auto invoeren?

Mopar or No Car!
Post Reply
stephan
Posts: 21
Joined: 15 Jun 2007, 07:01

auto invoeren?

Post by stephan »

hallo allemaal,

heb dit weekend een mopar in duitsland gekocht. :) maar nu? heeft iemand enige ervaring met het importeren vanuit duitsland? moet ik invoerrechten betalen? rdw? enz alle tips/trucs zijn welkom!!!

alvast bedankt
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: auto invoeren?

Post by Sjak Brak »

Binnen de EU zijn invoerrechten afgeschaft, als het tenminste een in Duitsland geregistreerde auto betreft.

Als het een US-import met Amerikaanse papieren is, dan zul je misschien wel nog wat invoer moeten schokken.

Daarnaast moet je, afhankelijk van de leeftijd van de auto, soms ook nog wat rest-bpm betalen.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
stephan
Posts: 21
Joined: 15 Jun 2007, 07:01

Re: auto invoeren?

Post by stephan »

auto is van 1969 en heeft duitse papieren.... maar moet ik daar eerst naar de douane om uit te voeren?? of alleen maar overschrijven en hier naar de douane? hoe krijg ik een blauw kenteken voor de auto?
User avatar
freakyge
Posts: 22
Joined: 24 Aug 2007, 14:20
Location: Oud Gastel

Re: auto invoeren?

Post by freakyge »

op de site van rdw zelf staat heel veel, tis makkeluk vanuit duitsland, als er papieren bij zitten...
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/invoeren/
blauwe kenteken platen krijg je volgens mij alleen als de auto voor '78??? is ingevoerd???
ik ga morgen (19-09) zelf n demon invoeren (zwitserland-belgie-nl)...zal mn ogen en oren goed open houden.... :good:
plumcrazy
Posts: 866
Joined: 13 Jun 2007, 00:18

Re: auto invoeren?

Post by plumcrazy »

Hi Stephan,

what for a Mopar have you bought?
A 69 RR in bronze?

Make sure it either has a german Title or an US-Title with customspaperwork (in german: Unbedenklichkeitsbescheinigung).

If so there are no customs and duties to be paid due to the european community.

Greetz

Carsten
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: auto invoeren?

Post by PostMan »

En euh...hoe je een kenteken op je wagen krijgt? Zie deze topic: http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php ... 220&hilit=
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
stephan
Posts: 21
Joined: 15 Jun 2007, 07:01

Re: auto invoeren?

Post by stephan »

ik wil dus de auto op gaan halen in duitsland en zelf terug rijden naar nederland, de verkoper wil/kan niet zijn kenteken voor die dag op de auto laten zitten(begrijpelijk) maar met wat voor kenteken moet ik die auto dan hier naar toe krijgen? en waar krijg ik dat vandaan? kan moeilijk zonder kenteken vanuit duitsland hierheen rijden? toch? :hmmm:
stephan
Posts: 21
Joined: 15 Jun 2007, 07:01

Re: auto invoeren?

Post by stephan »

@ carsten

yes!
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: auto invoeren?

Post by Sjak Brak »

Zonder kenteken in Duitsland rijden is vragen om problemen. Je kan een 1-dags kenteken bij de RDW aanvragen, of groene platen bij een handelaar regelen. Anders auto op een trailer...
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: auto invoeren?

Post by jeffrey..... »

maar krijg je dan een dags kenteken op een auto die je niet op naam heb? of in jou bezit is?
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
plumcrazy
Posts: 866
Joined: 13 Jun 2007, 00:18

Re: auto invoeren?

Post by plumcrazy »

Hi,

if the seller doesn't want you to drive with his plates you have a problem.
There are official export liscense plates (but they aren't cheap, think you need RDW/APK for those). But they car will need to have TUV (APK). But this car hasn't TUV as it is running on calssic red-white plates.

Next cheaper choice is to grab a 5-Day-Tag in germany (at our local DMV). You need to have a german insurance, that won't be easy for you. Maybe the seller can orangize you one?

Next chance is trailering it

Driving without a liscense plate: Forbidden. Don't do it. Cops will grab you immediatly and car might even be impounded. No solution.

Maybe offering him to bring you the car and pay him the costs (gas etc?)

Greetz

Carsten
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: auto invoeren?

Post by PostMan »

Zet m op een trailer...probleem opgelost. Kijk even bij de sponsoren...Onze Mike wil dat vast voor je doen.

Ben jij overigens een keer naar mijn auto komen kijken een tijdje geleden Stephan?
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
stephan
Posts: 21
Joined: 15 Jun 2007, 07:01

Re: auto invoeren?

Post by stephan »

zo alles geregeld vandaag! ff naar het strassenverkehrsamt geweest, 5 dagen kenteken gehaald en klaar! ging vrij gemakkelijk, kopie verkoopovereenkomst en paspoort meenemen, alles bij mekaar 100 euro :x afrekenen, en heb nu 2 kentekenplaten liggen die ik op de auto kan schroeven!!! :) dus als alles goed is tie zaterdag in nl! :yeah:

@bas

klopt, was een paar weken geleden nog bij jou kijken! heb je m al verkocht?
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: auto invoeren?

Post by PostMan »

Hey Stephan,
Gefeliciteerd met je aankoop...helaas heb ik de mijne nog niet verkocht. Kom een keer langs als je in de buurt bent!!
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
mr bean
Posts: 1013
Joined: 08 Jun 2007, 13:26
Location: Grootebroek

Re: auto invoeren?

Post by mr bean »

Gefeliciteerd Stephan je zoektocht word zeker beloont,wat een geweldige bak heb net even foto's gekeken :OO: :OO:
Moparloos druk zoekende naar 4 speed Mopar...
Post Reply