Het is een feit!!

Mopar or No Car!
User avatar
Redcornet
Posts: 493
Joined: 08 Jun 2007, 14:23
Location: Vlaanderen
Contact:

Re: Het is een feit!!

Post by Redcornet »

I.D.K. wrote:Er moet inderdaad ook wat gedaan worden... Maar wat??
Emigreren naar België misschien?
Maar hier zijn ze er ook met het wagenbezit bezig. :smack:
Ben dit jaar met m'n firmawagen van 165 euro eigen bijdrage per maand naar 355 gegaan dankzij regering Di Rupo..., van de ene op de andere dag 100 euro netto minder in de maand :smack:
Heb dus maar m'n Frot Galaxy ingeruild voor een Koreaan I40... en betaal hetzelfde als vorig jaar.
Gevolg: iedereen ging wat kleiners kopen of een Dodge Ram met 'grijs' kenteken, gevolg van deze maatregel was natuurlijk niet meer hetgeen de regering ervan verwachtte. :D
En de dure wagens met hoge catalogusprijs en co2 uitstoot kun je nu oppikken voor een prikje. :good:
Achter de schermen zijn ze ermee bezig om de oldtimer leeftijd op 30 jaar te brengen ipv 25 maar dus niet volledig afschaffen.
Wij betalen zo'n 40 euro per jaar met beperkt gebruik.
Een minimumbedrag is logisch want je maakt gewoon gebruik van de infrastructuur maar gewoon belasten is natuurlijk absurd.
Coronet68 2dr,Valiant69 2dr,68Chrysler300 2dr,AMC Matador 73,62Dart2dr330, 89+91LeBaronconv,68 Satellite 4dr
PARTING OUT:67 NY 2dr,70Valiant 4dr,73 Dart 4dr,74 Dart Swinger 2dr,90 Baron V6,66 2dr DART GT,73Charger,62 Newport,some 65imperialparts
User avatar
HemiMopar
Posts: 476
Joined: 28 Jan 2008, 20:09
Location: Wateringen

Re: Het is een feit!!

Post by HemiMopar »

Bassus wrote:Een oplossing zou zijn: schorsen en toch blijven rijden.
Het enige wat geregeld moet worden is een verzekeringsmaatschappij die ons wil verzekeren.
En die zijn niet vies van een dealtje als het om een hoop geld gaat.

Wel jammer als je in een fuik rijdt waar ook de belasting staat te controleren, maar dat komt weinig voor en misschien kun je je daar ook tegen verzekeren............
Dat kan je doen. En als je gepakt wordt mag je dokken of je wagen in leveren groot risico! Maar goed dan kan je altijd nog zeggen dat je naar de APK ging. Want dan mag je wel de weg op :hmmm: Heb je niks voor nodig :hmmm: Staat op de RDW site.

(U mag met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruik maken om naar de plaats van de keuring te gaan. ) :?
MOPAR Or No Car!

Got a mopar 1966 Dodge charger 383CI !
User avatar
HemiMopar
Posts: 476
Joined: 28 Jan 2008, 20:09
Location: Wateringen

Re: Het is een feit!!

Post by HemiMopar »

Redcornet wrote: Achter de schermen zijn ze ermee bezig om de oldtimer leeftijd op 30 jaar te brengen ipv 25 maar dus niet volledig afschaffen.
Wij betalen zo'n 40 euro per jaar met beperkt gebruik.
Een minimumbedrag is logisch want je maakt gewoon gebruik van de infrastructuur maar gewoon belasten is natuurlijk absurd.
Mee eens! Dat klinkt goed :yeah: lijkt me een veel beter plan :good:
MOPAR Or No Car!

Got a mopar 1966 Dodge charger 383CI !
Mr. 900
Posts: 222
Joined: 14 Aug 2009, 12:16

Re: Het is een feit!!

Post by Mr. 900 »

HemiMopar wrote: Dat kan je doen. En als je gepakt wordt mag je dokken of je wagen in leveren groot risico! Maar goed dan kan je altijd nog zeggen dat je naar de APK ging. Want dan mag je wel de weg op :hmmm: Heb je niks voor nodig :hmmm: Staat op de RDW site.
(U mag met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruik maken om naar de plaats van de keuring te gaan. ) :?
Ook geen optie, als je met een belastingplichtig geschorst voertuig naar de APK wil moet je dit van te voren melden aan de belastingdienst. Staat op de site van de belastingdienst.....
Lennard
Posts: 441
Joined: 08 Jun 2007, 13:13

Re: Het is een feit!!

Post by Lennard »

ach ik blijf lekker rond hobbelen in me dagelijkse capri met lpg
en denk dat me buick zo nooit de schuur uit komt :P

bij ons op het werk zal het er ook wel flink op achteruit gaan aangezien 1/3 tot 1/4 van de auto's oldtimers zijn

Groeten lennard
User avatar
Rebel
Posts: 500
Joined: 08 Nov 2009, 20:06
Location: Huizen

Re: Het is een feit!!

