wiring harness 68 charger

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
Ronny
Posts: 6
Joined: 13 Apr 2014, 15:18
Location: Deurne

wiring harness 68 charger

Post by Ronny »

Ik heb sinds een paar maanden een 68 charger .
Wat problemen gehad met de verlichting aan de voorzijde maar nog niet aan gewerkt .
Nu de accu weer aangesloten en de "fusible link" kabel van het start relais begint op te gloeien ( als een zekering die doorbrand ) .
Met een bedradings schema mijn bedrading wat aan het nalopen maar ontdek er veel anders is dan in het schema.
Ook zijn er kabels welke nergens meer aan verbonden zijn of andere in de loop van de jaren bijgelegd .

Ik wil nu de gehele bedrading onder de kap vervangen ( motor ,en verlichting ) om zo het verlichtings probleem en de "fusible link" verbranding op te lossen .
Heeft iemand hier ervaring mee en wat zou de beste plaats zijn om een complet bekabeling te bestellen ?
( liefts zou ik een compleet pakket hebben ipv alle delen afzonderlijk te bestellen )

Graag enig advies en info

Mvg Ronny
1968 Charger
1985 Corvette
1991 Corvette
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: wiring harness 68 charger

Post by Sjak Brak »

Je hebt in feite 2 mogelijkheden.

Voor de charger is er van (ik dacht) year one een model/jaar-specifieke kabelboom, maar is wel vrij duur, en werkt nog steeds met die klote glaszekeringen.

Andere optie is een universele kabelboom van EZ-wire, deze kan je dan met steekzekeringen (normaal of mini) bestellen, en is met niet zo heel veel werk pas te maken. Afhankelijk van opties, audio etc in je wagen kan je de 12- of 20-circuit variant kopen. Kosten ca 200 euro incl verzenden usa. Voordeel is dat je later makkelijk kan uitbreiden op bestaande zekeringenkast als je bv een versterker, CD-speler of weet ik wat inbouwt.

Als je tijd te veel hebt kan je zelf aan de gang met wat rollen kabel, stekkers etc, maar ik vind zelf de EZ-wire het geld wel waard.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: wiring harness 68 charger

Post by Dickdale »

€198,30 via deze gast prinstruckshop@gmail.com, 21 circuits. Hij heeft ze op voorraad in nl...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: wiring harness 68 charger

Post by BigBlockMopar »

Het 'probleem' met een kant-en-klare kabelboom is dat je nog steeds de bedrading op een originele manier hebt aangesloten, terwijl er betere/veiligere manieren zijn om bijv. stroomvreters als de koplampen en ontsteking aan te sturen.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: wiring harness 68 charger

Post by Sjak Brak »

Niet echt een probleem, maar wel goed om mogelijke upgrades te melden natuurlijk. Relais aan de koplampen knopen is niet zo schokkend, en ook zo gepiept met die kant en klare spullen.

Kant-en-klaar scheelt gewoon enorm veel tijd tov knutselen met rollen draad etc.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
jeroen.68coro
Posts: 445
Joined: 08 Jun 2007, 23:57

Re: wiring harness 68 charger

Post by jeroen.68coro »

Geen wiring van painless nemen, te duur en draden zijn te dun. Kleuren zijn op chebby gebaseerd en als je daarin moet gaan zoeken als je ergens storing heb ,ben je weken bezig eer je eruit bent hoe t precies zit.

Ik sloop t er aankomende winter alles uit en maak t dan zelf, met t orginele diagram

Gr jeroen
68 coronet 500, coupe.Dick Landy "clone" 452 (removed) 528(Build in)stroker, INDY modman intake, six-pack


Horsepower says nothing,Torque you need
Direct Erection Silver member
Post Reply