high-speed-kenteken krijgen

Mopar or No Car!
Post Reply
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

high-speed-kenteken krijgen

Post by PostMan »

Mijn papieren laten (nog steeds) op zich wachten maar heb toch maar alvast de stoute schoenen aangetrokken en een afspraak gemaakt bij de RDW voor kentekenkeuring, wegen en chassisnummer inslaan. Echter...het snelste wat ik kon bereiken was 28 juli...precies, een paar dagen voor German Nats.

Je voelt m al aankomen...hoe kan ik MEGASNEL mijn kenteken krijgen?
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by BigBlockMopar »

Ik had het in 2-3 dagen in huis na de keuring. Woensdag gekeurd, zaterdag vond ik het kenteken op de mat. Maar dit kon ook vrijdag al geweest zijn aangezien ik niet thuis ben geweest vrijdag.
Your mileage may vary ;)
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by jvdwolde »

Ik heb een paar kennissen bij de RDW, 1 in Zwolle en 1 in Venlo, als ik iets te keuren heb kan ik gewoon bellen en dan kan ik meestal de volgende dag of in iedergeval dezelfde week wanneer het mij uitkomt al keuren,(in Zwolle tenminste) in Zwolle kun je trouwens vrijdagsmorgens ook zonder afspraak heengaan..!! :D (nu waarschijnlijk niet druk i.v.m. vakantie)
Moet je wel met een aanhanger komen want als je geen afspraak maak krijg je ook geen eendags kentekeken.
Als je mazzel hebt heb je het kenteken nog diezelfde week binnen, meestal duurt het 3 dagen tegenwoordig, en jij keurt op maandag dus... :good:

Uhh.. als er een chassis nummer ingeslagen moet worden moet je dat er wel bij vermelden, anders loopt dat weer mis..

Good luck!
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
Erik
Posts: 20
Joined: 14 Jun 2007, 12:29

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by Erik »

Ik was er 8 juli in Amsterdam, ook op afspraak. Die keurmeester daar zei dat je tegenwoordig zonder afspraak heen kan gaan en dat je zeker geholpen wordt die dag. Je hebt dan geen eendagskenteken. Informeer daar even naar en dan op tijd heen gaan zodat je niet lang hoeft te wachten. Duurt 3 a 4 werkdagen, dan heb je het in huis. Dan nog wel even de platen bestellen. Neem je rijbewijs mee en vraag ook wat je mee moet nemen aan papierwerk wat bij de auto moet zijn. Alle APK punten even nalopen en neem een paar rode opplakreflektors mee. Succes.
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by PostMan »

Koplampen....check
Reflectoren.....check
papieren.............................. :boos: :x :boos: :x :sucks: :sucks:

Ik hoop dat laatste toch echt voor de 28e te hebben. Keuren die dag, kenteken binnen krijgen die dag, hopelijk kan ik dan nog vlug een stel platen laten maken (van die blauwe :sneaky: ).
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by kingjoop »

ik had 2 dagen na het keuren het kenteken bewijs op de mat... ik ging naar de kenteken boer en die vertelde me doodleuk dat hij gele platen gelijk kon maken, maar blauwe moest die apart bestellen want dat deden ze zelf niet.. dat koste weer 4 dagen langer :sucks:
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by TheDeputy »

Klopt ja, dat heb ik ook gehad. Kan je niet gewoon een tijdelijk kenteken aanvragen zodra ie gekeurd is? Als ik voor m'n werk naar de RDW moet doen we dat ook altijd. En daarna is het gewoon een kwestie van met het kenteken naar de platen boer, en je hebt ze direct al klaar (gele dan).
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by jvdwolde »

Ik heb ook connecties bij Automat, daar heb ik zonder dat ik de kentekenpapieren had alvast de kentekenplaten (blauw) besteld.. :happy: toen de papieren er waren kon ik gelijk knallen! :yeah:

Connecties op de goede plekken maken het leven zóveel makkelijker! :D
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by PostMan »

jvdwolde wrote: Connecties op de goede plekken maken het leven zóveel makkelijker! :D
Goh...zou je wat connecties aan mij kunnen uitlenen aangaande papierwerk?!?!? GVD al twee weken een auto op de oprit en nog steeds geen papieren...

Thanks for da tips btw...
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by Sjak Brak »

kingjoop wrote:ik had 2 dagen na het keuren het kenteken bewijs op de mat... ik ging naar de kenteken boer en die vertelde me doodleuk dat hij gele platen gelijk kon maken, maar blauwe moest die apart bestellen want dat deden ze zelf niet.. dat koste weer 4 dagen langer :sucks:
lekker fukking belangrijk, de kleur van je kentekenplaten :roll:
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
7T Cuda
Posts: 1208
Joined: 30 May 2007, 00:02
Location: Brandwijk

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by 7T Cuda »

:hmmm: Welke papieren mis je dan nog? De title en bill of sale is toch voldoende?
Kurt.

'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by jvdwolde »

Goh...zou je wat connecties aan mij kunnen uitlenen aangaande papierwerk?!?!? GVD al twee weken een auto op de oprit en nog steeds geen papieren...

Thanks for da tips btw...[/quote]

Je bedoeld dat je de bill of sale en je Title nog niet hebt? :?
Dan kun je zowieso niet keuren.. :sucks: Mooi KUT!

Als je bereid bent naar Zwolle te gaan keuren wil ik wel even voor je bellen morgen of maandag, ik weet niet of hij morgen werkt natuurlijk, maar ik wil het wel proberen, dan moet ik wel even je tel. nummer hebben om je gegevens te kunnen doorgeven en te zorgen dat je een dag kenteken krijgt.
Maar ik beloof niets.. ;)
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by PostMan »

Title ontbreekt...Bill of sale heb ik. Inklaringspapieren krijg ik ook thuis gestuurd.

