Taxatie

Mopar or No Car!
Post Reply

Taxatie 7.960

Ja
8
73%
Nee
3
27%
 
Total votes: 11

Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Taxatie

Post by Dickdale »

Wie van jullie heeft zijn auto op basis van een taxatierapport, 7.960 BW, verzekerd?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Gijs
Posts: 536
Joined: 07 Aug 2008, 10:49

Re: Taxatie

Post by Gijs »

Als je meer dan wa wil dan moet je wel.
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Taxatie

Post by Dickdale »

Gijs wrote:Als je meer dan wa wil dan moet je wel.
dus ja??? zie poll...

je moet trouwens niks. Als je zelf het financiele risico kunt en wilt lopen dan heb je aan WA voldoende. Aangezien de meeste mensen dat niet kunnen is een taxatie een goede oplossing...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
boyanka
Posts: 1692
Joined: 10 Jun 2007, 20:14
Location: terneuzen

Re: Taxatie

Post by boyanka »

;) ik ben all risk zonder taxatie rapport
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Taxatie

Post by Dickdale »

Hoe heb je dat geregeld?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
boyanka
Posts: 1692
Joined: 10 Jun 2007, 20:14
Location: terneuzen

Re: Taxatie

Post by boyanka »

:) ik wilde hem all risk verzekerd hebben en men vroeg me hoeveel de auto op dit moment waard is, dus die waarde staat ook op mijn verzekerde waarde
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Taxatie

Post by Dickdale »

Denk dat je de kleine letters van je polis iets beter moet lezen. Zeker bij een oudere auto, kan dit problemen opleveren. Met een taxatie sta je toch echt sterker...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Taxatie

Post by Sjak Brak »

Obv overeengekomen waarde kan idd discussie opleveren als je geen onafhankelijk rapport hebt over de staat, waarde etc. vooral als er total loss (uitgebran, gestolen, ...) om de hoek komt kijken zal je de waarde moeten aantonen/onderbouwen; bij kleinere schades maakt het niet zo uit.

Vanaf een eurootje of pak m beet 7-8 zou ik daarom zeker obv taxatie verzekeren.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Taxatie

Post by Dickdale »

Hier een duidelijke uitleg: http://www.diksdirect.nl/verkeer/oldtimerverzekering/ en zie dan vooral het kopje "oldtimerverzekering met een taxatierapport"
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
moparton
Posts: 1301
Joined: 07 Jun 2007, 19:57

Re: Taxatie

Post by moparton »

Zo duur is taxeren niet en ook fijn als een ander tegen je aan knalt. Veel minder gedoe.
Mijn Challenger is al allrisk en de Warlock wordt 8 mei ook weer getaxeerd.
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Taxatie

Post by Crash »

Nu we het toch over taxatie hebben, de prijs hiervoor ligt flink uit elkaar.
Bijv via diks is het 150,- dan weer via oldtimertaxeren 100,- euro en beide zijn geregistreerd VRT gecertificeerde register taxateur.

Maar je hoort ook vaak dat men als club of als groep dit aanvraag en dan men 35 a 50 euro de boel gedaan heeft.

Kan wel wat advies gebruiken hiervoer aangezien ik steeds wat anders hoor. wat is wijsheid?
Heb zelf 2 old timers een Ford die helemaal klaar is, en m'n dodge charger die al in redelijke staat is en ik komend jaar verder technisch 100% maak. Maar rijd hier wel mee zo nu en dan en als ik er iets mee gebeurd zou ik nu niets krijgen dus?
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
Gijs
Posts: 536
Joined: 07 Aug 2008, 10:49

Re: Taxatie

Post by Gijs »

Dickdale wrote:
dus ja??? zie poll...

je moet trouwens niks. Als je zelf het financiele risico kunt en wilt lopen dan heb je aan WA voldoende. Aangezien de meeste mensen dat niet kunnen is een taxatie een goede oplossing...

Dus Ja (was de eerste stemmer van de poll.) :happy:
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Taxatie

Post by Dickdale »

Crash wrote:Nu we het toch over taxatie hebben, de prijs hiervoor ligt flink uit elkaar.
Bijv via diks is het 150,- dan weer via oldtimertaxeren 100,- euro en beide zijn geregistreerd VRT gecertificeerde register taxateur.

Maar je hoort ook vaak dat men als club of als groep dit aanvraag en dan men 35 a 50 euro de boel gedaan heeft.