Post by Rebel »

Eigenlijk zou er een aktie op touw gezet moeten worden met een bezitting van Den Haag met oldtimers.. Wel georganiseerd natuurlijk, om gaos te voorkomen.
De pleinen voor het binnehof en het binnenhof lenen zich er goed voor!
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
User avatar
scamp
Posts: 1403
Joined: 01 Feb 2008, 21:52
Location: amsterdam

Re: Het is een feit!!

Post by scamp »

Ja leuk! Een mopar meeting op het binnenhof!
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: Het is een feit!!

Post by jvdwolde »

:letop: Ik denk dat je het beter aan de FEHAC en de KNAC kunt overlaten, de kans is nogal groot dat je een verkeerd signaal afgeeft...
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
68dodgecharger
Posts: 787
Joined: 08 Jun 2007, 20:42

Re: Het is een feit!!

Post by 68dodgecharger »

Dit gaat dezelfde kant op als met het grijze kenteken,,word er toch door gedrukt,,,duss,,,,misschien een charger(springhok te koop)
1968-- 500 stroker charger--1968
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Het is een feit!!

Post by BigBlockMopar »

Je moet tegenwoordig flink gasgeven wil je met je auto op het Binnenhof kunnen komen.
Wellicht dat een paar springhokken het wel redden om over de paaltjes te springen... :D
User avatar
HemiMopar
Posts: 476
Joined: 28 Jan 2008, 20:09
Location: Wateringen

Re: Het is een feit!!

Post by HemiMopar »

68dodgecharger wrote:Dit gaat dezelfde kant op als met het grijze kenteken,,word er toch door gedrukt,,,duss,,,,misschien een charger(springhok te koop)

Een koper vindt je altijd voor een charger :yeah:
MOPAR Or No Car!

Got a mopar 1966 Dodge charger 383CI !
User avatar
HemiMopar
Posts: 476
Joined: 28 Jan 2008, 20:09
Location: Wateringen

Re: Het is een feit!!

Post by HemiMopar »

BigBlockMopar wrote:Je moet tegenwoordig flink gasgeven wil je met je auto op het Binnenhof kunnen komen.
Wellicht dat een paar springhokken het wel redden om over de paaltjes te springen... :D
Ja vast wel herman dat moet lukken yeeeehaaaaaaaw :lol:
MOPAR Or No Car!

Got a mopar 1966 Dodge charger 383CI !
User avatar
HemiMopar
Posts: 476
Joined: 28 Jan 2008, 20:09
Location: Wateringen

Re: Het is een feit!!

Post by HemiMopar »

Lennard wrote:ach ik blijf lekker rond hobbelen in me dagelijkse capri met lpg
en denk dat me buick zo nooit de schuur uit komt :P

bij ons op het werk zal het er ook wel flink op achteruit gaan aangezien 1/3 tot 1/4 van de auto's oldtimers zijn

Groeten lennard
Je kan tot 2014 sowieso door hobbelen! :lol: Ja dat zou wel eens kunnen als dat door gaat :smack: blijft er weinig werk meer over voor je :sucks:
MOPAR Or No Car!

Got a mopar 1966 Dodge charger 383CI !
Lennard
Posts: 441
Joined: 08 Jun 2007, 13:13

Re: Het is een feit!!

Post by Lennard »

wat er ook gebeurt daarna blijf ik er ook lekker mee door hobbelen hoor ( mits ie niet uit elkaar valt ofzo :P )

ff gekke gedachte he . .
als je dan een nieuwe type blok ( hemi ofzo ) in je oldtimer legt met een g3 gas installatie, zou het dan mogelijk worden om dat dan nu ook erkend/ op kenteken te krijgen ? scheelt ook weer 1/3e wegenbelasting als ik me niet vergis :hmmm:
en tis beter voor de boompjes en beestjes enzo :P

Groeten lennard
fury373
Posts: 6
Joined: 04 Nov 2012, 21:26

Re: Het is een feit!!

Post by fury373 »

Denk dat we het idd gewoon NIET moeten pikken...

De euro hebben we al moeten slikken, het kwartje van Kok, de grijs kenteken afschaffing voor particulieren, de enorme accijnzen, de hoge wegenbelastingen voor onze dagelijkse wagens.... is allemaal zware kost...dat kunnen mn darmen echt nie verteren! Dit past er gewoon niet meer in! Dus idd actie... van mild tot zwaar... ik bedoel, wat voor keus hebben we?

Gewoon slikken en onze passie tegen bekan oud ijzer prijs zien te verkopen? Want ook int buitenland weet men snel dat een klassieker hier in NL nix meer waard is. Dus prijzen zullen betreurend laag zijn.... Is geen optie.. dan steek ik em nog liever in brand op een cruciale plek.. maar ok... das echt pas de aller aller aller laatste optie... Ik denk meer aan actie voeren met iedereen te samen..tot men gewoon weg niet anders kan als toegeven!

