Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Vandaag de headers er op gezet en 1 kant van de uitlaat.
Woensdag de andere kant.
Woensdag de andere kant.
Beware of Flying DRIVESHAFTS!
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Redcornet wrote:Euh, heb vaak meegemaakt dat ze voor of achter de mufler afscheuren maar zo, hoe krijg je dat voor elkaar?
Heb je deze bij de Action gekocht of zo?
Het zure was een beetje dat deze nog geheel roest vrij was.
Daarnaast was ik nog vroeg opgestaan om eigenlijk een rit naar Nijmegen te maken maar dat is door deze ellende er niet meer van gekomen.
De oorzaak van dit geweld was een 'startprobleem', wat eigenlijk, een beetje, werd veroorzaakt door een 'relatief' loszittende ontsteking, die ineens besloot om maar eens 20 ofzo graden later te gaan staan....
Voordat je dat gevonden hebt op de vroege ochtend heb je er al wat startpogingen op zitten en zit de uitlaat al lekker vol met onverbrande LPG.
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
lassen
10 things men know about women...
1..
2..
3..
4..
5..
6..
7..
8..
9..
10. Women have boobs..
You can't fix stupid.....
1..
2..
3..
4..
5..
6..
7..
8..
9..
10. Women have boobs..
You can't fix stupid.....
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
en een hemeltje gemaakt....
10 things men know about women...
1..
2..
3..
4..
5..
6..
7..
8..
9..
10. Women have boobs..
You can't fix stupid.....
1..
2..
3..
4..
5..
6..
7..
8..
9..
10. Women have boobs..
You can't fix stupid.....
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Zwak excuus om niet te komen Herman!
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Na zo'n knal ben je wel wakker...BigBlockMopar wrote: Voordat je dat gevonden hebt op de vroege ochtend heb je er al wat startpogingen op zitten en zit de uitlaat al lekker vol met onverbrande LPG.
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
hemeltje gemonteerd
10 things men know about women...
1..
2..
3..
4..
5..
6..
7..
8..
9..
10. Women have boobs..
You can't fix stupid.....
1..
2..
3..
4..
5..
6..
7..
8..
9..
10. Women have boobs..
You can't fix stupid.....
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Deurrubbers er in gezet, gijs heeft de stuurstangen weer er op gezet, deze moesten los omdat de headers er anders niet in konden. Daarna bezig geweest met het aansluiten en testen van de electrische delen, startmotor etc etc. Gijs ondertussen bezig geweest met het plaatsen van de hollykleppenplaat en het monteren van de gaskabel. Woensdag hopen we de achteras er onder te kunnen zetten en de impco verdamper en 425 er op te kunnen zetten. Gijs voor als nog bedankt voor al je hulp.
Beware of Flying DRIVESHAFTS!
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Yep, iedereen heeft een Gijs.
Beware of Flying DRIVESHAFTS!
- spstrikwerda
- Posts: 455
- Joined: 27 Oct 2010, 18:28
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Na een periode van lange afwezigheid ben ik weer terug op dit forum
Gister is de Coronet voor het eerst buiten geweest dit jaar. Starten en lopen!!!! Een flink stuk getoerd door Z-W Fryslân. Daarna gewassen voor de bruiloft van mijn broertje a.s. donderdag, waarbij hij als trouwauto mag dienen
Vandaag weer een stuk gereden. Blijft oppassen met al die motorrijders, man wat was het druk!
Onderweg kwamen we nog een leuk vrachtwagentje tegen:
Gister is de Coronet voor het eerst buiten geweest dit jaar. Starten en lopen!!!! Een flink stuk getoerd door Z-W Fryslân. Daarna gewassen voor de bruiloft van mijn broertje a.s. donderdag, waarbij hij als trouwauto mag dienen
Vandaag weer een stuk gereden. Blijft oppassen met al die motorrijders, man wat was het druk!
Onderweg kwamen we nog een leuk vrachtwagentje tegen:
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Van de week maar is laten uitlijnen, was ik nog van plan na alles vervangen te hebben, 'iets' te lang mee gewacht
Meteen maar 265 achter gestoken
En vandaag een deel van de onderkant aangepakt, samen met het onderste deel van de dorpel
Meteen maar 265 achter gestoken
En vandaag een deel van de onderkant aangepakt, samen met het onderste deel van de dorpel
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Zelfs die 265 lijkt wel een thuiskomertje onder zn newport. heb je band over je standaard 5.5 j velg heen getrokken?
