Zekering standlichten

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
arnieboyke
Posts: 73
Joined: 10 Dec 2013, 09:36
Location: Gent-Belgie

Zekering standlichten

Post by arnieboyke »

Electriciteit New Yorker 69 :( ,alles werkte zoals het moest, dash is eruit geweest, en nu springt de zekering van de standlichten. Groot en Dim lichten blijven werken, enkel de standlichten en stoplichten werken niet meer :(
Vooraan zijn er ooit eens door iemand nieuwe koplampen geplaatst geweest met kleine standlichtjes erin. Heb deze al eens uitgetrokken, dus deze maken geen contact meer. Toch springt de zekering. Waar en hoe begin ik in godsnaam te meten ???

En kent er iemand NY69 van op het forum ??
fury 74
Posts: 102
Joined: 29 Feb 2008, 21:04
Location: Schijndel

Re: Zekering standlichten

Post by fury 74 »

http://www.mymopar.com/index.php?pid=27

Heb je hier iets aan ?
Of heb je al een schema.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Zekering standlichten

Post by Sjak Brak »

Lijkt of je ergens kortsluiting hebt.

BV een kabel die open ligt, of iets dat verkeerd is aangesloten.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: Zekering standlichten

Post by Bean Bandit »

Wat Sjak zegt.
De bedrading is niet zo soepel als toen het nieuw was. Soms ronduit hard en bros.
Je hebt je dashboard eruit gehad, dus ik denk dat daar een probleem zit. Misschien zit er een draadje klem en is nu kapot geschuurd?
Ik zou het dashboard er weer uithalen en alle bedrading controleren op beschadiging v.d. isolatie.

Succes met het opsporen van het probleem!

Groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Zekering standlichten

Post by Dickdale »

standlicht is in het Nederlands, stadslicht???
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Zekering standlichten

Post by Sjak Brak »

parkeerlicht om precies te zijn, standlicht is ook een correcte benoeming :)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
arnieboyke
Posts: 73
Joined: 10 Dec 2013, 09:36
Location: Gent-Belgie

Re: Zekering standlichten

Post by arnieboyke »

OK, allemaal alvast bedankt voor de reacties, dash gaat er vanaaf weer uit om te checken.
User avatar
arnieboyke
Posts: 73
Joined: 10 Dec 2013, 09:36
Location: Gent-Belgie

Re: Zekering standlichten

Post by arnieboyke »

Kan dit de oorzaak zijn?? De dimmer is op 1 of andere manier verbonden met de light-switch. Ik heb beide contacten verbonden, omdat hier een contactje was afgebroken. Zijn de 2 verkeerde contacten met elkaar verbonden ??? R en I is met elkaar verbonden en D is apart. Of moet ik D en R met elkaar verbonden ???? Pfffff electronica is de hel .......

Image

Image
User avatar
arnieboyke
Posts: 73
Joined: 10 Dec 2013, 09:36
Location: Gent-Belgie

Re: Zekering standlichten

Post by arnieboyke »

Ondertussen getest, verbinding verwijderd, en ........ zekering springt nog steeds :( grrrrrrrr
User avatar
arnieboyke
Posts: 73
Joined: 10 Dec 2013, 09:36
Location: Gent-Belgie

Re: Zekering standlichten

Post by arnieboyke »

Update: lampje op de plaats van de zekering gestoken, schakelaar op standlichten. Verlichtingsconnector uit de bulkhead gehaald, en ja hoor, lampje uit. Connector weer ingestoken en eerst links en dan rechts alle conectors van de lampen losgehaald, maar lampje blijft branden. Ben dus al iets dichter bij het probleem. Vanaf de connector dus alles beginnen checken .... leuk werkje :(
philippe
Posts: 257
Joined: 12 Jan 2015, 21:36

Re: Zekering standlichten

Post by philippe »

hei,wil je zaterdag in de late namiddag of zondag voormiddag wel komen helpen.
twee dommeriken zijn slimmer of een.

mvg philippe
User avatar
arnieboyke
Posts: 73
Joined: 10 Dec 2013, 09:36
Location: Gent-Belgie

Re: Zekering standlichten

Post by arnieboyke »

Damn, nog steeds niet gevonden pfffffffff.

ik zit met de handen in het haar. Zekering blijft springen Als ik de fiche uit de bulkhead trek dan springt de zekering niet meer want daar zit alle stroom voor binnenin. Alles gecontroleerd, en dat zit goed. De rest afgelopen. Als ik de fiche uit het dashboard trek dan springt de zekering ook niet meer. Dus: Alles van het dashboard gehaald. Enige wat nog is aangesloten is de Ammeter. Op beide aansluitingen meet ik 0 ohm weerstand, maar dit is waarschijnlijk normaal. De rode draad afgelopen die naar de ammeter loopt, alle fiches waar de rode draad vanuit de bulkhead naar binnen loopt afgesloten, maar de zekering blijft springen . Moeilijk van op afstand, maar toevallig iemand nog ideeën , wat het zou kunnen zijn ??

Enige wat nog bij me opkomt is de schakelaar, maar ik heb geen idee hoe die uit te meten .....

I hate them Voodoo electrics ..... :hammer:
User avatar
arnieboyke
Posts: 73
Joined: 10 Dec 2013, 09:36
Location: Gent-Belgie

Re: Zekering standlichten

Post by arnieboyke »

Ammeter ge bypassed, rode en zwarte draad rechtstreeks met elkaar verbonden. Nog steeds een lampje op de plaats waar de zekering springt.
Wanneer het pinkerlicht aangaat, gaat de lamp, die op de plaats van de zekering zit uit. Als het pinklicht uitgaat, gaat de lamp op de plaats van de zekering aan, en dit enkel als de lichtschakelaar op standlicht of grootlicht staat. :kots:
User avatar
arnieboyke
Posts: 73
Joined: 10 Dec 2013, 09:36
Location: Gent-Belgie

Re: Zekering standlichten

Post by arnieboyke »

Hmmmm wat blijkt nu, het lampje op de plaats van de zekering is niet zwaar genoeg. Tip: gebruik een H7 lamp ............ Goe bezig jawadde......
Post Reply