Dus : Stoplicht werkt enkel rechts achter. Alle standlichten werken, knipperlichten werken, gewone lichten ......
En wanneer ik de knop induw voor de emergency flasher geen probleem.
Als ik de rem induw, en de knop van de emergency flasher ,springt de zekering van de stoplichten. De bekabeling van de lichten achteraan lijkt allemaal ok, massa's lijken ok, maar de schakelaar voor de knipperlichten aan het stuur zit vrij los. Pinkdozen al vervangen. Schakelaar van de rem ook al gereinigd en deze geeft wanneer de rem is ingeduwen mooi contact.
Boven m'n contactslot in het dashboard, heb ik een klein lichtje dat aangesloten is op een time delay relais. Dit lichtje gaat ook minder branden naarmate de pinkers werken, of de rem in geduwen wordt ........
Massa van de motor naar de buklhead is aangesloten. Dikke massakabel die van de motor naar de neg. loopt van de batterij.
Het gaat om een Chrysler New Yorker van 1969.
And another electrical issue
- arnieboyke
- Posts: 73
- Joined: 10 Dec 2013, 09:36
- Location: Gent-Belgie
Re: And another electrical issue
het zit waarschijnlijk in je richtingaanwijzerschakelaar,in ruststand word de spanning vanaf de remlichtschakelaar door de knipperlichtschakelaar gestuurd.
Als je bijv. naar linksaf schakelt wordt één van de contacten doorverbonden met het knipperlichtrelais terwijl de andere als remlicht blijft functioneren.
Rommel maar eens aan de hendel in neutraalstand terwijl je het rempedaal bedient en laat iemand anders kijken of de remlichten dan werken
Als je bijv. naar linksaf schakelt wordt één van de contacten doorverbonden met het knipperlichtrelais terwijl de andere als remlicht blijft functioneren.
Rommel maar eens aan de hendel in neutraalstand terwijl je het rempedaal bedient en laat iemand anders kijken of de remlichten dan werken
Moparloos druk zoekende naar 4 speed Mopar...
- arnieboyke
- Posts: 73
- Joined: 10 Dec 2013, 09:36
- Location: Gent-Belgie
Re: And another electrical issue
Ok, daar vreesde ik al voormr bean wrote:het zit waarschijnlijk in je richtingaanwijzerschakelaar,in ruststand word de spanning vanaf de remlichtschakelaar door de knipperlichtschakelaar gestuurd.
Als je bijv. naar linksaf schakelt wordt één van de contacten doorverbonden met het knipperlichtrelais terwijl de andere als remlicht blijft functioneren.
Rommel maar eens aan de hendel in neutraalstand terwijl je het rempedaal bedient en laat iemand anders kijken of de remlichten dan werken
Re: And another electrical issue
je kan hem met beleid openhalen en de contactjes reinigen en misschien moeten ze een beetje bijgebogen worden
Moparloos druk zoekende naar 4 speed Mopar...
- arnieboyke
- Posts: 73
- Joined: 10 Dec 2013, 09:36
- Location: Gent-Belgie
Re: And another electrical issue
Stuurwiel ondertussen gedemonteerd.
Schakelaar is een saginaw switch
Plastic is redelijk uitgesleten en 1 draadje (paars) was afgebroken. Verder nog een fijn ijzeren plaatje ,los gevonden in de stuurkolom en 3 veertjes, die ik begot niet weer waar ze vandaan komen.
Schakelaar (rood/bruine kleur) kost 140$ zonder verzendingskosten via Amazon .....
Schakelaar is een saginaw switch
Plastic is redelijk uitgesleten en 1 draadje (paars) was afgebroken. Verder nog een fijn ijzeren plaatje ,los gevonden in de stuurkolom en 3 veertjes, die ik begot niet weer waar ze vandaan komen.
Schakelaar (rood/bruine kleur) kost 140$ zonder verzendingskosten via Amazon .....