Als iedereen mee doet... en blijft volhouden... dan heeft men geen keuze... we zijn met meer oldtimers dan als militairen en ME bij mekaar... en tevens zullen er genoeg militairen, agenten en ME'ers zijn die zelf ook een klassieker hebben en mss liever mee doen? Kijk natuurlijk eerst proberen we het milder......maar als ze weer over ons denken te lopen?.....bedenk..we hebben echt de macht! Wat kun je alleen al niet met 10.000oldtimers op de weg... en wat als het er meer zijn???? Maken we er 1 groot feest van...voor ons dan toch.... mega actie... Ik heb plannen genoeg... en ik denk anderen ook wel. We hebben echt de macht als ze samenwerken.. en niet die lome nederlandse mentaliteit blijven aanhouden.. zijn we allemaal zo slap geworden met de jaren?...gebrainstormt?

Greetz!
User avatar
moparton
Posts: 1301
Joined: 07 Jun 2007, 19:57

Re: Het is een feit!!

Post by moparton »

Wees maar niet bang, er worden zat acties voorbereid :yeah:
fury373
Posts: 6
Joined: 04 Nov 2012, 21:26

Re: Het is een feit!!

Post by fury373 »

Ja,,,maar laten we dat wel met zn allen doen.. niet 10 acties met 100 auto's...beter 1 of meerdere met meer dan 1000... dat bedoel ik!:)
User avatar
moparton
Posts: 1301
Joined: 07 Jun 2007, 19:57

Re: Het is een feit!!

Post by moparton »

Op Facebook en dan bv bij Kingcruise even kijken
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: Het is een feit!!

Post by ARLI »

OBELIX wrote:rijdt je in alle auto s tegelijk dan :D
als ik er in zit, ja :D

is er al een actiedatum bekend?
Ik werk met plezier.
User avatar
BarraRuben
Posts: 841
Joined: 11 Jun 2007, 16:16
Contact:

Re: Het is een feit!!

Post by BarraRuben »

Als elke auto bezitter 1 maal wegenbelasting betaald, voor iedereen het zelfde bedrag, ongeacht gewicht, brandstof, leeftijd of hoeveelheid auto's.
Je kunt toch maar in 1 auto tegelijk rijden. Simpele oplossing lijkt mij..
Ach, dat zal wel te weinig geld in het laadje brengen.
Mijn oldtimer wordt er door het heffen van belasting iig niet schoner op.. :gaap
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Het is een feit!!

Post by Sjak Brak »

BarraRuben wrote: Je kunt toch maar in 1 auto tegelijk rijden.
Yep en de buren, kennissen etc kunnen in de rest rijden. Perfecte oplossing, ik zeg doen :good:
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
pitte
Posts: 304
Joined: 19 Jun 2008, 22:12
Location: brugge,belgische kust

Re: Het is een feit!!

Post by pitte »

bij ons moet je per keer dat je een wagen koopt betalen om hem in het verkeer te brengen,dus dezelfde wagen 10 x andere eigenaar = 10 x belasting op de wagen=kassa kassa
en steeds vinden ze nieuwe manieren om geld uit ons zakken te jagen,blijkbaar kijken jullie ons systeem ook al af:-(
1 europa,overal alles gelijk my ass
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Het is een feit!!

Post by Sjak Brak »

In Denemarken heb je "rergistratiekosten" (want belasting mag niet van Europa) van 180% van de nieuwprijs bij nieuwe auto's. Ben je haast blij dat de BPM maar 45% is of zo...
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Mr. 900
Posts: 222
Joined: 14 Aug 2009, 12:16

Re: Het is een feit!!

Post by Mr. 900 »

pitte wrote:bij ons moet je per keer dat je een wagen koopt betalen om hem in het verkeer te brengen,dus dezelfde wagen 10 x andere eigenaar = 10 x belasting op de wagen=kassa kassa
en steeds vinden ze nieuwe manieren om geld uit ons zakken te jagen,blijkbaar kijken jullie ons systeem ook al af:-(
1 europa,overal alles gelijk my ass
Hoeveel is dat dan in Belgie?
Betalen jullie ook wegenbelasting?

Om je een voorstelling te geven wat ze in Nederland van plan zijn....
Als je hier een klassieke jaren 60 -70 amerikaan rijdt van 2200 kg met brandstof LPG,
gaat dat hier elke 3 maanden 650 euro kosten aan wegenbelasting! :sick:
pitte
Posts: 304
Joined: 19 Jun 2008, 22:12
Location: brugge,belgische kust

Re: Het is een feit!!

Post by pitte »

http://www.auto55.be/belasting_op_inverkeerstelling
dit is 1malig als jij de wagen inschrijft,verkoop je die dan betaald de koper dit opnieuw(of minder omdat hij ouder word)
elk jaar hebben we ook nog verkeersbelasting te betalen

enige voordeel vanaf 30 jaar zijn dit minimumtarieven maar voor hoelang nog?
Post Reply