Nieuw hier! Town & Country `72
Nieuw hier! Town & Country `72
Hoi allemaal! Ik kom mij ook eens voorstellen op dit forum na de aanschaf van mijn eerste amerikaan.
Ik ben LV_87 uut Grunn`, engineer van beroep en allround autofreak hoewel ik altijd wel japans heb gereden (o.a. Subaru Impreza WRX, Mr2, etc).
En nu dus een full size amerikaan. Ik kon het niet laten.. zo`n V8 is altijd een wens geweest. Hij stond bij een klassieker handelaar en kan wel wat liefde gebruiken. Het gaat dus om een Town and Country met 440 blok uit 1972. Hij is echter keihard, rijdt en remt goed en op de 1 of andere manier gaf het me wel vertrouwen dat de vorige eigenaar hem zelf sinds de import in 1998 had en hem had ingeruild op een andere leuke Amerikaan.
Hij is echter niet perfect, het uitlaatspruitstuk lekt en een stangetje van de stabilisatorstang zit los. Dat brengt mij meteen al op een eerste vraag: Waar haal ik in vredesnaam onderdelen voor dit schip? Hij moet over 3 maanden een nieuwe APK, ik heb er wel vertrouwen in alleen moet dit dan even gefixt worden.
Ik ben LV_87 uut Grunn`, engineer van beroep en allround autofreak hoewel ik altijd wel japans heb gereden (o.a. Subaru Impreza WRX, Mr2, etc).
En nu dus een full size amerikaan. Ik kon het niet laten.. zo`n V8 is altijd een wens geweest. Hij stond bij een klassieker handelaar en kan wel wat liefde gebruiken. Het gaat dus om een Town and Country met 440 blok uit 1972. Hij is echter keihard, rijdt en remt goed en op de 1 of andere manier gaf het me wel vertrouwen dat de vorige eigenaar hem zelf sinds de import in 1998 had en hem had ingeruild op een andere leuke Amerikaan.
Hij is echter niet perfect, het uitlaatspruitstuk lekt en een stangetje van de stabilisatorstang zit los. Dat brengt mij meteen al op een eerste vraag: Waar haal ik in vredesnaam onderdelen voor dit schip? Hij moet over 3 maanden een nieuwe APK, ik heb er wel vertrouwen in alleen moet dit dan even gefixt worden.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Nieuw hier! Town & Country `72
Welkom!
Uitlaatspruitstuk-pakkingen zijn voor vrijwel alle meest voorkomende Chrysler 'big block-motoren (383/400/413/440) gelijk.
Met wat mazzel ben je geholpen met alleen een nieuwe pakking. Als het spruitstuk echter krom is geworden door de hitte dan moet het eerst gevlakt worden voordat het weer goed afdicht.
De pakking kan je bestellen bij 1 van de adverteerders alhier.
Ik weet dat ze bijna altijd wel op voorraad liggen bij SixPack Speedshop.
De stabilisatorstang-rubbers (of Strut rod) zijn vaak uitgedroogd en versleten. Ze bestaan uit 2 delen.
Het voorste (en belangrijkste) deel, is makkelijk te vervangen. Als echter ook het achterste deel stuk is dan moet er meer gesleuteld worden. In dit geval is het raadzaam om direct andere rubbers mee te vervangen.
Uitlaatspruitstuk-pakkingen zijn voor vrijwel alle meest voorkomende Chrysler 'big block-motoren (383/400/413/440) gelijk.
Met wat mazzel ben je geholpen met alleen een nieuwe pakking. Als het spruitstuk echter krom is geworden door de hitte dan moet het eerst gevlakt worden voordat het weer goed afdicht.
De pakking kan je bestellen bij 1 van de adverteerders alhier.
Ik weet dat ze bijna altijd wel op voorraad liggen bij SixPack Speedshop.
De stabilisatorstang-rubbers (of Strut rod) zijn vaak uitgedroogd en versleten. Ze bestaan uit 2 delen.
Het voorste (en belangrijkste) deel, is makkelijk te vervangen. Als echter ook het achterste deel stuk is dan moet er meer gesleuteld worden. In dit geval is het raadzaam om direct andere rubbers mee te vervangen.
Re: Nieuw hier! Town & Country `72
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
-
- Posts: 740
- Joined: 23 Jun 2007, 13:43
- Location: stadskanaal
- Contact:
Re: Nieuw hier! Town & Country `72
weer een wagon in groningen dat gaat de goede kant op!
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
Re: Nieuw hier! Town & Country `72
Welkom!
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
Re: Nieuw hier! Town & Country `72
@BigBlockMopar, thanks voor de tips in de juiste richting. E de rest natuurlijk bedankt voor het warme welkom.
Dodgefever, ik kom " uut stadde" en kom zelden in " knoal" maar wellicht zien we elkaar eens rijden.
