motorblok bewerken

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

motorblok bewerken

Post by TheDeputy »

Voor een toekomstig project zoek ik een bedrijf, in de omgeving zuid-oost brabant, waar ze vakkundig de volgende dingen aan mijn motorblok kunnen uitvoeren:

-Sonic checking om de dikte van de cilinderwand te bepalen
-Boren en honen van de cilinders (liefst met torque plates)
-deck vlakken
-align honing van de krukas lagerkappen
-balanceren van de rotating assembly

Vooral het sonic checken is belangrijk omdat ik zeker wil weten dat mijn blok nog wel de moeite waard is om te reviseren.

Graag tips en adviezen.

Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: motorblok bewerken

Post by challenger72 »

post en dros in dronten :yeah:
fury 74
Posts: 102
Joined: 29 Feb 2008, 21:04
Location: Schijndel

Re: motorblok bewerken

Post by fury 74 »

Biggelaar motors in Made
User avatar
Rooienaar
Posts: 33
Joined: 22 Oct 2012, 21:33

Re: motorblok bewerken

Post by Rooienaar »

Ik ben naar Martin van http://www.transm.nl/ gegaan. Een heel eind rijden maar dat was het dubbel en dwars waard.
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: motorblok bewerken

Post by Dickdale »

Dymo Track Motortechniek B.V. in Cruquis...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
Ronny
Posts: 6
Joined: 13 Apr 2014, 15:18
Location: Deurne

Re: motorblok bewerken

Post by Ronny »

REMO TECH Boxmeer ?
1968 Charger
1985 Corvette
1991 Corvette
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: motorblok bewerken

Post by kingjoop »

Post & Dros in Dronten.. http://www.post-en-dros.nl/
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
User avatar
Mr. Lee
Posts: 326
Joined: 11 Jun 2007, 16:44
Location: Winkel

Re: motorblok bewerken

Post by Mr. Lee »

kingjoop wrote:Post & Dros in Dronten.. http://www.post-en-dros.nl/

Is dat waar Ted zit tegenwoordig?
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: motorblok bewerken

Post by kingjoop »

yups
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: motorblok bewerken

Post by ARLI »

dymo ken ook balanceren
heb goede onderstaande bedrijven
A&E
FS
Dymo
duurt overal even lang.
Ik werk met plezier.
User avatar
Bassus
Posts: 33
Joined: 27 Apr 2011, 13:31

Re: motorblok bewerken

Post by Bassus »

User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: motorblok bewerken

Post by ARLI »

ik ben woensdagavond bij Post en Dros geweest met vrienden mee om daar een mopar 440 op te halen.
Blok bleek nog niet klaar dus werd alles gedaan terwijl we wachten. Dus toen meneer Post aan het honen ( van 2100 tot 2200 uur ) was konden we een uurtje met Ted kletsen en doen Ted zijn werk ging doen konden we een biertje drinken in de garage bij naast de Simply Irrisisteble.
Was een leerzame avond op mopar en motortechniek gebied.
Heb ook een paar zwakheden in blokken gezien. Scheuren bij vriespluggen en in cilinderdek van tapgat naar koelwater kanaal.
Afbramen van onderkanten cilinderbussen / randen van blok.
Ik heb nog boutjes gekocht voor McLeod koppeling op Krusas te monteren. Soms zit je naar dingen te zoeken die voor mopar zijn en dat je die niet kan vinden maar dat Frod of cheby delen ook passen.
Mooi bedrijf, zit bij top -5 van Nederland op bewerken van blokken.
Met Ted bij hun in de Shop denk ik dat je met een gerust hart je mopar daar heen kan brengen voor revisie.
Bewerken is hun specialiteit.
Ik werk met plezier.
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: motorblok bewerken

Post by Bean Bandit »

Ik ben één keer bij Post & Dros geweest, voor m'n koppen. Complete revisie + het dichten van een klein scheurtje. Ik vond het een goed bedrijf. Het had wellicht goedkoper gekund, als je alle onderdelen zelf meebrengt, maar bij gebrek aan kennis heb ik het aan Post & Dros overgelaten.
Apart wel dat je zo door de werkplaats kan/mag lopen. En ze zijn niet te beroerd om even een kleine uitleg te geven bij de diverse machines.

Dus ik kan me voorstellen wat Arli hierboven beschrijft.
@ Arli, Mooi man, lijkt me idd leerzaam :good:

Groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: motorblok bewerken

Post by ARLI »

Boutjes om McLeod Koppeling vast te zetten zijn ARP100-2801.
Dit is omdat flex plates met kortere bouten vast zitten dan dikke aluminium harten van twin Disc clutches.
Bij normaal zoeken vind je deze niet om dat ze in de boeken staan voor Cheby en Frod flywheel boltkit.
Post en Dros had ze op voorraad.
http://www.summitracing.com/int/parts/arp-100-2801
Ik werk met plezier.
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: motorblok bewerken

Post by ARLI »

en nu zit ik me dus af te vragen met hoeveel torque ik die bouten vast moet zetten.
Ik werk met plezier.
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: motorblok bewerken

Post by ARLI »

BIG CHRYSLER
383, 400, 440 B/RB Engines
________________________________________
Fastener Type Koppel NM Torque Spec
________________________________________
Main cap bolts 115 NM 85 ft.-lbs.
Connecting rod bolts (plain) 61 NM 45 ft.-lbs.
Connecting rod bolts (heavy duty) 71 NM 50-55 ft.-lbs.
Crankshaft rear bearing seal retainer bolts 40 NM 30 ft.-lbs.
Cylinder head bolts 94 NM 70 ft.-lbs.*
Rocker shaft bracket bolts 34 NM 25 ft.-lbs.
Intake manifold bolts 54 NM 40 ft.-lbs.
Oil pump cover bolt 14 NM 10 ft.-lbs.
Oil pump attaching bolt 47 NM 35 ft.-lbs.
Oil pan bolts 20 NM 15 ft.-lbs.
Cam locking bolt 47 NM 35 ft.-lbs.
Harmonic damper bolt 183 NM 135 ft.-lbs.
Flywheel/flexplate bolts 75 NM 55 ft.-lbs.
Flywheel housing to engine block bolts 68 NM 50 ft.-lbs.
Flexplate to torque converter bolts ? NM 270 in.-lbs.
Water pump bolts 40 NM 30 ft.-lbs.
Fuel pump bolt 40 NM 30 ft.-lbs.
Starter mounting bolts 68 NM 50 ft.-lbs.
Exhaust manifold nuts 40 NM 30 ft.-lbs.
Ik werk met plezier.
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: motorblok bewerken

Post by Dickdale »

:yeah: Kijk, dat is nog eens makkelijk!
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: motorblok bewerken

Post by ARLI »

Image
Ted wilde niet graag op de foto.
Ik werk met plezier.
Post Reply