Guys,
ik heb het vermoeden dat een tank "vent" niet goed aangesloten/verbonden is.
Na het verbruiken van een paar Gallon benzine "sist" de tank (vulmond) zodra je de tankdop (moeizaam) open draait.
Op internet zie ik voorbeelden hoe het zou moeten zijn. Twee vents, die met een lange en korte pijp naar de buitenlucht gaan.
Die lange zit erop zoals het hoort. Via de trunk naar een chassisbalk aan de "buitenlucht".
De korte gaat echter meteen weer naar de tank met een rubber slangetje. Zie foto hieronder;
Rechtsachter zie je de goede, links daarvan die met het rubber slangetje terug naar de tank.
Zo heeft deze vent toch geen zin lijkt me?
Wellicht beter deze korte "vent" weer zoals origineel naar buiten laten lopen?
En het pijpje wat dan open komt (links) afdoppen?
Deze aftermarket tank heeft zoals te zien op de foto totaal 5 aansluitingen. Op tanks op internet zie je meestal maar 3 of 4 aansluitingen?
Het gaat hier om een Coronet uit 69..
Fuel tank vents
Re: Fuel tank vents
Ja bedankt Dickdale.
Ik had die topic gelezen. Begrijp eruit dat beide vents gebruikt moeten worden.
En is het mij dus een raadsel waarom die vent bij mij weer terug geleid wordt naar de tank. Misschien weten jullie iets waarom dat wel nodig zou zijn?
Voordat ik dingen wijzig graag wat meer knowhow.
In het topic zie je zo'n tank met maar 4 aansluitingen. Anders dan mijn 5 aansluitingen. Returnlines?
Ik had die topic gelezen. Begrijp eruit dat beide vents gebruikt moeten worden.
En is het mij dus een raadsel waarom die vent bij mij weer terug geleid wordt naar de tank. Misschien weten jullie iets waarom dat wel nodig zou zijn?
Voordat ik dingen wijzig graag wat meer knowhow.
In het topic zie je zo'n tank met maar 4 aansluitingen. Anders dan mijn 5 aansluitingen. Returnlines?
The Earth has provided the means to burn it down
Re: Fuel tank vents
Als ik hardop redeneer dan lijkt mij de functie van de vents, afvoeren van de benzine dampen en te voorkomen dat er een vacuüm ontstaat in de tank.
Hoe het origineel in elkaar zit kan ik me niet meer voor de geest halen. Zal eens in de manual kijken...
Hoe het origineel in elkaar zit kan ik me niet meer voor de geest halen. Zal eens in de manual kijken...
Re: Fuel tank vents
Ik dacht dat 1ontluchting naar het koolstof filter gaat en die heeft weer een ontluchting die gewoon los hangt.
De andere tank ontluchting is nodig bij het tanken. Daar zit een terugslagklepje tussen.
De andere tank ontluchting is nodig bij het tanken. Daar zit een terugslagklepje tussen.
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
Re: Fuel tank vents
Denk ik ook Dickdale.
Boyanka, dat filter kwam ik ook tegen op internet. Zit er bij mij niet (meer?) in.
Boyanka, dat filter kwam ik ook tegen op internet. Zit er bij mij niet (meer?) in.
The Earth has provided the means to burn it down
Re: Fuel tank vents
Je fuel sending unit heeft een aansluiting voor een retourleiding. Origineel heeft je fuel sending unit alleen een uitgaande aansluiting voor de brandstof naar je motor. De twee rechtse vents horen met een leiding door je kofferbakbodem te gaan.
De retourleiding is een optie voor als je gebruik maakt van brandstofinjectie de brandstof die teveel wordt verstuurd naar je motor kan dan weer terug naar je tank via de retourleiding.
Ik zou een origineel pijpje plaatsen en de retourleiding afdoppen.
Dat filter heb ik ook gevonden alleen heb ik die nog nooit eerder gezien...
De retourleiding is een optie voor als je gebruik maakt van brandstofinjectie de brandstof die teveel wordt verstuurd naar je motor kan dan weer terug naar je tank via de retourleiding.
Ik zou een origineel pijpje plaatsen en de retourleiding afdoppen.
Dat filter heb ik ook gevonden alleen heb ik die nog nooit eerder gezien...
Re: Fuel tank vents
Ik ga een pijpje plaatsen. Origineel als ik eraan kan komen, anders iets wat overeen komt.
Thanks voor jullie input!
Thanks voor jullie input!
The Earth has provided the means to burn it down