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Mijn Dartje apk gekeurd en de Duster gewassen en gepoetst na automaxx streetpower 1/8 mile.
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Ja erg he, dacht ook, lekker brede band, maar eenmaal eronderE.rik wrote:Zelfs die 265 lijkt wel een thuiskomertje onder zn newport. heb je band over je standaard 5.5 j velg heen getrokken?
Ja zit gewoon over de standaard velg heen, werkt prima!
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Achterste velgen laten verbreden en door naar 295...
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Betaalde gij die banden dan? blijf alles maar van 2 bijbaantjes doen he, uitlijnen en deze (2e hands) banden waren alweer een maandsalaris verder...
Maarja, blijft een hobby
Maarja, blijft een hobby
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Helaas, ook hier is de wensenlijst groter dan de portemonnee. Maar dat maakt de hobby ook wel weer leuk. Als je alles in een keer voor elkaar hebt, is het ook te makkelijk...JaapMopar wrote:Betaalde gij die banden dan? blijf alles maar van 2 bijbaantjes doen he, uitlijnen en deze (2e hands) banden waren alweer een maandsalaris verder...
Maarja, blijft een hobby
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
7 bussen VHT en 2 potten HG leerverf verder + nieuwe kickpanels hoedenplank dashcap en tuff wheel
Moparloos druk zoekende naar 4 speed Mopar...
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
A518-OD Transmissie gewisseld voor een A518 met OD en Lockup.
Helaas doet de OD het niet bij deze!
Helaas doet de OD het niet bij deze!
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Dus hij mag er weer uit?BigBlockMopar wrote:A518-OD Transmissie gewisseld voor een A518 met OD en Lockup.
Helaas doet de OD het niet bij deze!
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Nee hij blijft gewoon zitten voorlopig.
Ik ga een nieuwe solenoidkit bestellen. Daar hoeft alleen de valvebody voor los om dit te vervangen.
Deze transmissie is wel een hele verbetering voor de auto.
Met z'n bijpassende lockup-convertor en de TransGo Reprogramming Kit die ik er onlangs in heb gezet, rijdt de auto een heel stuk plezieriger nu.
Deels mede door de 'kleinere' convertor waardoor de motor (weer) wat sneller op toeren komt. Op de vorige transmissie gebruikte ik een grotere convertor uit een bigblock 727 uit een jaren '60 C-body. Ik had toen al een beetje m'n bedenkingen of deze convertor wel geschikt zou zijn voor een motortje met minder koppel, maar nu er weer een geschikte (jaren 90) convertor achter de motor zit voelde ik heel duidelijk verschil in oppakken van de motor. Minder ronddraaiend gewicht en een andere stall speed kunnen een hoop doen voor een motor met matig vermogen.
Ik denk dat het verbruik ook zeker wel beter zal worden.
Daarnaast schakelt deze transmissie met de TransGo-kit erin stukken sneller, firmer en daardoor prettiger dan de vorige transmissie. De kickdown en PartThrottle-kickdown werken nu echt vrijwel direct en snel waardoor het rijgedrag van de auto leuker is geworden.
Ik ga een nieuwe solenoidkit bestellen. Daar hoeft alleen de valvebody voor los om dit te vervangen.
Deze transmissie is wel een hele verbetering voor de auto.
Met z'n bijpassende lockup-convertor en de TransGo Reprogramming Kit die ik er onlangs in heb gezet, rijdt de auto een heel stuk plezieriger nu.
Deels mede door de 'kleinere' convertor waardoor de motor (weer) wat sneller op toeren komt. Op de vorige transmissie gebruikte ik een grotere convertor uit een bigblock 727 uit een jaren '60 C-body. Ik had toen al een beetje m'n bedenkingen of deze convertor wel geschikt zou zijn voor een motortje met minder koppel, maar nu er weer een geschikte (jaren 90) convertor achter de motor zit voelde ik heel duidelijk verschil in oppakken van de motor. Minder ronddraaiend gewicht en een andere stall speed kunnen een hoop doen voor een motor met matig vermogen.
Ik denk dat het verbruik ook zeker wel beter zal worden.
Daarnaast schakelt deze transmissie met de TransGo-kit erin stukken sneller, firmer en daardoor prettiger dan de vorige transmissie. De kickdown en PartThrottle-kickdown werken nu echt vrijwel direct en snel waardoor het rijgedrag van de auto leuker is geworden.
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Even een paar foto's bij de daad voegen..
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Tot diep in de nacht bezig geweest... Burning the midnight oil!
ATF oil
ATF oil