Gister de T&C op de brug gehad, zoals gehoopt (en verwacht) is hij helemaal hard en technisch goed op eerder genoemde puntjes na. Ik heb weer rustig kunnen slapen vannacht..
Dodgefever, ik kom " uut stadde" en kom zelden in " knoal" maar wellicht zien we elkaar eens rijden.
Gister de T&C op de brug gehad, zoals gehoopt (en verwacht) is hij helemaal hard en technisch goed op eerder genoemde puntjes na. Ik heb weer rustig kunnen slapen vannacht..
Re: Nieuw hier! Town & Country `72
Leuke auto.
Zitten er ook opties in zoals sentinel lights, climate control of telescope tilt stuur etc?
Zitten er ook opties in zoals sentinel lights, climate control of telescope tilt stuur etc?
- Rodriguez5000
- Posts: 103
- Joined: 15 Sep 2007, 09:45
- Location: Enschede
- Contact:
Re: Nieuw hier! Town & Country `72
Hé, ik ken de vorige eigenaar goed, ben destijds getrouwd in deze boot.
1970 Plymouth Sportfury 383, 2010 Chrysler 300C SRT Design, 1976 Ford Thunderbird 1970 Lincoln Continental Towncar
Re: Nieuw hier! Town & Country `72
@Cudabee, de tilt / telescope steerign wheel heeft hij inderdaad, net als airco voor / achter, electrische stoelen.. maar niet full options. De airco werkt momenteel niet, echter de magneetkoppeling van de pomp werkt wel. Het systeem is echter leeg dus de drukschakelaar die de koppeling bedient doet dan niks.
@Rodriguez, meen je niet! Wat leuk, mocht de eigenaar het leuk vinden om contact te onderhouden stel ik graag mijn gegevens beschikbaar.
Bij sixpack speedshop liggen alle onderdelen op voorraad, bedankt voor de tip!
@Rodriguez, meen je niet! Wat leuk, mocht de eigenaar het leuk vinden om contact te onderhouden stel ik graag mijn gegevens beschikbaar.
Bij sixpack speedshop liggen alle onderdelen op voorraad, bedankt voor de tip!
Re: Nieuw hier! Town & Country `72
Welcome, mooie auto en voor grotere onderdelen kijk eens bij www.usa2ned.com ook voor auto's uit Amerika
Re: Nieuw hier! Town & Country `72
Inmiddels heeft het machientje weer 2 jaar APK. Nu tijd voor leuke dingen... bijvoorbeeld het verlagen van het geheel. Voorom kan het geloof ik met de bouten vd torsie assen en de achteras kan je vulblokken voor kopen. Hoe laag kan je hiermee? Is dit aan te raden?
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Nieuw hier! Town & Country `72
De stelbouten van de torsie-vering kan je verstellen inderdaad.
Die zitten in de onderste draagarmen.
Het is aan te bevelen om het/wat gewicht van de vering te halen zodat het schroefdraad niet stuk gaat. Na 40 jaar wil het nogal eens dichtgekoekt zitten.
Doe beide bouten tegelijk zodat de auto links en rechts evenredig zakt.
Aan de achterkant kan je body laten zakken over de achteras met verlagingsblokken.
SummitRacing verkoopt verlagingsblokken voor een Dodge pickup, die een aflopende kant hebben om de achter-as hoek enigszins correct te houden.
Enige is dat je wellicht de paspin moet afronden tot het formaat van het gat in het achteras-pad.
Ik heb vrijwel al mijn auto's 3" verlaagd.
Al naar gelang van de staat van je vering zou 2" verlagen zinniger zijn vaak.
Een andere aanrader is dat je ook goede schokbrekers monteert, en geen standaard fietspompjes van een paar tientjes per stuk.
Rij-eigenschappen verbeteren aanzienlijk met een set goeie merk-schokbrekers.
Die zitten in de onderste draagarmen.
Het is aan te bevelen om het/wat gewicht van de vering te halen zodat het schroefdraad niet stuk gaat. Na 40 jaar wil het nogal eens dichtgekoekt zitten.
Doe beide bouten tegelijk zodat de auto links en rechts evenredig zakt.
Aan de achterkant kan je body laten zakken over de achteras met verlagingsblokken.
SummitRacing verkoopt verlagingsblokken voor een Dodge pickup, die een aflopende kant hebben om de achter-as hoek enigszins correct te houden.
Enige is dat je wellicht de paspin moet afronden tot het formaat van het gat in het achteras-pad.
Ik heb vrijwel al mijn auto's 3" verlaagd.
Al naar gelang van de staat van je vering zou 2" verlagen zinniger zijn vaak.
Een andere aanrader is dat je ook goede schokbrekers monteert, en geen standaard fietspompjes van een paar tientjes per stuk.
Rij-eigenschappen verbeteren aanzienlijk met een set goeie merk-schokbrekers.
Re: Nieuw hier! Town & Country `72
And re-align the car after lowering.
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
-
- Posts: 10
- Joined: 03 Jul 2016, 13:15