Ziek van...
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by jvdwolde »

Kloten... :sucks:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
Streetrod
Posts: 1136
Joined: 07 Jun 2007, 22:22

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by Streetrod »

Hoe kan dat dat je de papieren nog niet hebt dan, wie heeft dat op deze manier geregeld :hmmm:

Venlo kun je ook snel terecht zonder connecties :roll:

Ronnie
Dodge Coronet '57 2 deurs sedan airride LS2 :yeah:
Chevy Suburban '50 3 topchop airride kompleet verbouwd VERKOCHT
www.troostbloemen.nl
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by PostMan »

Geen idee waarom de papieren NIET met de auto zijn meegekomen. KLaarblijkelijk heb je voor het invoeren van de auto geen title nodig (werd mij verteld door de douane). Een bill-of-sale en nog wat geklieder is voldoende.
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by jvdwolde »

Dat is volgens mij normaal, bij Cargo Solutions worden de papieren ook achtergehouden tot de betaling binnen is, zodra je betaald hebt gaan de papieren direct op de post, bij mij ging dat allemaal net achter elkaar aan, en het is goed gekomen, 24 Mei de auto voor de deur, 2 Juni goedgekeurt! 5 Juni de papieren en de platen had ik al besteld zónder de papieren dus ik kon gelijk rijden! :happy:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by Sjak Brak »

PostMan wrote:KLaarblijkelijk heb je voor het invoeren van de auto geen title nodig (werd mij verteld door de douane). Een bill-of-sale en nog wat geklieder is voldoende.
voor de BTW heb je inderdaad geen title nodig, maar voor de rdw blijkbaar wel.

Wat ik me afvraag, in sommige staten is er geen title meer voor auto's boven een bepaalde leeftijd, hoe krijg je die dan op NL kenteken?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by jvdwolde »

Ik geloof dat je dat in de USA zelf moet regelen..gewoon een title aanvragen..desnoods in een andere staat en anders is misschien de koop overeenkomst genoeg? :hmmm:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
SuperFlyTNT
Posts: 827
Joined: 08 Jun 2007, 12:32
Location: Arnhem-Zuid

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by SuperFlyTNT »

Als een auto geen title heeft en je wilt een nwe aanvragen in US, dan heb je soms ook een 'Proof of Insurance' nodig.

SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by PostMan »

Volgens de site van de RDW zijn er een aantal documenten waarmee je terecht kunt om te bewijzen dat de auto nog nooit op NL kenteken heeft gereden. Dat staat op de site vermeld.

Ze zijn bij de RDW zo slim geweest er rekening mee te houden dat klassiekers wel eens gerestaureerd worden en dat er dus documenten verdwijnen. Dus Sjak, dan kun je ook een auto importeren vanuit een staat waar geen title meer benodigd is voor een klassieke auto.

Vooralsnog heb ik (en meerderen onder ons) nog steeds geen papieren en baal ik als een stekker.
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
Streetrod
Posts: 1136
Joined: 07 Jun 2007, 22:22

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by Streetrod »

PostMan wrote:Vooralsnog heb ik (en meerderen onder ons) nog steeds geen papieren en baal ik als een stekker.
En dat zal ook zo blijven als er niet gezegt word waar wie dat geregeld heeft, je hoord alleen maar gescheld maar geen bedrijf/namen :hmmm: dan vinden jullie het ook helemaal niet erg :letop:

Ronnie
Dodge Coronet '57 2 deurs sedan airride LS2 :yeah:
Chevy Suburban '50 3 topchop airride kompleet verbouwd VERKOCHT
www.troostbloemen.nl
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by PostMan »

Zoiets heet discretie Ronnie en vind het onprofessioneel om dat te doen.

Gaat er o.a. om dat ik mijn auto zsm op de weg wil hebben (eigenlijk voor de German Mopar Nats, maar dat gaat sowieso niet lukken). Heb toch een klein vermogen in dat ding geinvesteerd zeg maar...niet dat ik dadelijk sneeuwkettingen moet gaan bestellen om een rondje te kunnen rijden.

Ik ga er vanuit dat de documenten VOOR de 28e terecht zijn. Hebben we nog een weekje om wat kleinigheidjes aan de auto te doen. Moet lukken lijkt me. Of het kenteken verhaal wat er op volgt dan mee wil werken...zou mooi zijn...
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
Streetrod
Posts: 1136
Joined: 07 Jun 2007, 22:22

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by Streetrod »

Dan vind je het ook niet erg dat je op je title moet wachten als je geen bedrijf/namen noemd. Zeik dan niet zo, je lijkt wel een .... :lol: :lol: Dus op naar de volgende die op de papieren moet wachten fijne transporteur of hoe je het ook noemd :boos:

Ronnie
Dodge Coronet '57 2 deurs sedan airride LS2 :yeah:
Chevy Suburban '50 3 topchop airride kompleet verbouwd VERKOCHT
www.troostbloemen.nl
User avatar
SuperFlyTNT
Posts: 827
Joined: 08 Jun 2007, 12:32
Location: Arnhem-Zuid

Re: high-speed-kenteken krijgen

Post by SuperFlyTNT »

PostMan wrote:...dan kun je ook een auto importeren vanuit een staat waar geen title meer benodigd is voor een klassieke auto...
Voor het UITvoeren is wel een title OF verzekeringsbewijs nodig. De auto moet ook worden uitgeschreven bij de US administratie. Op het verzekeringsbewijs staat informatie dat vergelijkbaar is met de title.

SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
Post Reply