Kan wel wat advies gebruiken hiervoer aangezien ik steeds wat anders hoor. wat is wijsheid?
Heb zelf 2 old timers een Ford die helemaal klaar is, en m'n dodge charger die al in redelijke staat is en ik komend jaar verder technisch 100% maak. Maar rijd hier wel mee zo nu en dan en als ik er iets mee gebeurd zou ik nu niets krijgen dus?
Gewoon allebei laten taxeren. Als club of op een meeting kan een taxateur er meerdere op 1 locatie doen, geen reistijd, etc.. Dus kan je goedkoper uit zijn. Sommige taxateurs rekenen een lager tarief als je bij hen langs komt. Kijk eens op; http://www.knac.nl/verzekeringen/taxateurs/
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Taxatie

Post by Sjak Brak »

Crash wrote:Maar rijd hier wel mee zo nu en dan en als ik er iets mee gebeurd zou ik nu niets krijgen dus?
Dat is niet gezegd, je stelling is ook erg algemeen. Ligt eraan wat voor schade het is, eigen schade of schuldschade van een ander, wat staat er in de polis, enz enz enz.

Het is nadrukkelijk niet zo, dat een auto zonder taxatie geen waarde heeft, maar het bespaart je een hoop gezever als je een taxatierapportje hebt.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
fury 74
Posts: 102
Joined: 29 Feb 2008, 21:04
Location: Schijndel

Re: Taxatie

Post by fury 74 »

@ Crash

http://www.vandeijzentaxaties.nl/
Zit in Aalsmeer vorig jaar 60 euro per auto voor betaald volgens mij .
Hij had 5 autos getaxeerd in Boekel :yeah:
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Taxatie

Post by Dickdale »

Idd wat Sjak zegt; stel iemand parkeert zijn auto in de jouwe. Expert komt kijken als de schade hoger is dan bedrag X. Hij gaat kijken/bepalen wat de schade is. Als er een rapport ligt heb je dat gezeur al niet. Als er geen rapport is en je bent het niet eens, heb je altijd recht op een contra-expert.

Andere situatie: Jij zelf veroorzaakt een schade door onoplettendheid. Je auto is getaxeerd en allrisk verzekerd. De verzekeraar keert jou de schade uit en de tegenpartij wordt ook gecompenseerd.

Nog een situatie: je auto is getaxeerd en allrisk verzekerd. Jij parkeert je auto ergens en als je terugkomt heeft een of andere homo je auto beschadigd, maar geen brief achter gelaten en er zijn ook geen getuigen. Je moet aangifte doen en de vezekeraar keert jou de schade uit. Verhalen op het waarborgfonds heeft geen zin er zijn immers geen getuigen.

Die, stel, 100 euro voor een taxatierapport die 3 jaar geldig is, kan je een hoop ellende besparen...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: Taxatie

Post by PostMan »

Doe al jaren zaken met Steijn taxaties. Prima geregeld: http://www.steijntaxaties.nl/.

Ben aantal jaar geleden met de Roadrunner een keer tegen de veer van de kanteldeur aangereden. Flinke kras op de deur. Taxatierapport in de auto gegooid en auto linea recta naar Garage Hesen (1BDCUDA) gebracht. De schade-expert schatte de schade vrij laag in totdat ie het taxatierapport had gezien. Dat veranderde de zaak...
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
340cuda
Posts: 556
Joined: 08 Jun 2007, 22:43
Location: Wognum

Re: Taxatie

Post by 340cuda »

Ben 2 jaar geleden met de uitlaat op een betonnen rand blijven hangen die omhoog stond. Een header kapot en lakschade aan de openingen van de rearvalance.
Schade opgenomen door de verzekering en alles keurig uitgekeerd. Ik heb voor het geld een compleet tti systeem eronder geknoopt incl. headers en hou nog ruim geld over om de lakschade te herstellen :) . De oude headers hadden hun beste tijd wel gehad maar dat maakte niet uit.

Een taxatie kost je dan wel 90 euro per 3 jaar maar het loont ook weer mocht je schade hebben.
Patrick Bakker
User avatar
OBELIX
Posts: 609
Joined: 19 Jun 2007, 20:05
Location: limbabwe

Re: Taxatie

Post by OBELIX »

Bij de gio adviesgroep doen ze dit online voor 45€ en moet gewoon de gegevens invullen en wat fotos maken door middel van steekproeven kijken ze of je de waarheid opschrijft.
Het valt misschien iets lager uit maar is wel goed geregeld en je staat niet met lege handen als er wat mee gebeurt.
love fried foods,barbeque,cold beer,gravies and sweet tea.
Post Reply