
Nog een paar vragen:
- de gewone TTI 1 7/8" headers (nickel/chrome) kosten ongeveer 800 euro, scheelt een dikke 200 euri met de keramische gecoate. Moet ik die nickel/chrome zelf nog overspuiten met hitteverf?
- heeft iemand hier toevallig een tweedehands TTI set liggen??
- heb ik een mini-starter nodig om het te laten passen???
- zit de power steering in de weg??
Nog een paar vragen:
- de gewone TTI 1 7/8" headers (nickel/chrome) kosten ongeveer 800 euro, scheelt een dikke 200 euri met de keramische gecoate. Moet ik die nickel/chrome zelf nog overspuiten met hitteverf?
- heeft iemand hier toevallig een tweedehands TTI set liggen??
- heb ik een mini-starter nodig om het te laten passen???
- zit de power steering in de weg??
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
Re: 440 headers: advies gevraagd
Ja , 2e hands heb ik liggen.
Maar alleen de bestuurderszijde.
Maar alleen de bestuurderszijde.
You can only thrust yourself.
- SuperFlyTNT
- Posts: 827
- Joined: 08 Jun 2007, 12:32
- Location: Arnhem-Zuid
Re: 440 headers: advies gevraagd
@ bigfoot; wat heb je 2e hands liggen? De power steering? :P:P
SuperFly TNT
SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
- Bean Bandit
- Posts: 1148
- Joined: 15 Aug 2007, 12:22
- Location: 't Gooi
- Contact:
Re: 440 headers: advies gevraagd
Op de TTI site staan handleidingen. Hierin staat of je al dan niet een ministarter nodig hebt. Maar volgens mij moet je met alle headers een ministarter gebruiken. Zie het onderstaande plaatje, dan zie je waarom.
Die keramische coating is ook roestwerend, denk ik.
Groeten, Remco
Die keramische coating is ook roestwerend, denk ik.
Groeten, Remco
Re: 440 headers: advies gevraagd
Hoe zit het eigenlijk als je grotere torsiestangen hebt gemonteerd? Heb je dan minder ruimte voor de headers?
Re: 440 headers: advies gevraagd
Die paar mm extra als je zwaardere veren hebt is niet doorslaggevend. Headers te dicht op torsiestaaf kan wel andere problemen veroorzaken, staaf kan door verhitting/afkoeling op termijn breken.
Verder is een metalen plaatje tussen header en startmotor ook een goed idee (thermal shield)
Let ook op bedrading die mogelijk te dicht langs een header loopt.
Verder is een metalen plaatje tussen header en startmotor ook een goed idee (thermal shield)
Let ook op bedrading die mogelijk te dicht langs een header loopt.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
- franky2mopar
- Posts: 290
- Joined: 10 Jun 2007, 16:11
Re: 440 headers: advies gevraagd
heb een set tti liggen nieuw in de doos het type c5 dus de gecoate;
mag je hebben voor 800€
grt. frank 0032496554496
mag je hebben voor 800€
grt. frank 0032496554496
69 dart 340 4 speed 8 3/4 under construction
65 belvedere 1 426 hemi 4 speed
1983 ramcharger 2wd. 440cu inch
harley sportsters
65 belvedere 1 426 hemi 4 speed
1983 ramcharger 2wd. 440cu inch
harley sportsters
- spstrikwerda
- Posts: 455
- Joined: 27 Oct 2010, 18:28
Re: 440 headers: advies gevraagd
@iedereen: bedankt voor alle tips. Zit een hoop bruikbare info tussen!
@frank: thanks voor je reactie, die headers: hebben die 1 3/4" primaries? Want ik zoek 1 7/8 eigenlijk.
@frank: thanks voor je reactie, die headers: hebben die 1 3/4" primaries? Want ik zoek 1 7/8 eigenlijk.
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
Re: 440 headers: advies gevraagd
Ik denk dat Frank nu gaat zeggen dat je moet bellen.
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 440 headers: advies gevraagd
Ik vraag me af of TTI uberhaupt wel headers maakt met van die 1-3/4" baby-buisjes
- franky2mopar
- Posts: 290
- Joined: 10 Jun 2007, 16:11
Re: 440 headers: advies gevraagd
ik denk toch 1 3/4.... (till 500 hp they will work fine)
zal morgen kijken
zal morgen kijken
69 dart 340 4 speed 8 3/4 under construction
65 belvedere 1 426 hemi 4 speed
1983 ramcharger 2wd. 440cu inch
harley sportsters
65 belvedere 1 426 hemi 4 speed
1983 ramcharger 2wd. 440cu inch
harley sportsters
Re: 440 headers: advies gevraagd
inderdaadSjak Brak wrote:
Verder is een metalen plaatje tussen header en startmotor ook een goed idee (thermal shield)
heb ik ook, beetje krom gebogen plaatje van 2 mm dik / 12 x10 cm met boutverbinding op uitlaat vast.
ministarters zijn prima
ik heb nog een set nieuwe headers leggen, weet niet precies wat het is. zal foto maken als ik even tijd heb. ( €250)
Ik werk met plezier.
- spstrikwerda
- Posts: 455
- Joined: 27 Oct 2010, 18:28
Re: 440 headers: advies gevraagd
@frank: ik vond een eerdere advertentie van jou van een set 1 3/4 TTI's, vandaar mijn vraag
@ARLI: graag! Ben benieuwd wat je hebt. Ik gok op Hooker / Superflow / Hedman
@ARLI: graag! Ben benieuwd wat je hebt. Ik gok op Hooker / Superflow / Hedman
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
- franky2mopar
- Posts: 290
- Joined: 10 Jun 2007, 16:11
Re: 440 headers: advies gevraagd
het zijn 1 3/4 :spstrikwerda wrote:@frank: ik vond een eerdere advertentie van jou van een set 1 3/4 TTI's, vandaar mijn vraag
@ARLI: graag! Ben benieuwd wat je hebt. Ik gok op Hooker / Superflow / Hedman
69 dart 340 4 speed 8 3/4 under construction
65 belvedere 1 426 hemi 4 speed
1983 ramcharger 2wd. 440cu inch
harley sportsters
65 belvedere 1 426 hemi 4 speed
1983 ramcharger 2wd. 440cu inch
harley sportsters
- spstrikwerda
- Posts: 455
- Joined: 27 Oct 2010, 18:28
Re: 440 headers: advies gevraagd
Hey Frank, thanks voor het uitzoeken, maar dan heb ik geen belangstelling. Succes met de verkoop!!!
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
- spstrikwerda
- Posts: 455
- Joined: 27 Oct 2010, 18:28
Re: 440 headers: advies gevraagd
Duur fotootje dan!!!!ARLI wrote:... weet niet precies wat het is. zal foto maken als ik even tijd heb. ( €250)
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
Re: 440 headers: advies gevraagd
Wordt ook ontwikkeld in donker Afrika, daarom duurt het ook zo lang...
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben!!
1969 Dodge Charger 605 HEMI!!!!!
This is real fun!! ---> http://www.mopower.nl
1969 Dodge Charger 605 HEMI!!!!!
This is real fun!! ---> http://www.mopower.nl
Re: 440 headers: advies gevraagd
het zijn blackjack headers voor
dodge pickup 1976-1978
383-440
2 wd only
dodge pickup 1976-1978
383-440
2 wd only
Ik werk met plezier.